stoppen met roken

24-11-2014 om 12:14 uur

het  is algemeen bekend dat roken niet goed is voor je longen en vooral niet voor mensen met een longaandoending :N  maar  55 dagen geleden  heb ik de uit slag van mijn tussentijdse longfunctietest gehad en dat was  stabiel  gebleven  aanezien ik daar blij mee was  en ik steeds riep  "IK MOET DE RUST VINDEN OM TE BEGINNEN MET STOPPEN MET ROKEN"  Ben ik over deze zin nog eens goed na gaan denken .
ik ben tot de conclussie gekomen dat ik dit als smoes gebruikte om maar door  te kunnen roken.  dag daarna ben ik aan het uit zoeken gegaan wat de beste manier is voor mij om  mijn 10de stop pogging te laten slagen.
ik ben een aantal weken lid geweest van stoppenmetroken facebook. ik heb een stoppen met roken blog. en telfonische ondersteuning. op  2 oktober om 9uur  ben ik gestopt met roken en na 53 dagen later  rook ik nog steeds niet  ik ben wel wat benauwder ondanks dat ik me dagelijkse meds in neem  soms twijfel ik of het nu me bronchitis is of het te maken heeft met stoppen met roken 

dus ik ben super trots op me zelf
http://mar1ann3.stoprokenblog.nl/2014/10/2/de-aller-eeste-dag-stop/

mischien een tip voor de beheerder  een topic voor mensen die  een longaandoening hebben en  nog roken en willen stoppen dat ze hulp kunnen vragen hier op de site.

Login of registreer om te reageren
27-11-2014 om 10:39 uur

Beste,

Eens je een longaandoening hebt...dan stop je zo met roken.

Ik heb me in België laten inschrijven op I-Coach een afdeling via tabakstop.
Alsook ben ik in begeleiding geweest via een tabakcologe.
Ben gestopt met roken,door pleisters van 21mg te kleven op de arm,elke dag veranderen van plaats en arm.
Alsook nam ik de muntzuigtabs van niquitine..voor de moeilijke momenten,en die kwamen op verschillende momenten serieus opzetten.
Maar ik ben er geraakt....afzien,goesting en drang heb ik overwonnen.

Vandaag reeds + 2jaar rookvrij...en roken doe ik nooit niet meer!! ^O^ ^O^ ^O^

Login of registreer om te reageren
28-11-2014 om 18:37 uur

[quote author=Guido 123 link=topic=12937961.msg484173#msg484173 date=1417081175]
Beste,

Eens je een longaandoening hebt...dan stop je zo met roken.

Ik heb me in België laten inschrijven op I-Coach een afdeling via tabakstop.
Alsook ben ik in begeleiding geweest via een tabakcologe.
Ben gestopt met roken,door pleisters van 21mg te kleven op de arm,elke dag veranderen van plaats en arm.
Alsook nam ik de muntzuigtabs van niquitine..voor de moeilijke momenten,en die kwamen op verschillende momenten serieus opzetten.
Maar ik ben er geraakt....afzien,goesting en drang heb ik overwonnen.

net jes gedaan...
Vandaag reeds + 2jaar rookvrij...en roken doe ik nooit niet meer!! ^O^ ^O^ ^O^

[/quote]

Login of registreer om te reageren
02-12-2014 om 11:57 uur
Reactie op maraikie

wil je hier nog iets aan toevoegen Keitje?

misschien om anderen met een longaan doening die roken  te ondersteunen met het stoppen met roken en stimuleren om door te zetten als ze een stop poging doen...

Login of registreer om te reageren