Davos, intakegesprek, hoe nu verder?

Hallo,
Vandaag heb ik gehoord dat ik woensdag naar Heideheuvel mag voor een intakegesprek en hopelijk mag ik dan eind deze maand naar Davos. Kan iemand mij vertellen wat dit gesprek inhoudt? Is het nog afhankelijk van dit gesprek of je heen mag of niet? Ook de zorgverzekeraar moet nog akkoord geven maar dan kan snel gaan begreep ik. Spannende tijd dus.
Ga naar laatste reactie«1345

Reacties

• KidoKido Gebruiker
    Na de intake word je overlegd in het team in Davos en daarna gaat alles richting verzekering.
    Maar door de feestdagen die er tussen kan het wat langer duren allemaal.
    En ja het kan snel gaan maar als de verzekering wat tegen werkt kan het langer duren.

• EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Succes!!
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Dank jullie wel. Toch nog even afwachten dus. Wat zal ik blij zijn als ik het definitief weet zeg, deze onzekerheid terwijl je thuis zit is zo frustrerend.
  • chantal1chantal1 Gebruiker
    wij hebben dinsdag een intake gesprek voor onze zoon op HH, en tegelijk heeft hij een skype gesprek met de kinderarts in Davos.
    Ook wij hopen dat het snel gaat, maar het is altijd afwachten, wel is zijn situatie al besproken met het team in Davos dus voor ons is het echt afwachten op de verzekering.

heel veel succes woensdag
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Jullie ook succes Chantal. Niet niks hoor als je kind naar Davos gaat,spannend.
    spannend wel ja, maar hij is dit jaar al geweest en daar kon hij echt weer even kind zijn dus hij kijkt er echt naar uit om terug te gaan.

voor hem is het echt een verademing om daar te zijn
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Dat klinkt goed maar twee keer in een jaar is niet niks zeg. Fijn dat hij het daar zo naar zijn zin heeft, ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het zal zijn en wat het me zal brengen en hoop dat het door mag gaan.
  • KidoKido Gebruiker
    Heftig Chantal sterkte en ik hoop dat hij gauw mag gaan!

Teetje spannende tijd zo idd hopelijk gaan de verzekeringen wat mee werken!
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Dank je Kido!
  • MariekjeMariekje Gebruiker
    Teetje hoelang heb jij moeten wachten voordat je op intake kon in Heideheuvel?
    De longarts heeft mij gister ingeschreven na 7 weken lang ontstekingen.
    Heel veel succes woensdag met de intake.
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Hallo Mariekje,
    Ik heb begrepen dat ze elke dinsdag overleg hebben op Heideheuvel waarbij de aanvragen besproken worden. Het kan dus snel gaan. Hopelijk hoor je snel iets.
  • KidoKido Gebruiker
    op 1417884612:

Teetje hoelang heb jij moeten wachten voordat je op intake kon in Heideheuvel?
    De longarts heeft mij gister ingeschreven na 7 weken lang ontstekingen.
    Heel veel succes woensdag met de intake.

Bedoel je Davos opname of een opname Heideheuvel?

op 1417891361:

Hallo Mariekje,
    Ik heb begrepen dat ze elke dinsdag overleg hebben op Heideheuvel waarbij de aanvragen besproken worden. Het kan dus snel gaan. Hopelijk hoor je snel iets.

Dus voor jouw bijna een week wachten op het overleg?
  • MariekjeMariekje Gebruiker
    op 1417898718:

op 1417898718:

Bedankt voor je reactie. Ik bedoel voor Heideheuvel.
    Hopelijk duurt het inderdaad maar een week.
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Ik heb inderdaad een week gewacht op de reactie op mijn aanvraag. En nu maar afwachten hoe het gesprek woensdag gaat en hoe lang het duurt voordat ik weet of ik mag gaan. Spannend!
  • wiillukuwiilluku Gebruiker
    Wat heftig teetje! Ik zit nu bijna 10 weken in Heideheuvel, en mag de weekenden thuis zijn. Maar helemaal naar Davos... pfff. pittig! Maar ja... het is voor het goede doel!! Bij mij zat er tussen aanvraag versturen en observatieperiode wel een aantal weken, maar misschien is het protocol met Davos anders...
  • KidoKido Gebruiker
    op 1417940549:

Ik heb inderdaad een week gewacht op de reactie op mijn aanvraag. En nu maar afwachten hoe het gesprek woensdag gaat en hoe lang het duurt voordat ik weet of ik mag gaan. Spannend!

