COP en alternatieve geneeswijze

11-09-2015 om 13:17 uur

Beste allemaal,

Vandaag nieuw bij Longforum.

Ik heb sinds anderhalf jaar longontsteking. Geen hoesten, nauwelijks koorts, soms kortademig, meestal algehele malaise. Vorig jaar in augustus werk COP geconstateerd en Prednison 40mg voorgeschreven. Dat ging goed.
Half Juli zou de kuur aflopen en tot 14 dagen tevoren ging alles goed. Opeens stak de longontsteking weer de kop op.
In het Antonius Ziekenhuis Nieuwegein hebben ze alles opnieuw -en zelfs nog uitgebreider- onderzocht. Geen oorzaak te vinden en dus weer Prednison om de ontsteking te onderdrukken. Het gaat goed vanwege de medicijnen.

Inmiddels vind ik dat ik ook mijn eigen verantwoordelijkheid heb en moet kijken naar andere methoden om een oorzaak te zien te vinden. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Alternatieve therapie? Buitenland? Anderszins?

Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen!

Login of registreer om te reageren
12-09-2015 om 06:41 uur

Hoi Pipio, bedoel je COPD? En, heb je echt een longontsteking als longontsteking of bedoel je ontstekingen in de longen door de COP(D) want ontstekingen in de longen is niet gelijk een longontsteking...?

Login of registreer om te reageren
19-12-2015 om 16:36 uur
Reactie op pipio

Beste allemaal,

Vandaag nieuw bij Longforum.

Ik heb sinds anderhalf jaar longontsteking. Geen hoesten, nauwelijks koorts, soms kortademig, meestal algehele malaise. Vorig jaar in augustus werk COP geconstateerd en Prednison 40mg voorgeschreven. Dat ging goed.
Half Juli zou de kuur aflopen en tot 14 dagen tevoren ging alles goed. Opeens stak de longontsteking weer de kop op.
In het Antonius Ziekenhuis Nieuwegein hebben ze alles opnieuw -en zelfs nog uitgebreider- onderzocht. Geen oorzaak te vinden en dus weer Prednison om de ontsteking te onderdrukken. Het gaat goed vanwege de medicijnen.

Inmiddels vind ik dat ik ook mijn eigen verantwoordelijkheid heb en moet kijken naar andere methoden om een oorzaak te zien te vinden. Heeft iemand ervaring op dit gebied? Alternatieve therapie? Buitenland? Anderszins?

Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen!

Hallo Pipio

Ben wel al even hier, maar nog weinig actief, maar zag nu nu je vraag. Zou het kunnen dat de longontsteking terug komt als gevolg van je zwakte toestand? Misschien naar een natuurgeneeskundige gaan om je gezondheid te verbeteren? Heb daar zelf goede ervaring mee, was eerder heel vaak erg moe, was heel erg verkouden en aan het hoest dat maar niet overging. Onderzoek wees uit dat ik erg verzuurd was. Kreeg o.m een reinigingskuur. Verder zelf ook gemerkt dat het beter wordt met veel op de buitenlucht komen, de longen beter geventileerd worden. Beterschap!

Login of registreer om te reageren