pseudokroep volwassenen

06-01-2015 om 19:57 uur

Hallo allemaal.

Ik ben 24 jaar en heb 2 dagen geleden weer last gehad van valse kroep in de nacht.
ik weet dat dit een kinderziekte is. Zijn er hier ook meer volwassenen die dit hebben?. Ik ben vorig jaar ook nachts naar de huisartspost geweest omdat ik het zo benauwd had en hoesten als een zeehond.
toen ik klein was had ik hier ook last van maar toen heb ik er heel lang niet meer last van gehad maar de laatste 2 jaar begint het weer zomaar als ik Verkouden ben.
groeten

Login of registreer om te reageren
06-01-2015 om 20:01 uur

Hoi!
Wat akelig voor je!
Ik ken het niet, heb het als kind niet gehad en als volwassene ook niet. Maar snap dat het vervelend is, want er is geloof ik maar weinig aan te doen...
Hopelijk blijven aanvallen weg! sterkte ermee!

Login of registreer om te reageren
06-01-2015 om 22:02 uur

Had het vroeger als kind, heel vervelend allemaal. Regelmatig naar de huisarts of het ziekenhuis 's nachts met soms veel paniek en haast. Met piepende en gierende banden de bocht om met een gierend kind dus. Soms heb ik het nu heden ten dage nog benauwd met soms ook behoorlijk hoesten, veel van dezelfde symptomen die hier op lijken maar of je dit nog steeds pseudokroep kan noemen weet ik niet. De longarts spreekt van niet instelbare of slecht behandelbare astma.

Heel veel sterkte het is vervelend zat.

Login of registreer om te reageren
09-01-2015 om 09:37 uur

Onze dochter van 10 kan het nog steeds hebben.
En er is toch een verschil met een astma-aanval.
De pseudo-kroep zit ter hoogte van de keel, bij zo'n aanval kunnen haar longen echt helemaal ok zijn.
Maar er volgt wel meestal aan astma-aanval op.

Het enige wat hier helpt is direct vernevelen met 2 ml pulmicort en 1 ml duovent en zonodig herhalen. Dat is bij ons de enige manier om er niet telkens de ambulance te moeten bijroepen. Al blijft het wel akelig.

Login of registreer om te reageren
31-01-2016 om 17:17 uur

Hallo,
Ik ben 41 en heb zo'n twee keer per jaar valse kroep. Ik had het als kind al vaak, dat ging door tot jongvolwassenheid, werd het wat minder frequent en sinds een jaar of 8/9 heb ik het weer vaker.
Sinds een jaar wordt het ook heftiger, ik ben benauwder, keel is pijnlijker en voel me minder.
Geen idee hoe het kan, volgens de medische wereld zou dit niet mogelijk zijn, toch?
Sterkte 1990!

Login of registreer om te reageren
06-07-2016 om 11:33 uur

Hallo,

Ik ben 22 jaar en heb nog steeds jaarlijks eens de valse kroep. Blijkbaar is het dan toch niet zo uitzonderlijk zoals men het voorstelt op verschillende informatieve websites.

Login of registreer om te reageren
23-09-2016 om 06:12 uur

Ik kende dit helemaal niet, maar ben deze zomer met precies deze klachten bij de huisartsenpost terecht gekomen, nadat ik al drie nachten dit meemaakte. Dacht dat het helemaal mis ging, maar m'n longen waren uiteindelijk ok en de benauwdheid zat ook duidelijk hoger.

Ik was ook m'n stem kwijt (heb ik normal nooit bij verkoudheid), hoort dat er ook bij?

Login of registreer om te reageren
03-04-2018 om 10:13 uur

Hoy,

Ik heb net als jij als kind pseudokroep gekregen, en nu ik volwassen ben krijg ik het terug. Bij mij heeft stomen altijd geholpen. Als kind zette men ouders in de badkamer de kranen op zo heet mogelijk water, nu doe ik het boven een kom dampend water , goed ingepakt met een handdoek. Eerst is dat onaangenaam, je lijkt net minder lucht te krijgen maar je moet even doorbijten. Jezelf afleiding geven en extra rusten doet bij mij ook deugd.
Groetjes

Login of registreer om te reageren