Meeroken

27-06-2014 om 19:42 uur

Hallo ik ben 15 jaar oud, ik wil later topsporter worden op de atletiekbaan! (5km) ik sport dus heel veel.en maak me.nogal HEEL veel druk over meeroken na dat ik het lees op internet en of deze vragen hieronder slecht voor mijn conditie zijn..Maar ik rook soms wel is mee.. mijn vragen: 
1.
3x heb ik binnen meegerookt (vorige carnaval)
Op carnaval heb ik 3 keer 4-7 minuten in een afgesloten ruimte gezeten waar gerookt werd kan dat al kwaad voor mijn conditie? kkan dat al invloed gehad hebben?                                                                                              2.
2.
Soms rook ik buiten wel is mee als ik tussenuur heb met mijn klas daar roken er 4 van.. en daar draait de klas helaas een beetje om dus zit ik soms buiten met in dat tussenuur. kan dat meeroken kwaad in de buitenlucht?                             
3
en als ik mijn fiets ga pakken moet ik langs een groepje rokende mensen dat duurt gemiddeld 14 seconden en dat is soms elke dag, kan dit invloed hebben? zo niet hoelang moet ik dan.in de buitenlucht staan heeft het wel invloed op mijn conditie?
4.
Kan door deze momenten waar ik soms bij meerook al teer wat voor altijd blijft vast zitten in me longen zitten?                                                                                                                                                                                              5.
Ik ga over een weekje naar thailand voor 18 dagen, maar er roken er helaas 5 in de groep! :-( (totaal 30 man)zou ik daar genieten of meeroken vermijdde? ik zal sws niet veel met die rokertjes omgaan.

Verzonden vanaf Samsung Mobile

Login of registreer om te reageren
24-11-2014 om 12:04 uur

het is makkelijker  om te gaan roken dan om te stoppen met  roken ik kan het weten  want ik  ben sinds kort gestopt met roken  na 9 poggingen en 26 jaar roken  maar  het is hoe stevig sta jij in je schoenen als jij NIET wil roken  moet je het ook NIET doen en word er aan geboden dat moet jij zo sterk zijn om NEE te zeggen.

Login of registreer om te reageren
24-11-2014 om 13:48 uur

Ik begrijp dat je niet rookt, maar je zorgen maakt over mee roken. Ik ben bang dat ik je geen goed antwoord kan geven. Ms kun je bv een afspraak maken bij je huisarts en dit bespreken?
Succes!

Login of registreer om te reageren
24-11-2014 om 14:04 uur

@jenko het is toch het beste als je zoveel mogelijk bij de rokers uit de buurt blijft. Meeroken is gewoon niet gezond. Ik begrijp dat het af en toe lastig zal zijn, maar uiteindelijk gaat het om je gezondheid en je toekomst... en niets is belangrijker dan dat. Sterkte

Login of registreer om te reageren
24-11-2014 om 21:28 uur

rook inademen is niet gezond
maar als je geen longziekte hebt is dat voor een keer niet zo erg, het geeft geen gezondheidsproblemen.
heb je wel een longziekte, dan mag niemand in je omgeving bij je roken, het kan zorgen voor benauwdheid.

Login of registreer om te reageren
02-06-2015 om 07:23 uur

Ik heb nooit gerookt, had geen longziekten, deed heel veel aan sport en had een uitstekende condite.
In maart 2013 heb ik longkanker gekregen. De artsen kunnen niet zeggen wat de juiste oorzaak is, maar rook van andere rokers inademen kan een oorzaak zijn, ook al ging ik mensen die aan het roken waren altijd uit de weg omdat ik het onaangenaam vond.
Dus zeggen dat het voor een keer niet zo erg is, daar ben ik het nu niet meer mee eens. Je weet niet wat de schade op langere termijn is, ook al leef je zelf gezond

Login of registreer om te reageren
10-11-2015 om 18:12 uur

Ik heb van de bedrijfsarts gehoordt wanneer er iemand 5 sigaretten rookt waar jij bij zit, rook je 1 sigaret...

Login of registreer om te reageren
24-11-2015 om 08:46 uur

Er zitten meer dan 40 giftige stoffen in tabaksrook, waarvan diverse kankerverwekkend zijn die je als meeroker ook binnenkrijgt. Trek zelf je conclusie.

Login of registreer om te reageren
09-12-2015 om 14:19 uur

mijn man rookte en mijn kinderen en toen ik de bejaarden zorg werkte werd er bij mij op de afd. behoorlijk gerookt ik zelf rook niet dus ik heb altijd mee gerookt ik ben nu een jaar of 9 weg maar er mag niet meer bij koffie pauze gerookt worden maat nu buiten dat is beter en dat gebeurt ook bij mijn thuis ik heb al mijn asbakken weg gedaan.

Login of registreer om te reageren