pieterpad

07-04-2015 om 17:09 uur

Ik wandel graag. Ooit wil ik nog Santiago de Compostella lopen, maar nu is dat nog een brug te ver.
Het pieterpad lopen lijkt me erg leuk, afstanden zijn haalbaar.

Wie heeft er ervaring met astma en het pieterpad lopen?

Login of registreer om te reageren
08-04-2015 om 21:34 uur

Inmiddels heb ik het wandelboekje gekocht en wil ik komend weekend beginnen met de eerste 2 etappes.
Ik kan dan thuis slapen, dus dat is geen probleem.

In de toekomst zal ik wel hier en daar moeten slapen, ik denk dat ik dan veelal kies voor een hotel, daar kan ik voor rook en diervrij kiezen.. en met BenB  of andere goedkopere plekken (vrienden op de fiets bv) is dat toch vaak wat moelijker.

Ik heb een ov jaarkaart mee, ben ik moe en is me een etappe te lang kan ik altijd een bus pakken richting de auto.

Heb je nog tips? dan hoor ik ze graag :-)

enne, zou het leuk zijn als ik hier af en toe ene stukje plaats over de wandelingen (met foto's?)

Login of registreer om te reageren
11-04-2015 om 09:06 uur

Wat een mooi avontuur Em! Echt iets voor jou. Ik hoop dat het je goed zal gaan en het een mooie tocht voor je wordt. Hoeveel dagen moet je voor zo'n wandeling uittrekken?

Reactie op emsepems

enne, zou het leuk zijn als ik hier af en toe ene stukje plaats over de wandelingen (met foto's?)

Ja! :)

Login of registreer om te reageren
11-04-2015 om 09:13 uur
Reactie op Evi.

Wat een mooi avontuur Em! Echt iets voor jou. Ik hoop dat het je goed zal gaan en het een mooie tocht voor je wordt. Hoeveel dagen moet je voor zo'n wandeling uittrekken?
Ja! :)

Het is nogal wat km-tertjes..... 482 km, beschreven in 26 etappes
misschien doe ik er 2 jaar over, misschien 10 jaar....
Maakt niet uit, want ook is er nog de fitness hal, het werk, sociale afspraken/feestjes, mijn vrijwilligerswerk.... en wil ik bij goed weer wandelen.

Login of registreer om te reageren
08-04-2015 om 21:41 uur

Kan je de etappes niet splitsen in kleinere afstanden als je denkt dat het te lang is?

Login of registreer om te reageren
08-04-2015 om 21:50 uur
Reactie op Daantje

Kan je de etappes niet splitsen in kleinere afstanden als je denkt dat het te lang is?

ja hoor, en dat ga ik ook zeker doen. bij het pieterpad staat niks vast, je kan 5 km of 50 km op een dag lopen,
en je kan 1 dag lopen, of een week achter elkaar
dat is juist zo fijn

Login of registreer om te reageren
11-04-2015 om 09:17 uur

Ah ok ik snap het. Je wandelt hem zodat je alles hebt gezien van het Pieterpad. :)
Ik dacht zoiets duurt iets van twee weken en je verdeelt de km's wandelen / rusten over alle dagen. Maar zo werkt dat dus niet. Wat een lange wandeling, 500 km!
Hoop dat je veel moois gaat zien, leuk hoor. Succes! ^O^

Login of registreer om te reageren
11-04-2015 om 12:13 uur
Reactie op Evi.

Ah ok ik snap het. Je wandelt hem zodat je alles hebt gezien van het Pieterpad. :)
Ik dacht zoiets duurt iets van twee weken en je verdeelt de km's wandelen / rusten over alle dagen. Maar zo werkt dat dus niet. Wat een lange wandeling, 500 km!
Hoop dat je veel moois gaat zien, leuk hoor. Succes! ^O^

er zijn mensen die het in een vakantie doen, maar dat is voor mij natuurlijk niet haalbaar. De meeste mensen lopen regelmatig een weekendje, dat is ook mijn plan, regelmatig een paar dagen wandelen (en slapen onderweg in een hotelletje)

Login of registreer om te reageren
11-04-2015 om 12:22 uur
Reactie op emsepems

er zijn mensen die het in een vakantie doen, maar dat is voor mij natuurlijk niet haalbaar. De meeste mensen lopen regelmatig een weekendje, dat is ook mijn plan, regelmatig een paar dagen wandelen (en slapen onderweg in een hotelletje)

Mijn zus en haar man hebben er een kleine 10 jaar over gedaan. Het Pieterpad loopt ook door mijn dorp Emsepems!

Login of registreer om te reageren
11-04-2015 om 12:28 uur

[quote author=Oma Akke link=topic=12938655.msg501366#msg501366 date=1428747763]
Mijn zus en haar man hebben er een kleine 10 jaar over gedaan. Het Pieterpad loopt ook door mijn dorp Emsepems!

[/quote] Volgens mij deden je zus en haar man het dan helemaal goed, tijdens het pieterpad lopen is t vooral de bedoeling om te genieten en om je heen te kijken.....
En OmaAnneke, ik kom even langs hoor, voor een kopje koffie  :Y al lus ik ook graag courgettesoep  :+

Login of registreer om te reageren