blauwe plekken

19-04-2015 om 02:12 uur

hoi,
sinds en jaar heb ik last van jeuk aan mijn armen als ik dan krap ontstaan er grote blauwe plekken
ben er mee naar de huisarts geweest maar had hier ook geen verklaring voor
wat me wel is opgevallen is als ik per ongeluk de puffer Atrovent 2 keer kort achter elkaar inneem
dat ik dan jeuk krijg en die blauwe plekken
groetjes christel

Login of registreer om te reageren
19-04-2015 om 14:30 uur

De blauwe plekken komen inderdaad van de medicijnen, is helaas niet te voorkomen als ik mezelf stoot heb ik ook direct blauwe plekken, voorzichtigheid is geboden dat is de enige remedie.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
19-04-2015 om 21:51 uur

Hallo Christel,

Snel blauwe plekken herken ik.
Jeuk van de medicijnen kan er op wijzen dat je er niet goed tegen kunt of dat er een hulpstof inzit waar je niet goed tegen kunt.
Je kunt overleggen met de arts of er een vergelijkbaar ander medicijn is dat je kunt gebruiken. Er zijn veel verschillende medicijnen die ingezet kunnen worden voor een bepaalde klacht.
Zo kun je er achter komen of dat andere medicijn voor jou beter werkt.

Zelf heb ik ook soms last van de medicijnen en/of hulpstoffen. Wanneer er een wijziging nodig is in de medicijnen
vervangen we per keer ook maar 1 medicijn zodat duidelijk is of ik er bijwerkingen van krijg.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
20-04-2015 om 06:50 uur

hoi,
bedankt voor jullie reactie!
het is door dat ik een dubbeldosis neem per ongeluk dat ik die blauwe plekken krijg
ik leg nu mijn puffer rechts in de la en als ik gepuft heb leg ik hem lings in de la en zo iedere keer om en om
maar dit gaat nu redelijk goed
ben al 55 en vergeet soms al wel eens iets!
groetjes christel 

Login of registreer om te reageren
01-11-2015 om 17:45 uur

Als ik prednisolon heb dan heb ik regelmatig spontane blauwe plekken

Login of registreer om te reageren
02-11-2015 om 08:40 uur

Het kan nog erger, ik had mijn arm gestoten, stuk vel er af en dat is gaan infecteren. Het duurde 6 weken eer het met speciale gazen dicht was!
Gelukkig moeten we nu weer lange mouwen aan, dat biedt enige bescherming.

Login of registreer om te reageren