januari 2015 - Luchtkwaliteit op werk

05-01-2015 om 12:59 uur

Luchtkwaliteit op werk.

Het binnenmilieu op kantoor geeft vaak problemen en zeker niet alleen bij mensen met luchtwegklachten. Het is de taak van de werkgever om te zorgen dat de werknemer veilig en in een gezonde omgeving kan werken. De luchtkwaliteit van je werkomgeving kan gemeten worden. In overleg met de werkgever kan gekeken worden wat mogelijk prikkels zijn in je werkomgeving. Indien nodig kan de Arbodienst een luchtkwaliteitsmeting doen.

Enkele tips:
-      Zorg voor goed ventilatie.
-      Ventilatiesystemen moeten goed onderhouden worden. 
-      Plaats luchtzuiverende planten in kantoorruimtes.

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie nog tips?

Login of registreer om te reageren
30-11-2015 om 17:36 uur

Dat is voor mij een reden om ander werk te zoeken. Ik werk in een warme vochtige omgeving en volgens mij werkt de luchtbehandeling voor geen meter. Mijn baas wil er niks aan doen en het is een klein bedrijf. Als ik een Arbodienst inschakel zal ik eruit gewerkt worden.

Login of registreer om te reageren
30-11-2015 om 17:51 uur

Ik werk op een ziekenhuislab waar schone lucht belangrijk is. De arbeidsdeskundige die afgelopen zomer kwam kijken vond het daarom een geschikte plek voor mij om te werken. De luchtvochtigheid is soms wel probleem maar dan is het met name te droog en daar hebben mijn longen minder last van dan van vocht.

Ze komen regelmatig de roosters schoonmaken en als ik dat zelf niet doorheb worden ze weggestuurd door mijn collega's en dat ze maar in de pauze terug moeten komen want 'er werken hier mensen met astma' <3

Login of registreer om te reageren
14-05-2016 om 16:39 uur

Blijft problematisch bij ons. Vorig jaar na veel zeuren bij de arbodienst een arbeidshygienist op de vloer gehad. Eerlijk gezegd werd ik daar niet echt wijzer van. Nu bijna een jaar verder is het nog steeds behelpen. Ik word er eerlijk gezegd best wel es een beetje wanhopig van. Maar goed, ik blijf maar proberen het te verbeteren. De aanhouder wint?

Login of registreer om te reageren
30-12-2016 om 20:26 uur

Ik heb pas gemeld dat ik ga studeren, en na een half jaar of jaar een andere baan hoop te vinden, omdat dit werk niet gaat met mijn gezondheid en deze slechte luchtkwaliteit. Nu begint hij ineens over de filters vervangen van de luchtbehandeling en of ik beter op een andere afdeling kan werken.. Als de koe verdronken is...

Login of registreer om te reageren
31-12-2016 om 16:57 uur

Ik raak helaas binnenkort mijn baan in het onderwijs kwijt door een niet goed werkende klimaatbeheersing. Maar helaas t is mijn probleem want niemand heeft er verder last van
Word dan benauwd, kortademig, duizelig en het ergste hees.
Heesheid is blijvend geworden de rest vd klachten komen erbij als ik ergens kom met klimaatbeheersing en/of airco.
Nu verplicht op zoek naar een andere baan

Login of registreer om te reageren