Wat eten we vandaag! Deel 31

02-12-2014 om 20:38 uur Gesloten

En hier maar weer verder

vorige

De reacties zijn gesloten.
02-12-2014 om 20:39 uur

Heb je een recept, Oma Akke? Ik heb linzen gekocht namelijk gisteren.

02-12-2014 om 22:07 uur
Reactie op Daantje

Heb je een recept, Oma Akke? Ik heb linzen gekocht namelijk gisteren.

Ik zoek het op Daantje!

02-12-2014 om 20:47 uur

ha, ik hen bouillonblokjes gevonden zonder gluten. dat wordt in t weekend een maaltijdsoep :Y

02-12-2014 om 20:48 uur

Oh, wat goed  ^O^

02-12-2014 om 20:53 uur
Reactie op Daantje

Oh, wat goed  ^O^

in mijn dorp ik sinds een paar weken een biologisch winkeltje, met een stukje gv. Daar heb ik dit gevonden. Makkelijk zo'n winkeltje in de buurt :-)
een nadeel, de vrouw van t winkeltje kletst graag, zo graag dat je zo een kwartier in haar winkeltje staat. whahaha

02-12-2014 om 22:28 uur
Reactie op emsepems

in mijn dorp ik sinds een paar weken een biologisch winkeltje, met een stukje gv. Daar heb ik dit gevonden. Makkelijk zo'n winkeltje in de buurt :-)
een nadeel, de vrouw van t winkeltje kletst graag, zo graag dat je zo een kwartier in haar winkeltje staat. whahaha

Gezellig, zo'n kletsende winkelmevrouw! Fijn dat in jouw dorp een biologisch winkeltje is. Ik ga eens in de zoveel tijd naar Zutphen. Heb ik meteen een leuk fietstochtje.

Oma A.

02-12-2014 om 22:24 uur

@Oma Akke die is inderdaad lekker heb die ook al eens gemaakt ... Maak wel vele andere varianten ook, ben dol op linzen in allerlei varianten, kleuren en soorten en ze zijn zoooooo gezond.

02-12-2014 om 22:27 uur
Reactie op Marcus

@Oma Akke die is inderdaad lekker heb die ook al eens gemaakt ... Maak wel vele andere varianten ook, ben dol op linzen in allerlei varianten, kleuren en soorten en ze zijn zoooooo gezond.

Deze linzencurry is echt heerlijk. Lekker pittig. Ook ik ben gek op linzen. In de biologische winkel in Zutphen koop ik ze in allerlei kleuren en soorten!
Dat geldt ook voor diverse bonen. Laat ik zeggen dat ik gek ben op peulvruchten.

02-12-2014 om 22:37 uur

[quote author=Oma Akke link=topic=12938000.msg484879#msg484879 date=1417555629]
Deze linzencurry is echt heerlijk. Lekker pittig. Ook ik ben gek op linzen. In de biologische winkel in Zutphen koop ik ze in allerlei kleuren en soorten!
Dat geldt ook voor diverse bonen. Laat ik zeggen dat ik gek ben op peulvruchten.
[/quote]

Hou ook erg van peul vruchten maar wel de gedroogde varianten en niet uit blik of een potje, hoewel ik daar 1 uitzondering in heb namelijk een salade van super grote witte bonen (uit een glazen pot) met garnalen, Turkisch recept....mmmm

Kan me nog herinneren dat mijn ouders in de Haarlemmermeer polder 1-2x per jaar kisten fruit, aardappels en allerlei peulvruchten kochten en dat die met name de hele winter in de kelder stonden. Soms als je terug kijkt is het eten en ons eetpatroon echt behoorlijk veranderd en zit er tegenwoordig in tomatensoep gerust 6 klontjes suiker en in een pizzasaus 10 gram zout en suiker.