prof stemmann, wie kent hem??

06-03-2006 om 21:32 uur

wie heeft er ooit van professor stemman gehoord?

deze man werkt in de kinderkliniek in gelsenkirchen duitsland, en beweerd dat hij mensen met eczeem en astma klachten vrij kan maken, of in iedergeval minder klachten hebben na de behandeling?

ik heb deze naam doorgekregen door een kennis van mij welke behoorlijk veel van de bekende rode plekken had over zijn gehele lichaam, en na de behandeling zijn de klachten bij hem helemaal weg!!

ik wacht eerst even rustig de antwoorden af voor ik hier meer over post. mij pmen mag altijd

Login of registreer om te reageren
06-03-2006 om 21:47 uur

helaas ....nooit van gehoord :N

Zou wel een wonder wezen zeg..bijna klachtenvrij

gr
Rianne

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 16:58 uur

Heb je wat aan deze info, Mercedes? Ik heb zijn website gevonden, wel volledig in het Duits natuurlijk. http://www.prof-stemmann.de/

Ik ken wel voldoende Duits om dat te snappen, maar moet er eens uitgebreid voor gaan zitten om zijn verhalen te ontrafelen. Het staat in ieder geval uitgebreid uitgelegd, met wat schematische plaatjes erbij. Er kwamen trouwens behoorlijk wat sites naar voren toen ik Stemmann in google intypte. Op 1 site (http://www.waz.de/waz/waz.extra5.startseite_68867.php  :s hahaha sorry grappige sitenaam wazwazwaz?) werd helemaal onderaan de pagina in het kort verteld wat deze allergoloog/kinderarts doet op gebied van behandeling van eczeem, ik zal het even proberen te vertalen:

Om de zelfhelingskracht op te bouwen, werkt Stemmann psychosomatisch (=lichaam en ziel als 1 geheel beschouwend). Stress zorgt ervoor dat lichaamseigen eiwitcellen in de huid dringen en daar een ontsteking veroorzaken. In Gelsenkirchen probeert men de stress te verminderen. We zijn daarbij onverslagen, lacht prof. Stemmann. De therapie kan desondanks wel een jaar duren.

Het klinkt wel heel simpel he? Haal de stress weg en *poef* astma en eczeem verdwenen. Dan moet je  eerst wel geloven dat alle mensen met deze klachten stresskipjes zijn en je moet geloven dat je duurzaam de stress kunt verminderen? Wat denken jullie over zijn idee?

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 17:03 uur

Ik denk dat dit iets is waar je en in moet geloven en een bepaald type voor moet zijn. Ik ben zelf heel rustig, vrijwel geen stress dus voor mij zou het toch niet werken. Het klinkt ook heel erg alternatief allemaal, daar heb ik het ook al niet zo op. Er zullen best wel mensen baat bij hebben, ben benieuwd naar zijn successen.

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 18:06 uur

vrij veel sucsessen!! *O*
ik heb hier wel papieren van hem, en zou die kunnen inscannen en kunnen plaatsen?!

maar gaad niet alleen om minder stres! ik weet het allemaal niet zo goed meer maar komt ongeveer hier op neer:

atma heeft met stres te maken, of in iedergeval je krijgd de astma op het moment dat je stres minder wordt. denk aan savonds als je op bed licht etc etc.
dit is ook medies ondersteund, want de medicatie die je begruikt bij astma, daar zitten stres hormonen in?!?
dus de bedoeling is dat je minder stres krijgd (dus minder piekken en dalen in de stres), dus minder last van je huid en je astma!
maar dat niet alleen door 3 keer perdag ontspannings oeffeningen te doen en dit heel erg intensief te doen gaad je lichaam aan zelbstheilung doen (zelfgenezing) dit wil zeggen, je hebt ooit een keer een astma aanval gehad en tegelijker tijd ademde jij bijvoorbeeld houtstof in, en dit is (misschien) meerdere keren gebeurd. dan lecht jou onderbewustzijn (hersenen) astma in verband met houtstof. en als je dan weer een keer houtstof inademd krijg je een astma aanval omdat jou hersenen die link leggen. door die ontspannings oefeningen gaad jou geest die links weg halen, en gebeurd het niet meer dat jou astma reargeerd op die houdstof.
en zo maakt jou geest ook die links met bepaalde voedings stoffen en eczeem.

die zelfgenezing is ook mogenlijk, zo sugereerd hij, want een hoop mensen groeien over hun astma heen. en een hoop mensen hebben ineens van het 1 op het andere moment geen last meer van hun huid.

tevens zo noemde hij, mensen in oorlogs tijd zijn minder ziek, en hebben minder last van hun astma. omdat zij continu onder stres leven. en continu stres houd de lucht wegen open!?!

