bijwerkingen

08-03-2011 om 11:53 uur

Goedemorgen,
Tijdje niet geweest hier. Soort van kop in het zand steken.
Liep al een tijd bij de huisarts voor COPD en laatste keer gaf de test 48% inhoud aan, waar huisarts van schrok en ik natuurlijk ook. Hij wilde het nog een tijdje aanzien, maar ik het aangedrongen op verwijskaart naar longarts.
In november voor het eerst bij de longarts geweest. Daar bleek gelukkig dat ik op 68% inhoud zat en voor een half jaar medicijnen meegekregen. Er wordt dan gezegd vermoedelijk copd. Dus ik neem aan dat ik bij de volgende controle (mei) meer te horen zal krijgen.
Alleen sinds ik de medicijnen gebruik (Symbicort en Spiriva Spirimat 2,5 mg) zit ik helemaal niet lekker meer in mijn vel. Heb veel last van hartkloppingen, ben onrustig, ben 8 (!!!) kilo aangekomen. Echt sinds november. Ik baal verschrikkelijk en heb de neiging om te stoppen. Wat niet kan natuurlijk.
Herkent iemand iets van. Ik kan er nl. niets over terug vinden.

Ik hoop op reacties,
Groeten
Meta

Login of registreer om te reageren
08-03-2011 om 15:48 uur
Reactie op meta1954

Heb veel last van hartkloppingen, ben onrustig, ben 8 (!!!) kilo aangekomen. Echt sinds november. Ik baal verschrikkelijk en heb de neiging om te stoppen. Wat niet kan natuurlijk.

De genoemde bijwerkingen zijn inderdaad mogelijke bijwerkingen van Symbicort.
Er zijn alternatieven die je wellicht geen bijwerkingen bezorgen.
Ik zou ook niet tot mei wachten en eerder contact opnemen met je LA over eventuele aanpassing van de medicatie.
Succes!

Login of registreer om te reageren
16-04-2011 om 10:07 uur

Hallo zie mijn bericht bij:
Topic: bijwerkingen symbicort

Niet wachten direct actie nemen.
Sterkte jan

Login of registreer om te reageren
16-04-2011 om 20:16 uur

Het kan een bijwerking zijn van medicijnen, maar kan ook een reactie van je lichaam zijn.

Je lichaam vraagt om zuurstof en je hart gaat sneller pompen om die zuurstof te leveren.

Je bent geneigd om meer in te ademen als je het benauwd hebt, maar je moet juist meer uitademen.

Het doen van speciale ademhalings oefeningen voor COPD'ers kan je misschien van de hartkloppingen af helpen.

Login of registreer om te reageren