matrasreiniging van huisstofmijten

25-10-2014 om 16:36 uur

Waarom staat er op jullie site niets over het reinigen van matrassen van huisstofmijt.
Wel uitgebreid op tv, maar bij jullie volkomen onbekend?????
Er bestaan bedrijven, zoals Interceptcleaning in Den Haag, die aan huis komen en je matras reinigen en ook tapijten en banken etc.
Ik heb het onlangs laten doen en ik was voor 2 matrassen €75 euro kwijt en het was in een uurtje gebeurd. Geen extra voorrijkosten.

Ik kan lakens en beddengoed wel regelmatig op 60 graden wassen, maar een matras is niet wasbaar. Met een matras- en dekbedhoes kan ik niet slapen door het continue glijden van het beddengoed.
Dit zou eigenlijk vergoed moeten worden door de ziektekostenverzekeringen.
Maar eerst eens wat extra aandacht van jullie.
Onbegrijpelijk dat jullie hier niet over berichten.

Login of registreer om te reageren
25-10-2014 om 16:42 uur
Reactie op donakohler

Waarom staat er op jullie site niets over het reinigen van matrassen van huisstofmijt.
Wel uitgebreid op tv, maar bij jullie volkomen onbekend?????
Maar eerst eens wat extra aandacht van jullie.
Onbegrijpelijk dat jullie hier niet over berichten.

Dat is niet zo onbegrijpelijk.. Het forum bestaat met name uit allerlei topics die mensen zelf aanmaken, dus wanneer niemand er een topic over aanmaakt, staat er ook niets over op het forum. :)

Login of registreer om te reageren
25-10-2014 om 21:23 uur
Reactie op donakohler

Waarom staat er op jullie site niets over het reinigen van matrassen van huisstofmijt.
Wel uitgebreid op tv, maar bij jullie volkomen onbekend?????
Er bestaan bedrijven, zoals Interceptcleaning in Den Haag, die aan huis komen en je matras reinigen en ook tapijten en banken etc.
Ik heb het onlangs laten doen en ik was voor 2 matrassen €75 euro kwijt en het was in een uurtje gebeurd. Geen extra voorrijkosten.

Ik kan lakens en beddengoed wel regelmatig op 60 graden wassen, maar een matras is niet wasbaar. Met een matras- en dekbedhoes kan ik niet slapen door het continue glijden van het beddengoed.
Dit zou eigenlijk vergoed moeten worden door de ziektekostenverzekeringen.
Maar eerst eens wat extra aandacht van jullie.
Onbegrijpelijk dat jullie hier niet over berichten.

t probleem met dit soort reinigen is dat de huismijt er al snel weer volop inzit, reken een paar weken. dus een duur klusje om het elke 2 mnd te laten doen..

en natuurlijk wist ik dat dit bestond

Login of registreer om te reageren
25-10-2014 om 21:37 uur

En als je een matrashoes gebruikt is het sowieso niet nodig. De huisstofmijt die erin zit, heb je geen last van en er komt geen nieuwe in door de hoes.

Login of registreer om te reageren
25-10-2014 om 21:38 uur

Regelmatig stofzuigen met een zuiger met hepa filter en verder schoonmaken met een stoomcleaner. Die doodt door de hoge temperatuur de huisstofmijt. Ik wil geen reclame maken maar heb zelf er een van dirt devil die goed bevalt. Buiten dat is ie veelzijdig inzetbaar voor veel andere schoonmaakklussen zoals het reinigen van harde vloeren, sanitair en ramen. succes

Login of registreer om te reageren
25-10-2014 om 22:33 uur

Ik stop mijn matrassen 3x per jaar in de vriezer (inloop vriezer) voor 2-3 dagen, dit werkt ook erg goed.

Login of registreer om te reageren
02-11-2014 om 02:49 uur
Reactie op Marcus

Ik stop mijn matrassen 3x per jaar in de vriezer (inloop vriezer) voor 2-3 dagen, dit werkt ook erg goed.

En die heb jij thuis?
Doet me denken aan Dexter :D The Ice Truck Killer.

Login of registreer om te reageren
02-11-2014 om 06:06 uur

Daar heb ik thuis de beschikking over, al is die vriescel niet super groot.

Login of registreer om te reageren
23-06-2016 om 06:46 uur

[/quote]t probleem met dit soort reinigen is dat de huismijt er al snel weer volop inzit, reken een paar weken. dus een duur klusje om het elke 2 mnd te laten doen..en natuurlijk wist ik dat dit bestond[/quote]

Ik ben het hier niet mee eens. Ik laat als chronisch bronchitispatiënt met een zware huisstofmijtallergie mijn matras wél twee keer per jaar reinigen (sinds 2014). De allereerste keer bij reiniging gaf de allergenen test de uitslag middel tot sterk aan ondanks het gebruik van een hoes? Hoe kan dat dan? Nu ieder half jaar geeft de allergenen test een uitslag tussen niets en zwak zonder gebruik van een speciale hoes? Dus het argument dat het matras na twee weken weer vol zit is onzin. Dat is toch ook logisch? Die mijten moeten eerst weer voedsel (dode huidschilfers!!) hebben en hebben tijd nodig om zich weer te vermenigvuldigen.

Ik gebruikte dus ook altijd die speciale hoezen waar ik verschrikkelijk op sliep. Nu met gebruik van fatsoenlijk kwalitatief synthetisch beddengoed i.c.m. die matrasreiniging slaap ik wel goed en heb ik geen last meer. Het is toch ook logisch? Die zogenaamde speciale hoezen zijn ook alleen maar gemaakt om aans "ons" te verdienen? Ze ademen om de duivel niet, vreselijk! En een "goede kwaliteit" is ook nog eens veel en veel te duur. Maar uiteraard, iedereen moet het zelf weten.

Login of registreer om te reageren