Ombrez Breezhaler

07-03-2011 om 17:26 uur

Hallo allemaal

Het is weer een tijdje terug dat ik op het forum een berichtje heb geplaatst. Ik wil niet als een klaagmuur of zeur overkomen maar ik ben net ontslagen uit het ziekenhuis na een weer lange opname van 3 weken waarbij ik weer volgepompt ben met pred. en AB. Ik was net weer een beetje bijgekomen van mijn vorige opname in september waarbij ik een exacerbatie en een longembolie had. Nu was het weer een flinke exacerbatie en longontsteking dus het blijft tobben hier. Nu heb ik een nieuw medicijn erbij gekregen en dat Ombrez heet(naast de waslijst die ik al had) Het is een langwerkend luchtverwijderaar wat voorgeschreven wordt met mensen met ernstig astma en COPD. Ik ben erg benieuwd of er onder jullie zijn die dit middel ook hebben en zo ja, hoe de ervaringen zijn, met name mensen die MBA (=Moelijjk Behandelbaar Astma)hebben, zoals ik.

groetjes

Irene

Login of registreer om te reageren
07-03-2011 om 18:29 uur

Ha meid,
k Heb je mail nog niet gelezen, maar lees nu hier dat jij ook aan t tobben bent...wat ontzettend vervelend voor je zeg! Heel erg balen dat je er weer aan moest geloven!! Hopelijk knap je weer op en is de nasleep niet weer zo lang...
Ontopic: ik ken het niet! k Hoop voor je dat het je veel gaat brengen! dat zou heerlijk zijn voor je!
Meid, sterkte met alles. k Denk dat ik deze keer wel recht heb om te zeggen dat ik me enigzins kan indenken hoe je je voelt momenteel.. (alleen ben ik nog niet thuis, dus dat gevoel herken ik dan niet :)) maar t feit dat je lichaam je zo in de steek laat...Meid, denk aan je en dank voor jouw lieve bercihtje in mijn topic.
Veel liefs en houd je haaks!
Jorine

Login of registreer om te reageren
07-03-2011 om 19:04 uur

Hey Irene,

wat ontzettend balen dat je longen je de rust niet gunnen ... Had gehoopt dat je eindelijk een beetje lucht zou hebben.

Ik heb een half jaar terug Ombrez uitgeprobeerd ... helaas zorgde het medicijn alleen voor overprikkeling van mijn longen en hoestte ik het meteen weer uit. Na een halve maand is toen besloten om toch weer te stoppen omdat er bij mij op deze manier geen enkel medicijn naar binnen kwam. Hoop dat het voor jou beter werkt.

Beterschap en een dikke knuffel!

Anne

Login of registreer om te reageren
08-03-2011 om 09:13 uur

Jorine en Anne :heel erg bedankt voor jullie lieve reakties!

@Anne, het is wel balen dat Ombrez je niet geholpen heeft. Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je longen geprikkeld raken want je voelt het spul he longen ingaan...hopelijk heeft dat mij juist een gunstig effect: afwachten maar. Ik hoop dat jouw longen zich een beetje gedragen.

@Jorine, nogmaals enorm veel sterkte: ik weet dat je het zwaar hebt: hopelijk komen je longen gauw wat meer tot rust en hebben ze door dat ze in Davos zijn en daar gekomen zijn voor verbetering. NU eerst zorgen dat je het Spital uitkomt.

veel liefs

Irene

Login of registreer om te reageren
08-03-2011 om 11:22 uur

Ik gebruik Ombrez.300mg. vanaf april 2010.

Aan de ene kant ben ik blij als ik hem s'morgens in kan nemen want het geeft zeker opluchting,er is wel een maar, na weer een opnamen ,3 weken geleden, waarin ik geen Breezhaler kreeg,kwam ik  hoestvrij het ziekenhuis uit,nu hoest ik  weer mijn longen uit het lijf(met slijm) (zit nog steeds aan 7.1/2 pred.
Dit hoesten is iets van het laatste jaar, daarvoor was ik "alleen" maar benauwd.
Moet er wel bij zeggen dat mijn astma.br. niet onder controle is te krijgen ondanks de vele pred.kuren.
Morgen moet ik weer terug komen bij L.arts ga nu dus vragen of dit hoesten van de Breez.h kan komen.

Login of registreer om te reageren
Moderator
08-03-2011 om 12:07 uur

Irene,

Ik ken het middel niet, ik hoop dat het je snel gaat helpen!

Login of registreer om te reageren
08-03-2011 om 14:43 uur

hallo

ik heb ook een paar weken ombrez breezhaler gebruikt. bij mij was het effect ook dat ik zodra ik inhaleerde ik verschrikkelijk begon te hoesten  >:( en dus alles er ook gelijk weer uithoeste.Ik  ben ook weer gestopt met ombrez. misschien als ze het in een andere vorm aanbieden (zoals bijz. spiriva) wil ik het nogmaals proberen maar nu niet.
ik geloof dat dat erge hoesten wel een bijwerking is van dat poeder.
het lijkt me verstandig om contact me de longarts op te nemen.

Login of registreer om te reageren
08-03-2011 om 15:23 uur

moet er nog wel even bij vertellen dat ik de firma waar ombrez vandaan komt, na een maand gebruik ,aangeschreven heb, omdat ik ook tijdens het innemen even flink begon te hoesten.
Er werd mij verteld dat dit geen invloed had op de werking van Ombrez omdat je de stof toch al binnen had gekregen.

ps: maanden terug heb ik er ook een vraag over gesteld hier op dit forum.

http://www.longforum.nl/index.php?PHPSESSID=199f4cc8c364877c8ca56278a09…

Login of registreer om te reageren
25-08-2011 om 21:25 uur

Ook ik gebruikte  onbred BREEZhaler en herken het hoesten. Maar ik had een nog vervelender bijwerking: mijn suiker steeg heel drastisch tot wel 29,7, (een maand tevoren nog 6,8) en moet waarschijnlijk mijn verdere leven insuline spuiten.
Zijn er mer mensen die deze bijwerking herkennen?

Jan v M >:(

Login of registreer om te reageren
25-08-2011 om 21:26 uur

[quote author=jan v m link=topic=12861.msg320350#msg320350 date=1314300320]
Ook ik gebruikte  onbred BREEZhaler en herken het hoesten. Maar ik had een nog vervelender bijwerking: mijn suiker steeg heel drastisch tot wel 29,7, (een maand tevoren nog 6,8) en moet waarschijnlijk mijn verdere leven insuline spuiten.
Zijn er mer mensen die deze bijwerking herkennen?

Jan v M >:(
[/quote]
Wanhoop niet, eens worden wij allen op handen gedragen

Login of registreer om te reageren