Peuter van 19 maanden voortdurend verkouden

27-05-2015 om 07:37 uur

Mijn kleindochter van 19 maanden is slechts een paar dagen tussen verkoudheden virus/bacterie vrij. Ze hoest steeds verschrikkelijk met braken tot gevolg. Heeft in de laatste 12 maanden al 5 x een antibioticakuur gehad. Dat helpt vaak wel doch na een dag of 5 / 6 is ze weer opnieuw verkouden. Ventolin zou ze mogen gebruiken doch het inhaleren is nogal een heisa. Met de knuffel, papa, mama voorgedaan en met moeite acceptateert ze een paar puftjes.
Zou een ontstekingremmer niet beter helpen en misschien ook infecties kunnen voorkomen? Ik heb zelf astma en zonder ontstekingremmer reageer ik op van alles met piepende ademhaling en 'verkoudheden'.

Login of registreer om te reageren
10-06-2015 om 09:58 uur

Dat zou kunnen, maar ik zou dat wel door een arts laten beoordelen. Is ze al gezien door een kinderarts? Mijn dochter is onder behandeling sinds ze 4 maanden oud is en we zijn toen ook al gestart met de ontstekingsremmers. Ik zou graag zien dat ze ze niet nodig had, want ik vermoed dat dat een negatief effect heeft op haar groei. Overigens was puffen hier in het begin ook lastig, als ze de voorzetkamer van Ventolin heeft kan je die omruilen voor een andere (kleinere) bij de apotheek. Dat was een wereld van verschil.

Login of registreer om te reageren