Bestel 'scheurblok' - Communicatie met de arts

20-12-2010 om 16:11 uur Gesloten

Beste longpatiënt,

Het Astma Fonds is bezig met het maken van een nieuw product. Deze willen we graag laten zien/testen voordat het in productie gaat. Het gaat om een scheurblok die gebruikt kan worden om het gesprek met de arts (of een andere zorgverlener) goed voor te bereiden.

Daarnaast kan deze ook meegenomen worden als steun tijdens het gesprek. Er is ruimte om vragen en antwoorden te noteren. Zo kun je gericht in gesprek met de arts en niet meer vergeten wat je wilde vragen of wat je hebt gehoord.

Het voorbeeld is te vinden op deze link: http://www.astmafonds.nl/Verenigingswerk/zm.pdf  

Wij willen graag van jou horen wat je van dit product vindt. Wellicht kun je het ook uitproberen als je een afspraak hebt bij de arts.
Wil je jou ervaringen en opmerkingen in deze vragenlijst http://www.formdesk.nl/astmafonds/scheurblok meenemen? Graag ontvangen we uiterlijk 5 januari 2011 een reactie.  

Voor vragen of opmerkingen kun je mailen naar benjamin.van.wijngaarden@astmafonds.nl

Hartelijk dank voor uw medewerking.  

De reacties zijn gesloten.
20-12-2010 om 22:34 uur

Ik heb hem ingevuld :)
Ziet er goed uit!

21-12-2010 om 15:26 uur

Wat een goed idee. Ga dit zeker invullen bij mijn volgende bezoek aan de arts.

29-12-2010 om 13:25 uur

Super handig. hoevaak komt het wel niet voor dat je na je afspraak met de longarts, vanalles bent vergeten te vragen. Maar ook dat je thuiskomt en denkt, hoe zei hij dat ookal weer? Hoe zat dat nou met die medicijnen?
Dus een goed product. ik zou het zeker gebruiken. Veel beter dan aantekeningen achter op een oude envelop of op een papieren zakdoekje tijdens de wachttijd in de wachtkamer.

29-12-2010 om 18:00 uur

Lijkt me erg handig!!

07-01-2011 om 17:17 uur

Ik hoop niet dat iedere patiënt dit gaat zitten invullen tijdens de poli afspraken... Pffft dan zit ik helemaal uren te wachten. Als je iets niet snapt, of het gaat te snel, "neem dan iemand mee" (dat is een goed tip). Die kan het naderhand voor je invullen.
Ik merk wel dat, als mijn moeder van 80 bij de longarts is geweest, zij een hele creatieve invulling heeft van het gesprek. Wat ze al dacht, dat onthoudt ze en de rest....
Nou moet je ook zo oppassen, vooral bij apothekers die je met van alles en nog wat het riet insturen. Dus wellicht dat er een briefje kan komen dat de longarts even invult voor de apotheker.
bv : Als er staat OS dan ook OS (drankje)geven en geen pillen!  :Y

15-03-2011 om 21:08 uur

Het is altijd goed om je gesprek goed voor te bereiden. Vragen op papier en dan hopen dat de longarts genoeg tijd heeft om ze te beantwoorden. Anders ben je uit het ziekenhuis en bedenk dit en dat had ik moeten vragen. maar een scheurbloc met tips en hoe vragen stellen zal inderdaad helpen. Goed idee dus. Groet maa