Juni 2014 - Smog: hoe ga je daarmee om?

03-06-2014 om 11:23 uur

Luchtvervuiling kan bestaande longklachten verergeren. Als de lucht tijdelijk erg vervuild is, heet dat smog. Mensen met een longziekte kunnen door smog meer klachten krijgen.

Als je een longziekte hebt, is het goed om rekening te houden met smog en het weer als je iets gaat doen of naar buiten wilt. Is er veel smog en is het warm weer, dan is het verstandig om binnen te blijven en inspanning te vermijden. Probeer uit de buurt te blijven van drukke wegen en vermijd files.

Heb jij ook last van smog, hoe ga jij hier mee om?

Login of registreer om te reageren
26-07-2015 om 11:43 uur

Beetje vreemde stelling, als bekend is dat zelfs op de schoonste plekken de lucht nog zo vervuild is dat deze schadelijk is voor alle longen, ziek of niet ziek.

Erkenning van de feiten is het belangrijkst.

En als de dames longartsen van de anti rook lobby zich eens net zo fanatiek zouden inzetten voor minder luchtvervuiling, dan zou er mogelijk eens iets gebeuren.

(Ik blijf altijd zoveel mogelijk binnen.)

Login of registreer om te reageren
27-07-2015 om 22:23 uur

Oud topic, maar nog steeds wel interessant! Ik heb deze zomer al verschillende keren erg veel last gehad van de hoge ozonconcentraties. De tips om geen inspanning te doen en binnen te blijven volg ik al, maar dan nog lig ik op bed te happen naar lucht als een vis op het droge :-( dus ik ben best benieuwd naar meer tips als iemand die weet?

Login of registreer om te reageren