Bruiloften en het geregel.

24-06-2014 om 11:00 uur

Nog 2 maanden.

Nog 60 dagen.

En dan is onze grote dag!

De catering en materiaalverhuur is geregeld en ook de trouwauto, maar er zijn nog wat losse steken.
De kapper die ik wilde was niet beschikbaar, dus heb ik ondertussen een nieuwe kunnen regelen.
De taart is een groot iets.. maar er is zoveel aanbod van amateurbakkers en professionele bakkers.. En er is zoveel verschil. We weten inmiddels wat we willen, meerdere lagen, wit fondant, calla's op de verdiepingen en lint tussen de calla's voor een soort speelse tint.
2 juli hebben we een proeverij, en ik geloof dat lief nu zelfs wat begint te voelen van de deadline.

Op school werken we aan de afronding van alles.
We moeten nog 2 examens maken en nog teveel bpv-opdrachten.
Casussen schrijven op informatie van echte cliënten, communicatiestoornissen (toevallig net af), moeilijk hanteerbaar gedrag, voorlichting geven.. En dan ook nog de vaardigheden!
Ik heb twee weken terug, net na het verhuizen, zelfstandig bij iemand een katheter ingebracht.
Erg spannend, maar zeer leerzaam en nog gelukt ook in de 1e poging!!

We zijn ook al aardig bezig geweest in de tuin!
Deze is ondertussen voor een groot deel helemaal schoongemaakt, uitgegraven voor een paar cm en volgegooid met potgrond en beplant met leuke plantjes. Harde en zware klus maar we hebben het wel weer gedaan! Deze week ga ik nog even verder met de rest van de tuin, zodat hij vrijdag helemaal BBQ klaar is. Hopelijk is het weer er dan ook klaar voor.

Inmiddels heb ik een huisarts kunnen regelen, donderdag als we in de buurt zijn van mijn oude huisarts gaan we onze papieren dossiers meenemen en dan vrijdag inleveren, zodat we eindelijk een huisarts hebben. En het mooie? Hij zit op steenworp afstand!
Ik had er al bijna een nodig gehad, en eigenlijk had ik hem ook wel nodig gehad was ik niet zo eigenwijs geweest.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een branderig gevoel bij plassen *sorry voor de details*  :X
Ik was onrustig en had eigenlijk alle tekenen van een blaasontsteking.
Maar gezien ik geen huisarts had, ben ik naar de drogist gegaan voor een kuur cranberry.
En ik moet zeggen, ik voel me beter.
Ik heb gisteren een avonddienst gewerkt en heb ik even mijn urine 'gestript'.
Om te kijken of er nog een blaasontsteking zat en hoe erg die was.
Hoewel er wel wat uitkwam, kwam er niet duidelijk een blaasontsteking uit, na overleg met een vriendin/collega zijn we tot de conclusie gekomen dat er wel eentje gezeten heeft maar nu herstellende is. Dat is dus goed! Lang leve de cranberrypillen. Ze zijn groot en moeilijk te slikken maar ze werken erg goed.

De week ben ik 4 dagen achtereen vrij, dus kan ik weer even heerlijk tijd voor mijzelf vrijmaken.
Ik heb sinds de verhuizing naar mijn idee non stop gewerkt of op school gezeten.
Alleen maar bezig met examens of de bruiloft.. Even wat Ilona-tijd.

En dan nog ben ik bezig met bruiloft, huisartsen, meterstanden en de was.  ;(
Hopelijk is dat na de bruiloft weer een beetje voorbij. Het is een leuk doel om het voor te doen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar soms wordt het geregel me een beetje te veel.

Hopelijk is mijn blaasontsteking helemaal weg straks, is de bruiloft geregeld qua losse steken, heb ik een fijne huisarts en kan ik weer even rustig slapen!

Tot snel weer!

:W

P.S.
Ik mag niet zeuren, ik ben op dit moment in redelijke gezondheid astmatisch bekeken..

Login of registreer om te reageren
24-06-2014 om 21:22 uur

Ilona, dat schiet al op over 60 dagen trouwen
Ik wens je veel succes om de laatste loodjes te regelen

Login of registreer om te reageren
03-07-2014 om 11:43 uur

Gisteren zijn we naar Zeeland afgereisd voor de proeverij van de taart!
Heel spannend.

We waren klaar met proeven en ik liet lief zijn eerste keus eerst vertellen.. in de hoop dat we dan dezelfde zouden hebben. En gelukkig was dat ook zo!
Dus de taart is nu ook rond.

Nog 7 weken..

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t1.0-9/p526x296/10462859_10152102085547493_2726922244722665637_n.jpg

Zaterdag gaan lief en zijn vader een uitje doen naar een museum, en mijn schoonmoeder heeft gevraagd of ik met haar wilde shoppen, ik moet namelijk nog een ketting hebben! Hoewel ik een drukke week gehad heb, ga ik toch shoppen met haar.
Het is toch wel leuk om eventjes als meiden/vrouwen onder ons te zijn en dan het te hebben over de bruiloft etc. Maar ik geloof dat ik op dit moment ook nergens anders over kan praten.
Ik ben zo zenuwachtig maar heb er ook zó veel zin in!
De grootste knopen zijn gehakt, en het zijn nu de randzaken nog.

Gisteren heb ik ook mijn laatste schooldag gehad voor de zomervakantie.
Dat betekend dat we nu toch echt aan het laatste half jaar gaan, en de bpv-examens nu toch echt afgerond moeten worden, maar daar heb ik nog een goed aantal maanden voor.
Met een groot deel ben ik al bezig, en met een paar nog niet eens aan begonnen.

Voor een examen moet ik bijvoorbeeld verantwoordelijke diensten gaan draaien, maar dat houdt ook in dat ik nachtdiensten moet gaan draaien.
Deze zal ik in oktober gaan draaien met een standaard nachtdienst, zodat ik weet hoe zo'n nachtdienst in elkaar zit.
Voor een ander examen moet ik 3 cliënten van a tot z uitwerken. Cliënt 1 is al gedaan, en is al gecontroleerd door mijn docente.
Hoewel hij niet compleet neergemaaid is, moet ik hem zeker uitbreiden, ik was te kort en krachtig.
Maar het is fijn om te weten waar je op moet letten.

Voor vandaag staat er weinig op mijn schema, ik heb de afgelopen 5 dagen veel gereisd, veel gewerkt en veel energie uitgegeven. Vandaag is een Ilona-dag.
De vaatwasser en wasmachine staan dan wel aan, maar vanochtend heb ik heerlijk even mijn serie kunnen kijken en straks ga ik nog lekker in bad. Maar eerst nog even wat laatste dingetjes regelen....

Login of registreer om te reageren