Een pleegnestje Kittens

Ooh Wow! Morgen krijg ik gewoon een pleegnestje kittens met moederpoes in huis.
Per toeval werd ik gevraagd als pleeggezin en ik heb gezegd dat mocht het nodig zijn ik dat best eens zou willen doen.
Paar dagen geleden had ik een intake/huisbezoek en nu is het al zover!
Een nestje van 6 katertjes met moederpoes.
Jeetje wat bizar. Zo super snel al.
Voelt echt heel raar nu. Dit had ik niet verwacht nog.
Moederpoes schijnt heel lief te zijn en de kittens zijn 3 tot 4 weken oud. Dus ze beginnen al op de kattenbak te gaan en beetje vast voer te eten. Ze blijven hier tot ze ongeveer 10 weken oud zijn.
Dus nog wel een tijdje!
Heb al wat foto's gehad en het zijn wel schatjes. Wit met grijs of wit met rood zo te zien.
Ok! Nu maar eens nadenken wat ik nog moet klaarmaken voor het nestje komt.
Gelukkig krijg ik van de dierenbescherming wel alle spullen want heb zelf niets in huis nog haha.

Als jullie het leuk vinden kan ik hier verslag doen (met foto's) van de komende periode :)

Foto die ik kreeg van de bemiddelaar:
4qh79d.jpg
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Wat schattig!!! Ik ben gek op katten. Heb er zelf geen meer i.v.m. allergie.
    Ik vind in elk geval een verslag met foto's erg leuk.
    Succes!
    Oma Akke
  • vlindervlinder Gebruiker
    @oma Akke - Wat mij betreft is 1 lezer/reageerder al genoeg hoor dus dat komt in orde :) Jammer van de allergie.
    Ik heb als het goed is geen allergie. Wel mooi om het zo goed te kunnen testen. Zeker omdat het de bedoeling is om definitief een kitten in huis te halen (Had gister zelfs al eentje uitgezocht bij iemand en nu krijg ik zelf een nestje, hoe raar het kan lopen!).
  • SienSien Gebruiker
    Ik ben ook superbenieuwd om dit verhaal verder te volgen!
  • Mamv2Mamv2 Gebruiker
    Wat schattig!
    Ik ben ook gek op katten. De mijne is inmiddels 10 jaar oud.
    Leuk! Al 3 volgers, haha.
    Vanmiddag rond 17.00uur komen ze.
    Beetje gekke dag vandaag. We gaan een goede vriendin van mijn moeder begraven.
    Ze wordt naast mijn moeder begraven dus dat zal wel confronterend worden als we daar straks voorstaan.
    Maar ik vind het ook heel erg mooi en fijn dat ze nu dan naast elkaar liggen straks en samen maken ze er daarboven gewoon een heel mooi feestje van.
    En als ik dan thuis kom dan krijg ik een schattig knuffelnestje in mijn handen. Mooi cadeautje na een moeilijke dag!
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Sterkte vanmiddag!

Wel super schattig zo'n nestje kittens! <3
    Het nestje met mama is gearriveerd!
    Het zijn echte schatjes.
    Ze liggen nu heerlijk te slapen en lijken het allemaal wel prima te vinden.
    Op dit moment heb ik ze nog in een apart kamertje maar in de loop van de tijd zullen ze ook richting de woonkamer komen (Als ik thuis ben).

Heb nu nog wel even het gevoel van Poeh! haha. Waar ben ik aan begonnen? Komt best even wat op je af en zo'n eerste keer is niet niets.
    Maar gaat vast goed komen met deze lieverds.
    Ook moederpoes lijkt erg lief en is meteen al aanhankelijk.
    Volgens de opvang zijn ze ongeveer 4 weken oud en ze wegen rond de 395gram en de zwaarste is 455gram.

Heb even snel wat foto's gemaakt maar dat zijn nog niet echt hele goede!

