COPD medicijnen Flutiform

28-05-2014 om 21:51 uur

Hallo wie heeft hier ervaring met Flutiform 125/5mcg/do
Ik heb op het moment een exacerbatie ik had het spaans benauwd en kon geen 2honderd meter meer lopen ik hoeste niet en mijn longen klonken schoon de huisarts wilde toch dat ik een poosje Flutiform ga gebruiken.

Maar nu ik dit een paar dagen gebruik krijg ik last van heesheid en dat mijn stem weg valt ook moet ik regelmatig mijn keel schrapen (kikker in de keel gevoel) dit had ik niet en is erg vervelend.

Heeft iemand hier ervaring mee? en wat kan ik er aan doen om hier minder last van te hebben.

Ik gebruik een voorzetkamer en spoel naar mijn mening goed mijn mond

Vriendelijke groetjes
Egina

Login of registreer om te reageren
28-05-2014 om 21:54 uur

Spoel je alleen na het puffen of gorgel je ook? Wanneer puf je?

Wat voor mij goed helpt is na het puffen een keer spoelen, een keer gorgelen, nog een keer spoelen en dan de rest van de beker leegdrinken. Mijn oude huisarts zei dat het ook erg belangrijk is erna iets te drinken en dat merk ik zelf ook wel. Ik puf ook zoveel mogelijk voor het eten of voor het tanden poetsen, dat scheelt ook.

Login of registreer om te reageren
28-05-2014 om 22:02 uur

Hoi Daantje
Ik puf 's morgens en 's avond voor het naar bed gaan ik gordel niet dat ga ikĀ  eens proberen hopen dat het daar beter van word
Bedankt alvast
Groetjes Egina

Login of registreer om te reageren
30-05-2014 om 02:08 uur

Hallo Clasina
Het was mij niet bekend dat het voor astma is ik heb zelf COPD COLD3
Waarschijnlijk geven ze het ook bij COPD omdat ik als ik geen exa heb Formotorol (Foradil) gebruik.
Dat is een combinatie van Formotorol en Fluticason ik denk dat ik het daarom gekregen heb.

Vriendelijke groetjes Egina

Login of registreer om te reageren