Online enquête thuismonitoring astma

13-03-2014 om 16:34 uur Gesloten

Wij zijn studenten Business IT & Management aan Saxion hogeschool te Enschede. Momenteel volgen wij een project waarin wij onderzoek doen naar het thuismonitoren van een chronische ziekte. Als onderwerp hebben wij de chronische ziekte astma uitgekozen.

De enquête bestaat uit 13 korte vragen die betrekking hebben op zowel thuismonitoring als op het ziekteverloop. Het doel van deze enquête is om gegevens te verzamelen met betrekking tot het onderzoeken van thuismonitoring van astma.

Link naar de enquête:
https://www.esurveycreator.com/s/491dca5

Met de gegevens die verzamelt worden met deze enquête kunnen wij gerichter te werk gaan tijdens het uitwerken van de oplossing.
Uiteindelijk zullen wij een concept uitwerken waarin wij de resultaten van dit onderzoek in zullen verwerken. Het concept zal te maken hebben met een online platform voor het monitoren van astma. De patiënt en de behandelend arts zullen beiden toegang hebben tot de gegevens waardoor een efficiënter behandelplan gevolgd kan worden.

Wij danken u alvast voor uw bijdrage aan ons onderzoek en kijken uit naar het resultaat!

De reacties zijn gesloten.
13-03-2014 om 16:45 uur

Ik heb je enquete ingevuld. Je vraag over hoevaak je contact hebt met je arts heeft niet heel handige antwoordmogelijkheden omdat je vaak ééns per drie maanden of ééns per half jaar oid gaat. Ik heb gekozen voor maandelijks maar ik ga ééns per drie maanden.

Ben je trouwens op de hoogte van dit soort applicaties die er al zijn zoals Mijn astma online. Ik houd daar een online dagboek bij en kan ook online vragen stellen enzo.

13-03-2014 om 16:55 uur
Reactie op Daantje

Ik heb je enquete ingevuld. Je vraag over hoevaak je contact hebt met je arts heeft niet heel handige antwoordmogelijkheden omdat je vaak ééns per drie maanden of ééns per half jaar oid gaat. Ik heb gekozen voor maandelijks maar ik ga ééns per drie maanden.

Ben je trouwens op de hoogte van dit soort applicaties die er al zijn zoals Mijn astma online. Ik houd daar een online dagboek bij en kan ook online vragen stellen enzo.

Bedankt voor het invullen van de enquête en voor je opmerking. We hebben inderdaad al onderzoek gedaan naar wat er op dit moment beschikbaar is voor astma patiënten als het gaat om online platoforms.

Het idee wat wij zullen uitwerken tot een concept zal geavanceerder worden dan bijvoorbeeld mijnastma online, naast het bijhouden van een dagboek zal bijvoorbeeld een video consult met een arts tot één van de functies behoren die wij op dit moment in gedachten hebben.

13-03-2014 om 20:27 uur

Consult via app lijkt mij wel handig, soms heb je vragen en dan wil je niet meteen bellen, dan is mail wel fijn.
Ik heb ook een maand ingevuld terwijl dit drie maanden is. :)

13-03-2014 om 20:40 uur

Ook ik heb jullie enquête ingevuld.

Ik ben het met Daantje eens dat de verschillen tussen maandelijks en jaarlijks wel erg groot zijn. Ik heb nu ook maar maandelijks ingevuld, maar hoef niet maandelijks naar de LA, maar meestal om de drie maanden.

17-03-2014 om 22:03 uur

Ooh zo dom. Heb op verkeerde toets gedrukt en ineens zegt dat ding bedankt om het in te vullen. Kan niet meer terug keren  ;(

03-12-2014 om 07:11 uur

Het idee wat wij zullen uitwerken tot een concept zal geavanceerder worden dan bijvoorbeeld

06-12-2014 om 11:47 uur

Ik krijg binnenkort een Ipad van het ziekenhuis, zo sta ik in verbinding met de longverpleegkundige, zij kan naar aanleiding van mijn wekelijkse vragenlijst die ik moet toesturen hoe het met mij gaat.. Bij rood die zij dan ziet, gaat ze mij bellen.
Ik ben heel benieuwd wat dat is en hoe dat gaat...