Het nestje bij elkaar:
    300e5q9.jpg

Moederpoes:
    2rrl5x0.jpg

Enige kitten dat wel wakker was:
    2ioz0p.jpg

Lekker slapen!:
    k1uext.jpg

P.S. Verder was deze dag erg heftig en emotioneel. Denk dat ik daarom ook extra van slag ben nu met dit nestje erbij. Een rare dag zo.
  • WaterlelieWaterlelie Gebruiker
    Ach wat een schatjes zijn het :x

Ik ben zelf ook helemaal gek van katten en kittens zijn natuurlijk helemaal te schattig.

We hebben vorig jaar rond deze tijd zelf een kitten (8 wk) in huis gehaald en dat was superleuk (en nu is het een fantastische volwassen poes al weer :-O ).

Dus ik volg deze ook, ik vind het erg leuk om te lezen en te zien!
  • SienSien Gebruiker
    Lijkt me inderdaad een heftige dag voor je. Veel sterkte hiermee! Gelukkig heb je nu wel afleiding en kan je lekker veel troostende knuffels krijgen van deze schatjes!
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Ik heb helemaal niks met poezen (sorry :)) maar vind het wel leuk om je te volgen. Baby-diertjes zijn overigens eigenlijk altijd wel schattig vind ik.
    k Wens je succes met je poezen-gezin!!
    xx
  • Elisa17Elisa17 Gebruiker
    O wat toch een schattige kleine lieve poesjes alleen ze kunnen natuurlijk wel veel uitspoken straks dus ja.... misschien niet te gelijks de kamer in. Sterkte voor deze dag en ben blij voor je dat deze kleine muisjes je een heleboel lach momenten en boze momenten afleidingsmomenten kunnen geven

veel plezier van die ondeugdjes
    Ze zijn schattig, de katjes! Het zal me wel een feest worden als je ze allemaal in de huiskamer loslaat. Wij hadden ooit 2 kittens, die deden niets liever dan in de gordijnen klimmen.
    Fijn dat ze juist op deze emotionele dag zijn gekomen. Het geeft vast veel afleiding.
    Succes en veel plezier.
    Oma Akke
  • Mamv2Mamv2 Gebruiker
    Wat een schatjes zijn het.
    Fijn dat ze juist vandaag op zo'n moeilijke dag zijn gekomen.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #14 edited juni 2015
    Een behoorlijk heftige dag sterkte. Wat een erg lieve schatjes, jammer dat ik wegga anders wist ik het wel .... Hebben vandaag onze 23 jaar oude poes in laten slapen de tweede van onze drie poezen nu hebben we er nog eentje.
  • scarlettscarlett Gebruiker
    Wat een leuk idee om dit op het forum te plaatsen!! Ik ga het zeker volgen, hou van alle dieren. Heb altijd katten gehad, vind ze superleuk, nu alleen nog een hond die me de nodige afleiding bezorgt als ik het even niet meer zie zitten,

Je zult hier vast heel veel plezier van hebben, je wordt er in ieder geval vrolijk van!

Groetjes Scarlett
    Wat een leuke en lieve reacties!
    Gister was een hele heftige en emotionele dag en zag het in de avond echt even niet meer zitten.
    En dan ook zo'n bende grut bij elkaar waarvoor ik moest zorgen en bang was dat ik het fout zou gaan doen.
    Gelukkig voel ik mij vandaag weer wat beter. Gister kwam alles gewoon weer erg dichtbij. Om de vriendin van mijn moeder te moeten gaan begraven op een plekje naast mijn moeder was erg confronterend en zwaar.
    Dan mag je ook gewoon even in een dipje zitten. Gelukkig ben ik er alweer bijna uit hoor!

Vanmorgen heb ik de moederpoes op de gang eten + medicijn (ze was aan de diarree) gegeven en even snel wat geknuffeld.
    Ik was weer vroeg thuis en heb toen eerst de kattenbak schoongemaakt en wat met het kleine grut gespeeld. Mijn vader kwam in de middag buurten en heeft geholpen met het wegen van de kittens. Toch handiger met twee handen, haha.
    De kittens zijn enorm schattig en lief. Als je op de grond gaat zitten dan klimmen en klauteren ze zo op je. Moederpoes is heel erg lief en vraagt om veel aandacht. Totaal niet schuw.
    Tot nu toe had ik moeder amper bezig gezien met de kittens. Gelukkig zag ik ze vanavond bij mama drinken. De kittens eten ook al erg goed brokjes en drinken zelf water. Dus volgens mij doen ze het heel erg goed!
    Op naar dag 3!

