Zoutkamer- haloclinic

01-02-2015 om 15:45 uur

Onze dochter heeft ernstig astma. Ze is inmiddels ook al in Davos geweest en is nu enkele maanden weer thuis na een opname daar.  Enkele weken na thuiskomst ging het weer slechter met haar. Ze kon ook niet meer naar school en kreeg allerlei vage klachten erbij, hoofdpijn en buikpijn en andere allergische reacties op voeding.  Samen met haar waren er nog twee andere kinderen (die tegelijkertijd in Davos) zaten met ook dezelfde klachten De twee anderen hebben inmiddels al weer de eerste prednisonkuur achter de rug, ( konden ook niet meer naar school alweer) net als onze dochter.  Ten einde raad ben ik met haar naar de zoutkamer in Zaandam geweest.Elke dag zit ze nu een uur in de zoutkamer. En , ik durfde niet te hopen, maar eindelijk gaat het met de gezondheid en de longen van onze dochter voorzichtig aan iets beter. Geen hoofdpijn meer, niet meer benauwd en nu kan ze zelfs weer naar school en is begonnen met sporten.Voor ons dus een wonder. Ik heb bijzonder veel mensen met longklachten en hun positieve ervaringen gesproken daar en verbaas me er nu over dat dit niet bekend is ?? Maar, zoals gezegd, ben ik nog heel voorzichtig met mijn uitspraken, maar tot nu toe zie ik alleen maar verbetering! Ik krijg weer wat hoop!  

Login of registreer om te reageren
01-02-2015 om 19:37 uur

Ja, ook ik verbaas me erover dat er niet meer over bekend is. Ik ben er zelf ook geweest en merkte wel verschil na een sessie. Maar ook ik wil nog voorzichtig zijn in mijn uitspraken, ik geloof wel dat het werkt voor mij. Alleen de laatste keer, alweer een half jaar geleden, heb ik in de luchtstroom gezeten en heb een flinke bronchitis opgelopen. Volgende keer blijf ik dus uit de luchtstroom. Maar binnenkort ga ik het zeker weer proberen. Veel beter dan al die medicatietroep.

Login of registreer om te reageren
14-02-2015 om 16:20 uur
Reactie op abo

Ja, ook ik verbaas me erover dat er niet meer over bekend is. Ik ben er zelf ook geweest en merkte wel verschil na een sessie. Maar ook ik wil nog voorzichtig zijn in mijn uitspraken, ik geloof wel dat het werkt voor mij. Alleen de laatste keer, alweer een half jaar geleden, heb ik in de luchtstroom gezeten en heb een flinke bronchitis opgelopen. Volgende keer blijf ik dus uit de luchtstroom. Maar binnenkort ga ik het zeker weer proberen. Veel beter dan al die medicatietroep.

De kriebel in mijn bronchiën is minder
http://www.longforum.nl/index.php?topic=12936755.msg470074#msg470074

Login of registreer om te reageren
02-02-2015 om 22:04 uur

Wat een bijzondere reactie.
Enerzijds denk je dat het goed helpt ( na er  slechts 1 keer te zijn geweest )echter anderzijds heb je een ernstige bronchitis van "een luchtstroom" opgelopen ? Klinkt tegenstrijdig.
In de zoutkamer waar mijn dochter komt is ook geen sprake van een luchtstroom maar een lichte verneveling van medicinaal zout.
Wellicht was u ergens anders , dat zou kunnen .
En let op de medicatie... Ik zie het niet als troep maar een noodzakelijk iets vooralsnog .
Wij kiezen er ook niet voor om te stoppen nu met medicatie. Die blijft (misschien wel voorgoed) nodig !
Echter door gebruik van deze zout-kamer enerzijds en anderzijds de samenwerking met haar kinderarts en nauwlettend de longfunctie in de gaten te houden zijn we begonnen met een heel langzaam traject van het minderen van haar medicijnen .
De afgelopen jaren is er elke keer een hogere dosis medicijnen gegeven met als resultaat helaas een steeds zieker wordende dochter die uiteindelijk niet meer naar school kon nét nadat alweer de medicatie omhoog was gegaan ( in Davos nog wel)
Nu echter zie ik voor het eerst sinds jaren een herstel .
Een vrolijke dochter die zonder prednisonkuur dit keer zélf is opgeknapt !
Ik juich zeker niet te vroeg, maar na inmiddels zoveel mensen daar in de zoutkamer gesproken te hebben en natuurlijk door mijn herstellende  dochter durven wij als ouders , heel heel voorzichtig weer wat hoop te krijgen.

Login of registreer om te reageren
03-02-2015 om 10:40 uur

Ik ben in Heemstede geweest, de andere, kleinere locatie van de Haloclinic. De stoel waar ik toen in zat, stond precies in de toevoer van de zout luchtstroom. Een andere stoel kiezen, dan is er niets aan de hand.

Wat mooi dat er heel langzaam iets geminderd kan worden en dat je dochter zelfs weer kan sporten en er nu iets beter voorstaat.

Longartsen zouden veel meer moeten weten over de zoutkamer, eigenlijk. Want er zijn veel meer mensen die er baat bij hebben en er zijn ook buitenlandse onderzoeken die positieve effecten hebben gemeten. En baat het niet dan schaadt het niet, de zoutkamer zelf heeft geen bijwerkingen.