Ik bedoel dat je woensdag dus intake heb en dat je de week erna dinsdag in het Davos team word besproken?
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Hallo Willeke, ik weet nog niet wanneer ik ga maar nadat de longarts de aanvraag ingestuurd heeft word je als het goed is de dinsdag erna besproken en dat is volgens mij op Heideheuvel. Daar moet ik dus woensdag naar toe en daarna moet het nog naar de zorgverzekeraar voor akkoord.
    Hoe bevalt het in Heideheuvel? Is er al zicht op een einddatum na 10 weken?
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Hallo Kido, ik denk dat ik jouw vraag in mijn antwoord aan Willeke ook antwoord heb of niet?
  • KidoKido Gebruiker
    Opname HH en opname Davos/Clavedel zijn beide 12 weken dus daar zit weinig verschil meer wel is het grote verschil de omgeving.

Teetje welke verzekering heb je?
    Ik hoop echt dat je gauw akkoord krijgt ondanks de feest dagen die er tussen zitten!
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Dank je wel Kido, ik ben verzekerd bij De Friesland.
    Ben jou ook wel eens naar Davos of Heideheuvel geweest?
    bij ons ging het de laatste keer anders, dinsdag hadden ze alles verstuurd naar de verzekering en donderdags kregen we te horen dat hij mocht gaan, vrijdags hadden we intake en zondags zat hij in Davos'dus binnen 6 dagen zat hij al in Davos.

Nu morgen intake incl een skype gesprek met de artsen in davos,
    26 november heeft onze longarts telefonisch contact gehad met de arts uit Davos, aan de hand daarvan hebben we nu dus een skype gesprek
    hopen dat hij snel kan gaan, al heb ik er een hard hoofd in dat hij snel toestemming krijgt
    net terug uit HH voor de intake, mocht de verzekering toestemming geven en dat hipen ze volgende week te horen
    dan willen ze hem zo snel mogelijk in davos hebben, dat zou betekenen voor de kerstdagen

maar nu wachten op de verzekering dat is het nog het lastigste in ons geval
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Hallo Chantal, wat gaat dat snel! Vorige keer al helemaal en nu lijkt het weer zo snel te gaan. Wat fijn dat er zo goed wordt doorgepakt. Voor de kerst, ik ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg. Eigenlijk zou ik de keret nog wel thuis willen zijn.
    in ons geval is het gewoon pure noodzaak en echt van belang dat hij zo snel mogelijk daar is
    normaal gesproken duurt het ook wel langer.

maar in de afgelopen 8 weken 3 x IC, dan moet je ook wel snel zijn

gisteravond is onze zoon uit het ziekenhuis gekomen maar moet nog wel elke 3 uur vernevelen en de prednison 40mg per dag kunnen ze hier niet afbouwen

vandaar deze snelle stappen, maar nogmaals de verzekering moet nog toestemming geven
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Ja maar dat is ook wel heel ernstig. Ik hoop voor jullie dat het dan zsm lukt. Laat je het nog weten of jullie toestemming hebben gekregen?
  • KidoKido Gebruiker
    Ik ga hard duimen Chantal voor jullie maar ook voor jullie zoon!
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Ik duim hard voor jullie zoon, Chantal en ook voor Teetje. Succes met het gesprek morgen en hopelijk komt de verzekering bij jullie gauw over de brug! Spannende tijd idd als je moet wachten...!
  • TeetjeTeetje Gebruiker
    Dank je wel Edelweiss, wat lief!
    dank je wel kido en edelweiss

teetje heel veel succes morgen, ze zijn echt aardig bij het intake gesprek
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Zal morgen een behoorlijke dosis positieve gedachten die kant op sturen. Beiden heel veel sterkte.
Log in of Registreer om te reageren.