tomtom

18-11-2014 om 17:02 uur

Omdat mijn ogen steeds slechter worden wil ik graag een tom tom. zou hoef ik niet via een ANWB briefje te lezen en ondertussen op de weg te letten (zo deed ik dit altijd en dit ging altijd helemaal goed)

wie heeft ervaring met een goede tomtom. welk merk?

Login of registreer om te reageren
18-11-2014 om 17:14 uur

Ik heb zelf een Tomtom (van TomTom, de 'echte' zeg maar) en die is fijn en simpel in gebruik. Garmin heeft ook fijne. M'n vriendin had er een van de Aldi en dat was echt een verschrikkelijk rotding. Tip van iemand die ik ken was om er een te kopen met lifetime updates. Dan heb je altijd gratis updates en is ie altijd up to date. Losse updates zijn vaak zo duur dat je beter een nieuwe kan kopen en aan een verouderde heb je op termijn niets. Als je slecht ziet, zou ik zeker kijken naar één met een groot scherm en als je dat kiest en je hebt roosters in je dashboard eentje die je daarop kan bevestigen en niet op de ruit, is namelijk een stuk veiliger.

Login of registreer om te reageren
18-11-2014 om 17:18 uur

Heb je trouwens geen smartphone? Google maps heeft ook een navigatiefunctie in de app die altijd up to date is en fijn in gebruik en er zijn ook naviagatie-apps.

Login of registreer om te reageren
18-11-2014 om 17:21 uur
Reactie op Daantje

Heb je trouwens geen smartphone? Google maps heeft ook een navigatiefunctie in de app die altijd up to date is en fijn in gebruik en er zijn ook naviagatie-apps.

nee, ik heb een telefoon die ze hier een koelkastmodel noemen. hahaha, ik kan er mee bellen en dat is genoeg....
maar ik kan natuurlijk ook voor een smartphone kiezen..

nee toch niet, is ook een klein scherm en zegt niet links of rechts af.

Login of registreer om te reageren
18-11-2014 om 17:35 uur
Reactie op emsepems

nee, ik heb een telefoon die ze hier een koelkastmodel noemen. hahaha, ik kan er mee bellen en dat is genoeg....
maar ik kan natuurlijk ook voor een smartphone kiezen..

nee toch niet, is ook een klein scherm en zegt niet links of rechts af.

Denk dat het scherm van mijn telefoon niet veel kleiner is dan van mijn tomtom en de Google Maps app die praat ook tegen je. Nadeel is wel dat je batterij van je telefoon snel leeg raakt dus je hebt een oplaadkabeltje voor in de auto nodig (paar euro bij de Action) al geldt dat ook voor een Tomtom. En voor een smartphone met navigatie heb je een internetabonnement nodig of iig een internetverbinding.

Login of registreer om te reageren
18-11-2014 om 19:01 uur

Wij hebben hier een Garmin. Erg tevreden over :Y
Mooi duidelijk beeld (geeft ook precies aan hoe de weg loopt zeg maar, kan handig zijn), duidelijke stem (we moesten alleen wel even een instellinkje veranderen, want eerst zei ze niet "ga linksaf", maar "ga linksaf bij de straatweg" en dan ging ze ratelen ;) ). En lifetime updates als het goed is.

Vorige "tomtom" was een viamichelin, was ook okee, maar geen lifetime updates (met als gevolg dat we uiteindelijk hopeloos verdwaalden i.p.v. dat we ergens kwamen :+ ) en toch minder fijn.

Succes met zoeken!

Login of registreer om te reageren
Moderator
18-11-2014 om 19:16 uur

Wij hebben een Garmin met lifetimes updates. Werkt goed.

Login of registreer om te reageren
18-11-2014 om 20:00 uur

rijstrookmarkering (dat ie aangeeft op welke rijstrook je het beste kan rijden) is ook erg fijn idd. Kreeg ik ook als tip mee.

Login of registreer om te reageren