stem kwijt

05-12-2010 om 16:30 uur

goedenmiddag
mijn vraag is wie heeft ook eens gehad dat je stem weg
ik heb sinds een week of zes last van mijn stem eerst was het dat hij afen toe weg viel
maar nu kan ik alleen nog fluisteren
ik heb drie weken geleden in het ziekenhuis gelegen met mijn longen heb het verschrikkelijk benauwd gehad
ik heb ook heel erg gehoest om het slijm weg tekrijgen bij het kotsen af
ben bij de huisarts geweest maar die zegt dat ik nog drie weken moet wachten voor ik naar de kno arts mag
word er nu wel moedeloos van hoor en moe
ik heb copd 3 tegen 4 aan
groetjes wikje

Login of registreer om te reageren
05-12-2010 om 17:04 uur

ben wel een tijd hees geweesd
kan komen door ventolin of spariva even en slokje water nemen
word er gezegt wet niet als het waar is maar ik doe het wel

Login of registreer om te reageren
05-12-2010 om 17:14 uur

Ik ben vaker wel heser of dat mijn stem (bijna) weg is. Ik heb geen idee waarmee dit te maken heeft.

Login of registreer om te reageren
06-01-2011 om 21:39 uur

Ik was 4 jaar geleden ook mijn stem kwijt dacht ook dat het van de sertide kwam ,maar dat was niet het geval dus vind ik dat de dokter wel lang wagt met de kno arts .Bij mij was het kanker bij de stem banden nu na 4 jaar gaat het weer goed met mijn stem met decopd minder ,

Login of registreer om te reageren
12-01-2011 om 10:55 uur

dank jullie wel voor het antwoorden
ik ben nog steeds wat hees en wil dan ook naar de kno arts
duurt nu toch wel erg lang
mijn longarts maakte er ook niet veel van die zei dat het door het hoesten kwam
groetjes wikje

Login of registreer om te reageren
12-01-2011 om 22:19 uur

En ik ben al een paar keer hees geweest afgelopen winter door het koude weer. Even een halfuurtje buiten en het was mis. Ik ga nu beslist elke dag (minimaal) een half uur naar buiten, in de hoop mijn weerstand te verbeteren, wel een sjaal voor de mond en tot nu toe gaat dat goed.

En dat het bij jou van het hoesten komt, kan ik me wel voorstellen maar het is natuurlijk altijd vervelend als je je er zorgen over maakt.

groet, Hinke.

Login of registreer om te reageren
13-01-2011 om 21:26 uur

Ja hoor ik heb het ook. Eerst nooit, echt nooit. En sinds mijn astma zo verergerd is heb ik 't vaker die stemproblemen, ik vind het ook echt heel vervelend. Gouden tip is nog altijd welkom. ;)

Login of registreer om te reageren
13-01-2011 om 22:14 uur

Hoi,

Als ik een ontsteking van mijn astma heb, ben ik ook mijn stem kwijt. Eerst wordt ik een beetje hees en dan kan ik alleen heel zacht fluisteren. Ik ben vorige week door mijn huisarts hiervoor doorgestuurd naar de KNO-arts, waar ik de volgende dag terecht kon. Mijn stembanden bleken prima. De KNO-arts kon niet zeggen waarom ik zo slecht bij stem was. Er is trouwens nog iets aparts gebeurd.

Bij de KNO kreeg ik een spraytje in mijn keel die de keel verdoofd. Ik was tot op dat moment heel hees. Echter, toen de verdoving een half uur later uitwerkte, had ik opeens mijn stem terug!!!!!!!!!!! Tot op heden, nu een week later, heb ik nogsteeds mijn stem terug. Zelf vermoed ik dat mijn keelspieren door het vele hoesten zo verkrampen, dat ik daardoor mijn stem verlies. Door die verdoving konden die keelspieren ontspannen. Het valt op dat mijn nekspieren nu ook niet meer strak staan.

Toen ik dit afgelopen maandag aan mijn longarts vertelde, bevestigde ze dat dit best de oorzaak kan zijn.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben. Maar natuurlijk is het altijd goed om je stembanden door de KNO te laten bekijken.

groetjes, Angelique

Login of registreer om te reageren
14-01-2011 om 13:36 uur
Reactie op Angelique

Hoi,

Als ik een ontsteking van mijn astma heb, ben ik ook mijn stem kwijt. Eerst wordt ik een beetje hees en dan kan ik alleen heel zacht fluisteren. Ik ben vorige week door mijn huisarts hiervoor doorgestuurd naar de KNO-arts, waar ik de volgende dag terecht kon. Mijn stembanden bleken prima. De KNO-arts kon niet zeggen waarom ik zo slecht bij stem was. Er is trouwens nog iets aparts gebeurd.

Bij de KNO kreeg ik een spraytje in mijn keel die de keel verdoofd. Ik was tot op dat moment heel hees. Echter, toen de verdoving een half uur later uitwerkte, had ik opeens mijn stem terug!!!!!!!!!!! Tot op heden, nu een week later, heb ik nogsteeds mijn stem terug. Zelf vermoed ik dat mijn keelspieren door het vele hoesten zo verkrampen, dat ik daardoor mijn stem verlies. Door die verdoving konden die keelspieren ontspannen. Het valt op dat mijn nekspieren nu ook niet meer strak staan.

Toen ik dit afgelopen maandag aan mijn longarts vertelde, bevestigde ze dat dit best de oorzaak kan zijn.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn verhaal hebben. Maar natuurlijk is het altijd goed om je stembanden door de KNO te laten bekijken.

groetjes, Angelique

Dit vind ik een heel nuttige tip! dank dank dank! Want zolang het hoesten blijft, blijft het verliezen van de stem een terugkerend iets. Toch es informeren dan...

Login of registreer om te reageren
14-01-2011 om 13:34 uur

Hoi Angelique,

Ik zit momenteel in de molen van onderzoeken naar wat er precies aan de hand is met... Brochitis of toch astma? Hoe dan ook heb ik 4,5 geleden een zware aanval gekregen van benauwdheid, hoesten en slijm overgeven. Dit was zo heftig dat ik mn stem erdoor ben kwijt geraakt. Ik ben nu nog schor en hezig... En heb daar een fijn middeltje tegen gevonden, maar zolang het hoesten blijft, blijft mn stem achter. Heel erg frustrerend. Ik wil mn stem terug! En sowieso tuurlijk weten wat ik mankeer.

Succes!

Login of registreer om te reageren
14-01-2011 om 14:18 uur

Ik heb het ook vaak als ik net verkouden ben geworden, is voor mij persoonlijk ook een voorbode dat ik in de komende dagen erop benauwd word.
Kan er zelf weinig aan doen, dan veel drinken en hier en daar een strepsil om toch de keel te smeren.

Login of registreer om te reageren