november 2014 - Overstappen naar een andere verzekering?

06-11-2014 om 13:02 uur

Overstappen naar een andere verzekering?

De afgelopen jaren is er veel gesneden in de dekking van de basisverzekering. Ook in de aanvullende polissen wordt regelmatig geschrapt. Soms kan overstappen naar een andere zorgverzekeraar lonen.

Waarom overstappen?
Ik heb de duurste polis en had onbeperkte fysiotherapie, dit is nu terug gebracht tot 40.
Ik krijg van mijn zuurstofleverancier niet het systeem dat ik graag wil hebben.
Ik krijg een goedkoper medicijn.

Goed om te weten
Verzekeraars zijn verplicht iedereen te accepteren voor de basisverzekering, maar dat geldt niet voor aanvullende polissen.
Wie de aanvullende polis afsluit bij een andere verzekeraar dan waar de basispolis loopt, betaalt bij sommige maatschappijen een ‘administratieve opslag’,
Wacht met het opzeggen van je huidige verzekering tot je bent geaccepteerd voor de aanvullende verzekering van je keuze.
Controleer of de verzekeraar contracten heeft afgesloten met bepaalde zorgverleners waar je graag bij wilt blijven.

In de Longwijzer special van november/december krijg je een spoedcursus zorgverzekeringen. Wil jij deze special ook gratis ontvangen? Dat kan https://www.longfonds.nl/gratis-kennismaken-0 

Ben jij wel eens overgestapt? Is dat gelukt? Tegen welke problemen ben je opgelopen, of ging alles goed? Vertel ons jouw ervaring!

Login of registreer om te reageren
09-11-2014 om 19:12 uur

Vorig jaar succesvol overgestapt, na uitgebreid onderzoek. Bewust heb ik toen gekozen voor een verzekering met onbeperkte fysiotherapie en zonder medische selectie. Dat zijn er niet veel meer. Mijn 90 fysiotherapiebehandelingen van dit jaar worden dus allemaal vergoed! Verder veel gebruik gemaakt van alternatieve geneeswijzen. Geen belemmering ervaren in de basisverzekering w.b. niet gecontracteerde zorgverleners. Dit jaar ga ik opnieuw vergelijken. Nu weet ik ongeveer welke verzekeringsmaatschappijen ik nader moet bekijken.

Login of registreer om te reageren
01-12-2014 om 21:01 uur

Ik ben aan het puzzelen op de zorgverzekering totdat ik ineens ergens las dat ze de premies niet verhogen. Volgens mijn polisblad van dit jaar en volgend jaar betaal ik ook hetzelfde maar er word wel minder van mijn rekening afgeschreven en ik kom er maar niet achter waarom maar ik wil ook geen slapende honden wakker maken :? Snap er niets van maar als de premie echt gelijk blijft, blijf ik lekker bij wat ik heb. Dan zit ik zeker goed.

Login of registreer om te reageren