Longontsteking zonder koorts te hebben bestaat wèl! Dit is bij mij het geval!

05-02-2014 om 20:04 uur

Re:beginnende longontsteking en stootkuur prednison
« Antwoord #12 Gepost op: 1 maart 2010, 21:17:46 »
Citaat
bedankt voor jullie berichtjes, en sorry dat ik zo laat reageer, maar ben vandaag dus net uit het ziekenhuis gekomen waar ik een week op de hartbewaking heb gelegen en verder op de verpleegafdeling.
verschillende ha zeiden dat ik longontsteking had en moest uitzieken en rustig aan moest doen maar het blijkt dus dat longontsteking zonder koort niet bestaat, ben 8 febr. naar de longarts geweest en er was dus niets aan de hand donderdags 11 febr. lag ik dus niet met longontsteking in het ziekenhuis maar met hartfalen, want medicijnen die goed zijn voor de longen zijn niet altijd goed voor het hart. Ik heb nu thuis kan en mag nik en moet 1x per 14 dagen terug voor controle heb hartcatheterisatie gehad en nu blijkt rechterhartkamer en hartspier zijn niet goed als ik binnen een week of 8 niet goed herstel krijg ik ook nog een pacemaker daar wil ik mijn ha dus even voor bedanken die al vanaf vorig jaar mei zei dat me niets mankeerde. nou ik laat het hier even bij moet weer even liggen en bij komen maar ik zal jullie zoveel mogelijke op de hoogte houden
groetjes joke

Ik ben nieuw op dit forum en heb naar aanleiding van bovenstaand bericht het volgende op te merken:
Ik heb longontsteking en ik heb er ruim een maand mee rond gelopen voordat röntgenfoto's aantoonden dat ik een longontsteking had. Ik was namelijk niet ziek, was niet verkouden èn ik had geen koorts!!! Dus ik dacht, ach, het gaat wel over, maar dat was niet geval...
Ik werd ruim een maand geleden moe en van de een op de andere dag kortademig. Met name 's ochtends had/heb ik last van enorme hoestbuien met ophoesten van slijm, waardoor ik kortademig wordt en pijn in mijn rug krijg. Dit kost zoveel energie,  waardoor ik erg moe word en geen conditie meer lijk te hebben. 2 weken geleden werd de longontsteking geconstateerd en kreeg ik een 7-daagse doxicilline kuur. Het is nu alweer 9 dagen geleden dat de kuur was afgemaakt en ik voel me hetzelfde: niet goed dus!
Nu hoorde ik van een vriend vanmiddag dat hij een goede kennis heeft die longontsteking had. Antibiotica hielp niet en uiteindelijk kreeg zij Prednison. En dat hielp! Ze was van haar longontsteking af!
Wat voor ervaringen hebben degenen onder jullie die longontsteking hadden en Prednison gebruikten? Is dit inderdaad de remedie? En wat voor bijwerkingen hebben jullie van de prednison ervaren? Ik wil het namelijk mijn huisarts voorleggen, maar Prednison associeer ik met hele enge ziektes en lijkt me wel erg heftig.
Dank alvast voor jullie reacties.

Login of registreer om te reageren
05-02-2014 om 23:02 uur

Hoi Jokem,

Ik kreeg ook, na een thoraxfoto, de diagnose dubbele longontsteking. Ik viel steil achterover, want ik had ook geen koorts, wel hoestbuien en was moe. 14 daagse doxy kuur deed niets, dus nog maar eentje er achteraan, hielp ook niet. Toen ik voorstelde om sputum op kweek te zetten, kwam daar P seudomonas uit, kreeg een lange kuur C iproxin en daar bleek hij gevoelig voor.

Login of registreer om te reageren
12-02-2014 om 19:09 uur

Ook ik heb van de huisarts te horen gekregen dat ik een longontsteking heb.Niet zo handig met Gold 4. Ik verbaasde me dat ik geen koorts had, maar hij zei dat dit soms het geval was en dat ik er gelukkig tijdig bij was. Dinsdag met een kuur van amoxiline en prednisolon begonnen en vrijdag moet ik me weer bij hem melden. Ik voel mij opmerkelijk goed alleen is de conditie behoorlijk gezakt.  Ik vind wel dat je lang hebt rondgelopen met je klachten. Een longontsteking kan blijvende schade aanrichten en ach als je longen al niet zo goed zijn is een procentje verlies zonde. Mijn huisarts heeft mij altijd op het hart gedrukt langs te komen als ik het vermoeden had dat er iets niet klopte. Zondag dacht ik dat ik alleen maar een koutje had gevat en maandagochtend vond ik dat ik toch wel heel weinig lucht had en toch geen slijm of hoesten. dinsdag langs en duidelijk mis in mijn longen. Dus nu aan het kuren met prednison.
Ik heb al eerder een antibioticum kuur gehad, toen ook met pred, Als ik echt heel tijdig ben lukt het zelfs alleen met prednison weer op knappen maar dan heb ik blijkbaar nog geen echte ontsteking in de longen. Het gaat heel goed ontstekingsverschijnselen tegen ( dus ook soms uit de hand gelopen allergische reactie in de luchtwegen).  Vaak merk al na een dag dat ik meer lucht heb. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik zou  het zeker met je arts overleggen.
succes Josien

Login of registreer om te reageren