controle longarts

28-01-2014 om 20:10 uur

Heykes, volgende week donderdag moet ik voor de 2de keer naar de longarts. De vorige en eerste keer was op 4 november en toen werd er COPD II misschien III vastgesteld.
Ik moet op donderdag 6 februari om 14u50 daar zijn en moet dan opnieuw een longfunctietest laten doen.
Momenteel puff ik 's morgens en 's avonds met Univair ( en 's avonds ook seebri).
Tot hoe laat mag ik 's morgens univair puffen zodat dit de longfunctietest niet beïnvloedt?
Ik weet het niet zo goed. Ik denk dat ik gewoon mag puffen tot 9u en daarna niet meer.
Klopt dit?

Login of registreer om te reageren
28-01-2014 om 20:18 uur

Bel de poli en vraag dit. De protocollen verschillen per ziekenhuis en sommige mensen moeten wel en andere niet stoppen met hun medicatie vooraf.

Login of registreer om te reageren
30-01-2014 om 18:49 uur

Daantje heeft helemaal gelijk. Het kan per ziekenhuis verschillen, het is dus beter om even te bellen met de poli.

Login of registreer om te reageren
12-02-2014 om 11:02 uur

Heb toen die dag niet gepuft op aanraden van collega die bij dezelfde longarts gaat voor haar astma.

Login of registreer om te reageren
12-02-2014 om 12:00 uur
Reactie op Marleen69

Heb toen die dag niet gepuft op aanraden van collega die bij dezelfde longarts gaat voor haar astma.

en was je resultaat beter??

Login of registreer om te reageren
12-02-2014 om 11:15 uur

Ligt er ook helemaal aan wát je longarts wil meten.
Ik heb bijvoorbeeld ooit een provocatietest gedaan (is om te zien hoe allergisch je bent) zonder medicatie. Moet binnenkort mét medicatie blazen om te zien hoe die mijn longen beschermen.
Dus idd: bellen met je poli.

Login of registreer om te reageren
15-02-2014 om 22:46 uur

@Marleen69 ....is maar goed dat je nu op de rokersblog zit en niet meer rookt      ^O^ ^O^ ^O^

Login of registreer om te reageren
28-02-2014 om 13:05 uur

hey spikie niceke om je hier ook te lezen :)
En ondertussen al 137 dagen gestopt met roken, of anders gezegd 4 maand en 1/2 :)

Login of registreer om te reageren