longembolie na spoedkeizersnee

19-08-2014 om 20:02 uur

Hallo allemaal,

Mijn naam is Willow en ben 3 maanden geleden middels een spoedkeizersnee bevallen van mijn 1e kind. Twee weken daarna ben ik met een ambulance met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Na onderzoek bleek ik een longembolie te hebben. (waarschijnlijk als gevolg van mijn zwangerschap & bevalling) Inmiddels slik ik al enige tijd bloedverdunners. Waar ik nu vooral last van heb is het volgende; een drukkend gevoel op mijn borst, benauwdheid, labiliteit, angst voor herhaling en vooral het gevoel totaal geen vertrouwen meer in mijn eigen lijf te hebben.
Wie herkent dit? Graag zou ik ervaringen horen van mensen die dit ook hebben mee gemaakt en zo mogelijk tips willen krijgen hoe hiermee om te gaan.

Willow.

Login of registreer om te reageren
20-08-2014 om 08:30 uur

Willow

gefeliciteerd met je eerste baby.

Het is normaal dat je na het doormaken van een longembolie lange tijd klachten houd.
Wat betreft je angst kan je met iemand praten?
Anders mischien naar een psycholoog gaan om te leren hoe hier mee om te gaan.

veel sterkte

petra ( in 2005 dubbelzijdige longembolieen gehad )

Login of registreer om te reageren
20-08-2014 om 16:26 uur

Beste Petra,

Dank voor je reactie!
Gelukkig kan ik er met mensen uit mijn naaste omgeving over praten, al begrijpen zij mij niet altijd helemaal.
Ik sta op een wachtlijst om bij een psycholoog EMDR-therapie te krijgen. Hopelijk neemt mijn angst voor herhaling hiermee af.

Groetjes, Willow.

Login of registreer om te reageren