astma,luchtweginfectie en zwemmen

23-02-2015 om 20:21 uur

Even in het kort:
Ik ben astmatisch en ik hoest heel erg vanaf afgelopen vrijdag, zowel overdag als snachts. Daarnaast ben ik ook verkouden geworden van het weekend.
om het maar even zo te noemen: ik kom er maar niet bovenop. Ben afgelopen maand namelijk al best vaak ziek geweest en vervolgens ging het dan wel weer en dan begon het weer.

Vanmorgen ben ik naar de HA geweest aangezien ik zo erg moest hoesten tot kokhalzen en dus ook weinig slaap kreeg. ik was ook kortademig.
De HA heeft naar mijn longen geluisterd en kwam tot de conclusie dat ik een luchtweginfectie had en kreeg antibiotica en ik moet gedurende deze week mijn astma medicatie ophogen. De HA zei ook dat mijn astma mee speelden en waarschijnlijk ook het weer.

Nu is mijn vraag:
Morgenavond heb ik een zwemtraining staan waar ik eigenlijk heel graag naar toe wil, maar is dit wel goed?
ik wil sowieso deze nacht afwachten hoe ik slaap, dat scheelt misschien al heel veel.
wat is jullie advies hierin?
Vandaag heb ik de hele dag op de bank gelegen, dit had/heeft mijn lijf vandaag echt nodig gehad.
wat zeggen/denken jullie?

Login of registreer om te reageren
23-02-2015 om 22:34 uur

Heb je koorts? Dan sowieso niet gaan. Ik vind de overgang van hele dag op de bank naar sporten wel erg groot. Misschien kan je eerst proberen rustig wat in huis te doen.

Login of registreer om te reageren
23-02-2015 om 22:53 uur

Ik denk dat zoals het vandaag ging het niet handig is.
Aangezien je een actieve infectie onder de leden lijkt te hebben vraag ik me af of je door het gaan zwemmen jezelf niet teveel belast.
Redt je het om als je benauwd bent aan de kant te komen? Heb je het uithoudingsvermogen om daarna ook nog thuis te komen? Of heb je voornamelijk een drang om te gaan zwemmen omdat je dit gewoon super leuk vindt?

Ik weet uit ervaring dat ik tijdens een actieve infectie absoluut geen zwemwater moet benaderen omdat ik hierdoor juist langer ziek blijf en meer last krijg van mijn klachten.
Hoe is het bij jou eerder gegaan als je verkouden was?

Login of registreer om te reageren
23-02-2015 om 23:06 uur

Nee ik heb geen koorts, gelukkig.
Ik heb me al afgemeld, gaat echt niet lukken, voel me al kortademig als ik in huis rond loop.
ik heb wel voor het eerst weer vrijwel normaal geslapen vannacht.
Hoop hier snel vanaf te zijn!! pff

Login of registreer om te reageren