Drinken bij mama:
    1126dqx.jpg
    Dat dipje is natuurlijk heel erg logisch, gelukkig dat het nu al weer een stukje beter met je gaat!
    En het nestje kittens is natuurlijk wel leuke afleiding.

Wat fijn dat ze het zo goed doen en dat moederpoes ook niet schuw is. Het lijkt me echt een fantastisch leuk nestje.

Kittens wegen gaat inderdaad beter met z'n tweeën, die van ons hebben we toen ze thuiskwam ook nog regelmatig gewogen en dat was niet altijd even makkelijk :p

Veel plezier met je kittens!
    @Waterlelie: Haha, nee zeker niet makkelijk ;) Ze zijn hartstikke snel. Ik heb nu een soort trommel en die zet ik op de weegschaal en dan zet ik ze daarin en dan is het handig als eentje ze tegenhoud en de ander kan kijken wat er voor getal staat en dat opschrijft, haha. Zal vanzelf ook wel makkelijker gaan. Moet het nu nog elke dag doen en bijhouden.
    vlinder schreef: »
    @Waterlelie: Haha, nee zeker niet makkelijk ;) Ze zijn hartstikke snel. Ik heb nu een soort trommel en die zet ik op de weegschaal en dan zet ik ze daarin en dan is het handig als eentje ze tegenhoud en de ander kan kijken wat er voor getal staat en dat opschrijft, haha. Zal vanzelf ook wel makkelijker gaan. Moet het nu nog elke dag doen en bijhouden.
    Dat is inderdaad wel het makkelijkste.
    Wij hadden ook een bak waar we haar in zette en de 1 hield in de gaten dat ze bleef zitten (op het laatst gaven we haar maar een brokje zodat ze in ieder geval even stilzat :p ) en de ander schreef het getal op.

Nu zal het inderdaad nog wel iedere dag gedaan moeten worden.

Een dip na zo'n emotionele dag is logisch. Gelukkig gaat het weer wat beter met je.

Dat is nog een hele klus: zes jonge beweeglijke katjes wegen!
    Fijn dat de moederpoes helemaal niet angstig is.
    Hoe lang blijven ze bij jou?

Veel plezier met het spul.

@Marcus 23 jaar, dat is echt een hoogbejaarde kat. Mijn oude kater Boris is ruim 19 geworden, dat vond ik al zo oud. Akelig dat je hem moest laten inslapen.......

Oma Akke
  • JubikelCatsJubikelCats Gebruiker
    Ook hier 1 die enorm geniet van opgroeiende kittens. Ik heb zelf 13 jaar perzen en exotics met veel plezier gefokt. 2 jaar geleden heb ik na de forse massale longembolie de knoop direct omgehakt en is alles wat toen nog open was gecastreerd. Ik zou nu gezien mijn slechte gezondheid het ook niet meer kunnen.

Hier waren bij de pasgeboren nesten 's morgens en 's avonds de weegmomenten. Daarbij was 's avonds ook qualitytime. Wegen, verschonen, knuffelen, moeders een extra extra voeding in de vorm van pasta of wat koffiemelk, mits moeders daartegen kon. En een nieuwe snugglesafe ( warmteplaatje) voor de nacht. Was dan een volledig uur met ze bezig. Dat werd naarmate de kittens ouder werden uiteraard uitgebreid. Ik had altijd super sociale kittens die nergens bang voor waren. Met 16 weken mochten ze bij mij pas verhuizen.
    @JubikelCats: Wat leuk! Als ik vragen heb kan ik die dus wel bij jou stellen ;)

