Daxas voor COPD

18-02-2011 om 17:38 uur

Dag , heeft iemand al ervaring met het nieuwe COPD medicijn Daxas?

Het is een tabletje die moet 24 uur zijn werk doen om de longen wat meer lucht te geven.

Graag jullie reachties.

Mvrgr Tommy1

Login of registreer om te reageren
21-02-2011 om 19:40 uur

Hoi Tommy1,

Daxas is er voor COPD patiënten met de volgende symptomen: ontstekingsgevoeligheid, in de hogere luchtwegen, slijm in de keel en een zeer beperkte longcapaciteit.
Daxas bevat het actieve bestanddeel roflumilast, wat een  ontstekingsremmend geneesmiddel is dat een fosfodiësterase-4-remmer wordt genoemd. Roflumilast vermindert de activiteit van fosfodiësterase-4, een eiwit dat natuurlijk voorkomt in lichaamscellen. Wanneer de activiteit van dit eiwit verminderd is, is er minder ontsteking in de longen.  Dit helpt bij het stoppen van de luchtwegvernauwingen die voorkomen bij chronisch obstructieve longziekte (COPD). Dus Daxas verlicht ademhalingsproblemen.

Zelf heb ik het en week of vijf/zes gebruikt maar ben er weer me gestopt. Er waren bijwerkingen die het gebruik voor mij problematisch maakte. Voor jou hoop ik dat het gaat brengen wat jij er van verwacht.

Als je wilt, kun je op mijn weblog diverse artikelen lezen waarin ik het over Daxas heb. Boven de pagina's vind je een zoekveld. Type daar het woord Daxas in en alle artikelen waarin het over Daxas gaat verschijnen in een lijst.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, mag je mij altijd mailen. Ik zal dan mijn best doen het zo goed mogelijk te beantwoorden.

Groet,
Hans

hans@oogwerkmedia.nl

Login of registreer om te reageren
15-03-2011 om 14:17 uur

Hallo ,
Sinds November gebruik ik  Daxas ben nog in de proefperiode.
Het helpt goed tegen de ontstekingen maar heeft ook wel bijwerkingen,n.l.hoofdpijn en buik-maagpijn,ontlasting is sinds ik het gebruik nog niet goe d geweest maar ik heb geen hoestklachten en ben minder benauwd!
Ook toen ik verleden maand ziek werd was ik veel sneller weer op de been door de ontstekingsremmer in Daxas.
Voor mij zijn er op t moment meer voor dan na delen,maar iedereen reageert anders op medicijnen.
Het middel is nog niet vrij op de markt ,ik houd je op de hoogte.
Groetjes Joke(coco12)

Login of registreer om te reageren
06-07-2011 om 12:38 uur

Hallo
ik ben nieuw op dit forum en ik wilde iets kwijt. Ik heb longemfyceem en chron.bron. ik was maandag bij de longarts en heb het nieuwen medicijn daxas gevraagd om te proberen dat mocht .Ik een recept gehad voor een maand en toen naar de apotheek ze hebben het middel niet eens.Het kan besteld worden via de internationale apotheek in venlo dan halen ze het uit duitsland en ik moet het ook nog zelf betalen want het word niet vergoed ( ik weet ook niet wat het kost weet iemand dat) door de zorgverzekeraar.Ik was heel blij dat er een nieuw medicijn eindelijk was en nu kan ik het niet eens krijgen echt een domper.

Login of registreer om te reageren
21-07-2011 om 19:26 uur

Ja dat klopt,ook ik wilde het gaan proberen maar Daxas is nog seeds niet vrijgegeven maar mijn longtransplantatie arts zegt dat het niet lang meer zal duren voor het te verkrijgen is!!

        Groetjes Dinie

Login of registreer om te reageren