Login of registreer om te reageren
12-02-2015 om 10:40 uur
Reactie op abo

Ik ben in Heemstede geweest, de andere, kleinere locatie van de Haloclinic. De stoel waar ik toen in zat, stond precies in de toevoer van de zout luchtstroom. Een andere stoel kiezen, dan is er niets aan de hand.

Wat mooi dat er heel langzaam iets geminderd kan worden en dat je dochter zelfs weer kan sporten en er nu iets beter voorstaat.

Longartsen zouden veel meer moeten weten over de zoutkamer, eigenlijk. Want er zijn veel meer mensen die er baat bij hebben en er zijn ook buitenlandse onderzoeken die positieve effecten hebben gemeten. En baat het niet dan schaadt het niet, de zoutkamer zelf heeft geen bijwerkingen.


En vergeet alsjeblieft  niet dat medicijnen wél degelijk enorme schade kunnen toebrengen ,onze dochter kreeg rond haar 12e jaar al beginnende gewrichtsklachten en na de laatste ophoging van medicatie ( zelfs bij de apotheek vertelde ze mij dat de dosering die ik mee kreeg abnormaal hoog was )  kwamen er nog veel meer klachten bij: buikpijn, ondraaglijke hoofdpijn, slapeloosheid...etc bovendien ging de algehele gezondheid erg achteruit ipv vooruit tot het moment dat ze zelfs niet meer naar school kon.
En nu... nu zien we weer onze vrolijke dochter weer terug:
Het sporten is hierin niet eens het belangrijkste... ze lééft weer een gewoon leven , ze kan hele dagen naar school , heeft haar sport, huiswerk  en heeft haar hele sociale leven met haar vriendinnetjes weer terug!

Login of registreer om te reageren
12-02-2015 om 11:55 uur
Reactie op linda33


En vergeet alsjeblieft  niet dat medicijnen wél degelijk enorme schade kunnen toebrengen ,onze dochter kreeg rond haar 12e jaar al beginnende gewrichtsklachten en na de laatste ophoging van medicatie ( zelfs bij de apotheek vertelde ze mij dat de dosering die ik mee kreeg abnormaal hoog was )  kwamen er nog veel meer klachten bij: buikpijn, ondraaglijke hoofdpijn, slapeloosheid...etc bovendien ging de algehele gezondheid erg achteruit ipv vooruit tot het moment dat ze zelfs niet meer naar school kon.
En nu... nu zien we weer onze vrolijke dochter weer terug:
Het sporten is hierin niet eens het belangrijkste... ze lééft weer een gewoon leven , ze kan hele dagen naar school , heeft haar sport, huiswerk  en heeft haar hele sociale leven met haar vriendinnetjes weer terug!

Ik weet er alles van. Van Ventolin ga ik hevig trillen, van Atrovent krijg ik hartkloppingen, Foster had de meeste bijwerkingen voor mij (trillen, raar gevoel in spieren, opgejaagd en nerveus en slecht in slaap komen), toen kwam de arts uit op Alvesco, enkel een ontstekingsremmer.  Een half jaar lang genomen, toen bij wijze van proef gestopt. Ik kreeg direct iets meer energie, weer gestart, werd weer meer moe en kreeg concentratieproblemen (letters schommelden lichtjes, had ik in begin ook). Dus zelfs Alvesco is geen onschuldig middel. Ik heb gewrichtsklachten, durf deze nog niet te linken aan medicatie, denk dat ik daarvoor veel te weinig heb gehad. En dan ben ik nog een volwassen persoon, ga dan maar na hoe een kind erop kan reageren.

Login of registreer om te reageren
12-02-2015 om 13:01 uur
Reactie op abo

Ik weet er alles van. Van Ventolin ga ik hevig trillen, van Atrovent krijg ik hartkloppingen, Foster had de meeste bijwerkingen voor mij (trillen, raar gevoel in spieren, opgejaagd en nerveus en slecht in slaap komen), toen kwam de arts uit op Alvesco, enkel een ontstekingsremmer.  Een half jaar lang genomen, toen bij wijze van proef gestopt. Ik kreeg direct iets meer energie, weer gestart, werd weer meer moe en kreeg concentratieproblemen (letters schommelden lichtjes, had ik in begin ook). Dus zelfs Alvesco is geen onschuldig middel. Ik heb gewrichtsklachten, durf deze nog niet te linken aan medicatie, denk dat ik daarvoor veel te weinig heb gehad. En dan ben ik nog een volwassen persoon, ga dan maar na hoe een kind erop kan reageren.

[i]Ojee, wat een nare bijwerkingen allemaal, pff vreselijk.
Maar als je gestopt was met de Alvesco, waarom ben je er uiteindelijk weer mee begonnen dan?
Inderdaad ook onze dochter begon trouwens op een gegeven moment met concentratieverlies en dat vond ik wel erg eng, Ze was ook vaak licht in haar hoofd en zei dat op een gegeven moment alles twee maal zo langzaam ging in haar hoofd. De Foster was bij haar het medicijn welke het laatste erbij was gekomen en waarna de problemen begonnen eigenlijk.
/i]

Login of registreer om te reageren
04-02-2015 om 21:51 uur

Beste Abo, voor welke klachten ben jij naar de zoutkamer gegaan?

Login of registreer om te reageren
05-02-2015 om 10:23 uur

altijd nieuwschierig... dus ik wilde ook wel eens naar een zoutkamer. Helaas zijn ze alleen maar in het westen van het land. dat is echt te ver weg.. jammer

Login of registreer om te reageren