kletsen op alle mogelijke manieren.....door Guido 123

27-04-2014 om 15:36 uur Gesloten

Hallo iedereen,

Hoelang kom ik hier op dit forum...reeds van 10 november 2012.
Ik heb vanalles meegemaakt,hernia-mijn knie-en sinds verleden jaar mijn oog trombose.
Ik ben gestopt met roken..en daar ben ik heel fier op...der zijn niet veel mensen,die kunnen of willen stoppen,iedereen kan stoppen maar volhouden dat is iets anders!
Maar door de rookstop,ben ik ook meer dan +11kg bijgekomen.
Ik ben een tijdje geleden ook gestopt met het eten van snoep-chips en andere vettigheden,die mijn lichaam geen goed deden....ben zelfs gestopt met de pilsjes...maar niet voor lang,want ben terug begonnen met dit genotsmiddel.
Dit genotsmiddel is het eenige wat ik nog heb...daarom zie ik nut er niet van in...om dit ook weg te schrappen in mijn dieetje.
Ik leef per dag..morgen komt er een andere...daarom wil ik genieten van deze dag..met mijn pilsjes.
Mijn eenigste vriend...momenteel..en ik zou schrijven houden zo...tot ik iemand zou gevonden hebben..eerlijk geschreven zoek ik er infeite niet meer naar....ben ook gelukkig zo...met mijn apero time in de namidag.
Mijn mailtjes,het forum de topics,het lezen van wat de mensen meemaken..en eventueel een reaktie vermelden.
Ik voel mij hier goed..en hou niet van negatieve reakties..ons leventje is reeds zo kort,laten we het dan zo houden nietwaar.

Groetjes Van Guido :W

De reacties zijn gesloten.
27-04-2014 om 16:24 uur

Oeps ''moeten'' wij nu positief reageren :P :P

27-04-2014 om 17:07 uur
Reactie op hildje

Oeps ''moeten'' wij nu positief reageren :P :P

Daar heb ik het ook een beetje moeilijk mee.

Waarom wil je dit kwijt Guido?

28-04-2014 om 08:19 uur

@hilde,
Hier opt de topic moet niets,bekijk het maar op jou manier...en denk eens goe na over dit schrijven.

@mamm-loic

Pure verveling....overdag.

28-04-2014 om 11:00 uur

[quote author=Guido 123 link=topic=12936847.msg457819#msg457819 date=1398665942]
@hilde,
Hier opt de topic moet niets,bekijk het maar op jou manier...en denk eens goe na over dit schrijven.

@mamm-loic

Pure verveling....overdag.
[/quote]

Goed idee ,, ik bekijk het op mijn manier.

28-04-2014 om 09:29 uur

Zoek een hobby, Guido! En liefst iets waarmee je onder de mensen komt. Kaarten, fotograferen, een leesclub, ... Of ga naar een kookclub, da's nog goed voor je kookkunsten ook. Of kan je geen vrijwilligerswerk doen? Ik zou ook tegen de muren oplopen als ik elke dag alleen thuis zat.

28-04-2014 om 09:31 uur

Je vertelde wel eens dat je sporten vervelend vindt... misschien beginnen met enkel wat wandelen?
Stel dat je dat in je eentje saai vindt, zijn er veel sites om een 'beweegmaatje' in de buurt te vinden. Misschien ook fijn voor een extra contact?

28-04-2014 om 22:06 uur

Ik wil ook even reageren. Onlangs schreef ik of jullie niet te hard waren voor Guido. Maar ik schreef er ook bij, dat ik nog niet zo heel lang hier ben. Ik kreeg toen reacties als dat jullie ook vaak lief en positief gereageerd hebben maar dat het vaak niet helpt. Ik moet zeggen ; Ik denk dat jullie gelijk hebben.

Guido ; Ik vind het ook jammer dat je regelmatig op een negatieve manier aandacht vraagt. Ik heb meer het gevoel dat je reacties uit wilt lokken, dan dat je werkelijk leuke contacten hier zoekt?

Ik heb veel tips gezien die je hebt gekregen van mede forum leden, maar op nagenoeg elke tip heb je een tegenargument. Hoe komt dat dan toch?

Er is zo veel wat je kunt doen om meer onder de mensen te komen, ook als je ziek of te dik bent. Dan schreef je vandeweek ergens dat wandelen niet meer gaat. Iemand geeft je de tip langzaam op te bouwen waarop je aangeeft dat je niet van wandelen houdt - zet dan ook niet neer dat het niet meer gaat als je het toch niet wilt proberen. Ik denk dat er veel energie in je wordt gestoken, en dat is niet erg, maar wel als mensen ziek zijn, dan toch vanalles neer zetten om je te helpen en vervolgens komt er een "ondankbaar" weerwoord voor terug. Logisch dat sommige dan denken ik reageer niet meer want het heeft geen zin.

Maar dan zie ik weer een bericht dat je vindt dat je genegeerd wordt. Wat wil je dan en wat verwacht je van ons??
Je slaapkap of hoe zoiets ook mag heten gebruik je niet. Je eet nog steeds ongezond of eenzijdig, je wilt je biertjes niet laten staan... tsja wat verwacht je nog aan tipt en adviezen?
Kortom ; Laat eens duidelijk weten wat je doel hier is, en wat je verwachtingen zijn?

Zo nu en dan hier lezen en iets opschrijven zal geen fijne aanvulling op je dagelijks leven zijn denk ik?
Er zijn tig manieren te bedenken om persoonlijke contacten te zoeken en gezelligheid te vinden... probeer het dan eens uit?
En er zijn heel veel mensen die helemaal niet kijken naar ziekte of gewicht maar gewoon met je om gaan als mens, je moet er alleen wel zelf voor op uit want ze zullen niet alle deuren af gaan om te vragen of je soms gezelschap zoekt.

Maar een tip wil ik je dan wel mee geven ;
Klaag niet dagelijks over hetzelfde als je er niets aan doet want dat zal mensen op zeker moment gaan vervelen en gaan ze weer hun eigen weg. Je verwacht gezelligheid etc - geef het dan ook terug...

Succes!

28-04-2014 om 22:16 uur

ik reageer niet meer guido  :N
je vraagt mij teveel negatieve aandacht, heb geen zin energie in een bodemloze put te steken. zeker niet omdat mijn gezondheid al zo broos is, en ik alle energie nodig heb voor gezondheid en positieve dingen.....

(ja, ik weet het, het is wel hard... als je leuke positieve dingen te vertellen hebt denk ik weer graag mee  :Y )

29-04-2014 om 00:32 uur

Ik hou ook niet zo van zelf medelijden en als ik zie hoe sommige mensen hier op het forum positief in het leven staan, ondanks de lichamelijke klachten, daar hou ik van. Ik probeer ook alles van de positieve kant te bekijken, ook al baal k wel eens heel erg.

29-04-2014 om 09:19 uur
Reactie op YvonneB

als ik zie hoe sommige mensen hier op het forum positief in het leven staan, ondanks de lichamelijke klachten, daar hou ik van.

Het is wel een wat lastig punt. Deels kun je jezelf iets 'bijstellen' naar positief, maar dit heb je niet altijd voor het zeggen. Sommige mensen zitten erg diep qua verdriet oid, en er zijn mensen die heel graag zouden 'willen' dat ze het positiever inzien, maar het lukt hen niet.

Reactie op Daantje

Waarom kan dit niet gewoon in de slowchat maar heb je overal een eigen topic voor nodig,  Guido?

Daar ben ik het wel mee eens. Kleine gesprekjes of 'zegjes' tussendoor lijken mij ook passender in de SC ipv een apart topic.