Vandaag Dag 3!
    Ze doen het volgens mij heel goed.
    Eten goed de brokjes en drinken zo nu en dan bij mams.
    Nog wel eens wat ongelukjes naast de kattenbak maar heel vaak gaat het ook gewoon goed in de bak. Hopelijk gaat dat steeds beter en hoef ik dus minder op te ruimen en schoon te maken :p
    Vanavond was een vriendin hier en hebben we lekker met ze geknuffeld en gespeeld. Stoetel werd meteen verliefd op haar en dat was wederzijds. Wie weet gaat ze nog overstag en wilt ze hem adopteren, haha.
    Ze hebben vandaag ook hun namen gekregen. Het zijn de 7 (noujaa 6) dwergen geworden.
    Stoetel, Giechel, Niezel, Bloosje, Doc en Dommel. Mama had al de naam Lotus gekregen maar is eigenlijk natuurlijk Sneeuwwitje ;)

Lekker Stoeien!
    296m0lk.jpg

De tunnel is leuk speelmateriaal:
    2iurtsh.jpg

• EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Schattig, Vlinder. Fijn dat je er zo lol aan beleeft!

Dat was zeker een heftig moment voor je....dat je daar van slag van bent lijkt me heel normaal en ook 'gezond', t zou raarder zijn als het weinig met je deed, toch? Gelukkig geven de kittens je afleiding.
  • scarlettscarlett Gebruiker
    Ha Vlinder,

Weer genoten van je foto's en je verslag van dag 3. Wat kun je blij worden van dieren hè!

Groetjes Scarlett
    Leuke update weer!

En die tunnel.. Heel bekend hier :p
    Die van ons was (en is nog steeds na een jaar!) er helemaal wild mee. Ze vond en vind hem fantastisch om in te spelen. Nu gebruikt ze hem soms zelfs als slaapplekje. En met meer kittens is het natuurlijk helemaal leuk ;)

Leuke foto's ook, het zijn echt leuke kittens!
    Het zijn echt dotjes.
    Heerlijk om gewoon in de kamer te gaan zitten en te kijken naar hoe ze met elkaar stoeien. Dat gaat er soms keihard aan toe, haha.
    Merk wel dat de lucht van de kattenbak en met name de ongelukjes (plas en de diarree naast de bak) wat op mijn longen gaat slaan. Hoop dat dit dus gaat afnemen want anders weet ik niet of ik het ga volhouden.
    De kamer luchten is niet echt mogelijk. Probeerde vanavond het raam even open te zetten maar voor ik met mijn ogen kon knipperen hing moederpoes al half uit het raam. Ik kon haar nog op tijd pakken maar mijn hartslag was wel even wat tikken hoger ;)
    Dat was niet zo'n slim idee van mij, haha.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Kan je de kattenbak niet ergens anders zetten, ander kattengrit gebruiken (kan veel schelen qua geur) of een hor in je raam doen?
    @Daantje: Nee, de kattenbak moet natuurlijk bij de kittens in de kamer staan. Ik heb ze in een aparte kamer zitten. Ander kattengrit kan denk ik niet, ik krijg dit van de dierenbescherming en voor kittens is ook nog niet alles geschikt. Een hor is wel erg veel gedoe voor een paar weken maar ik ga proberen de moederpoes zo nu en dan op de gang te zetten en dan even door te luchten.
  • MillyMilly Gebruiker
    Je hebt van die horren die je zelf kunt maken, heel simpel. Klittenbant in je raamkozijn plakken en dan van dat hordoek erin plakken, kan gewoon blijven zitten als je je ruim sluit. Je kunt t bij de action kopen.
    @Milly: Daar ga ik eens naar kijken.. Al vraag ik mij af of klittenband dan sterk genoeg is want toen ik het raam dicht had gedaan sprong ze op de verwarming en ging behoorlijk duwen tegen het raam. Dus als ze doorheeft dat het raam open is ben ik ook wel beetje bang dat ze dan tegen die hor gaat duwen.
Log in of Registreer om te reageren.