Medicijn Eklira

25-09-2014 om 18:05 uur

  Hallo,

Zijn er lotgenoten die ervaringen hebben met Eklira ?
Ik heb het in Juni gekregen van de La en moet het 2 x per dag
gebruiken,het helpt wel maar ben steeds verkouden en het staat
in de bijwerking dat je dat kan worden van dit medicijn.
Graag reactie als  wie het gebruikt daar ook last van hebben.

 Groetjes Grietje.

Login of registreer om te reageren
04-10-2014 om 17:37 uur

Heb daar een neusspray voor op advies van de longarts. Het komt nog het dichtst bij een chronische lichte verkoudheid. 

Login of registreer om te reageren
05-10-2014 om 19:17 uur

  Is de neusspray soms Nasonex ?
  Die gebruik ik namelijk ook op
  advies van de La.

Login of registreer om te reageren
05-10-2014 om 19:23 uur

Hoi Jeroen,

Ik gebruik het ook.

Op zich doet het wel wat, heb wel iets meer energie.

Maar tja geen wonderen, volgens mij heb ik geen bijwerkingen.

Groet Mark

Login of registreer om te reageren
16-10-2014 om 10:58 uur

Ja is Nasonex, maar er is wel verschil in merken daarvan. De ene werkt wel bij mijzelf terwijl de merkloze niets doet.

Login of registreer om te reageren
31-10-2014 om 21:12 uur

  Hoi Marcus

Als de merkloze neusspray niet goed werkt,meld dit dan aan jou
Huis arts of Long arts en vraag of ze voor de Nasonex een machtiging
willen geven en dat het dan in de comp ingevoerd wordt bij de Apotheek.
Ik heb dat ook zo gedaan en nu doen ze niet moeilijk meer bij de Apotheek.

  Succes  Groet Grietje.

Login of registreer om te reageren
06-12-2014 om 11:53 uur

Ik gebruik ook Eklira en er echt tevreden over. :s)

Janeman

Login of registreer om te reageren
18-12-2014 om 10:09 uur

Ik gebruikte eerst gedurende 6 weken spiriva maar daar kreeg ik een hele droge mond van en knallende koppijn en plasproblemen
Nu eklira en hetzelfde resultaat nog steeds plasproblemen en knallende koppijn, herkent iemand dit ??
En weet iemand misschien of deze bijwerkingen van voorgaande aard zijn ?
groetjes

Login of registreer om te reageren
27-12-2014 om 10:58 uur
Reactie op Veni

Ik gebruikte eerst gedurende 6 weken spiriva maar daar kreeg ik een hele droge mond van en knallende koppijn en plasproblemen
Nu eklira en hetzelfde resultaat nog steeds plasproblemen en knallende koppijn, herkent iemand dit ??
En weet iemand misschien of deze bijwerkingen van voorgaande aard zijn ?
groetjes

Sommige bijwerkingen zijn tijdelijk, maar dat is echt per persoon verschillend. En soms komt een bijwerking geleidelijk, zoals moeilijk je plas op kunnen houden.
Als een tablet spierontspannend is bijvoorbeeld, ter bestrijding van ernstige rugpijn, dan heeft dat ook effect op andere spieren in het lichaam, dat kan niet anders.
Dus ook met puffers die luchtwegverwijdend werken, daar zal ongetwijfeld een klein promille van in je bloed komen, met alle gevolgen van dien, zoals hoofdpijn (wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door het verwijden van je bloedvaten, zeker als je aanleg hebt voor migraine)

Je moet voor jezelf bepalen wat aanvaardbare bijwerkingen zijn. Als de apotheker zegt dat je even een week of 2 moet doorbijten, dan zeg ik, probeer dan door te zetten. Maar blijft het langer aanhouden, vind ik persoonlijk de negatieve gevolgen groter dan de positieve en zou ik er mee stoppen.

Login of registreer om te reageren
27-12-2014 om 04:15 uur

Hangt er van af hoe deze plasproblemen zijn ... wijt mijn plasproblemen gewoon aan het feit dat er dan door mijn longproblemen meer energie en aandacht nodig is bij het ademen en de zuurstof voorziening. Hierdoor blijft er minder energie over voor de blaas controlerende systemen en het ophouden van de plas. Bij inspanning zoals bijvoorbeeld de boodschappen naar binnen brengen moet ik eerst heel snel naar het toilet anders gaat het mis. Over deze problematiek is wetenschappelijk wel een en ander geschreven.

Login of registreer om te reageren
04-01-2015 om 21:58 uur

dank je voor jullie antwoord binnenkort heb ik afpsraak bij de longverpleegkundige

Login of registreer om te reageren