zo heeft hij talrijke mensen vooral in duitsland kunnen helpen. dit is in duitsland ook allemaal medies ondersteund, alleen in nederland zouden ze hier nog niet zo ver mee zijn?! zo vertelde hij ook dat hij testen met dieren heeft gedaan welke dit ondersteunde, en hiermee al 25 jaar geleden is begonnen?!!?

of het allemaal waar is en klopt. ik heb geen idee. maar hij vertelde mij alles zeer overtuigend. en had een goed onderbouwd verhaal!

en voor de mensen welke goed duits spreken is het zeker de moeite waard om er eens heen te gaan! een consult kost ronde de 45 *O* euro!!! dus daar wordt je niet arm van! maar helaas, hij praat echt geen nederlands. -O-

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 18:20 uur

Hoi,

Papieren plaatsen lijkt me onoverzichtelijk worden. Heeft hij medische studies gedaan? Dus studies met behandelgroepen en placebogroepen en dan vergelijken of de  behandelgroep meer vooruit gaat?
Ik blijf het een vaag verhaal vinden eerlijk gezegd. Vooral het woordje selbstheilung klinkt me alternatief in de oren. Ik zal proberen me er in te verdiepen, dan kan ik een goed oordeel vormen. Tot nu toe ben ik  behoorlijk tevreden over mijn eigen arts.

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 18:28 uur

Met wat je nu nog vertelt, Mercedes, heb ik nog veel meer twijfels over zijn methode dan voordien. Er zijn immers ook duidelijke lichamelijke oorzaken aan astma, die je niet zomaar kunt weghalen. Daarnaast vind ik het zeer twijfelachtig om te stellen dat astma minder klachten geeft onder hevige stress. Als dat een pleidooi van hem is voor het creëren van meer stress :?, haak ik toch echt af hoor! Stress zelf geeft namelijk veel te veel klachten :X. Dan liever astma.
In het stuk dat ik vertaald heb en wat ik op zijn eigen site heb gezien, lijkt het juist te gaan over stressvermindering. Dat lijkt me inderdaad gezonder (in het algemeen) maar spreekt wel dat andere tegen.
Wat betreft mensen die "over hun astma heengroeien"... astma kan gepaard gaan met bepaalde goede of slechte periodes. Soms gaat het een paar jaar zo goed dat iemand geen medicijnen meer nodig heeft (weet ik uit eigen ervaring) tot het ineens toch weer fout gaat. Je geneest dus niet van astma. Ook mensen met een lichte vorm van astma kunnen soms de rest van hun leven zonder medicijnen, wat niet wil zeggen dat ze volledig genezen zijn. Astma kan verraderlijk lang sluimeren, waardoor het verdwenen lijkt te zijn.
Daarnaast heb ik gelezen dat het nogal eens voorkomt dat de verkeerde diagnose wordt gesteld. Toen mijn broertje als kind bronchitis kreeg, vreesde men dat het astma was, omdat dat bij mij ook was vastgesteld een paar jaar eerder. Mijn broertje was echter na 3 maanden weer volledig genezen en heeft het nooit meer benauwd gehad. Ik kan me voorstellen dat men wel eens vaker klachten als benauwdheid en piepen (door een infectie bv) aanziet voor astma. Als dan de infectie weg is, zegt men genezen te zijn van astma, zonder dat ooit gehad te hebben?

Op een site die ik over hem las, stond ook dat zijn kliniek al ruim 20 jaar ervaring heeft met onderzoek hiernaar, maar wat mij betreft mag hij fijn verder blijven onderzoeken. Ik sta er erg achterdochtig tegenover.

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 20:33 uur

Selbstheilung... Yeah, right... Als je het mij vraagt klinkt dit als één uit de categorie geitenwollensokkengewauwel  :-\. Natuurlijk zijn er vast juichende verhalen te vinden, maar die zijn er over meer alternatieve geneeswijzen/heren. Zelfs als is aangetoond dat het 'gebakken lucht' is zullen er mensen verklaren volledig genezen te zijn. Prima voor die mensen  ^O^, maar ik geloof er niet in, en denk dat ik meer plezier van mijn 45 euro heb als ik het lekker aan andere dingen besteed :Y.

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 21:01 uur

Hier nog iemand die er niet in geloofd.
Kom nou toch,als het echt zo zou zijn dan
liep er toch niemand meer met astma en eczeem
rond. Het lijkt mij ook geldklopperij!

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 21:06 uur

Tja ik weet het ook niet hoor maar ik haak ook af denk ik. Op zich wil ik best open staan voor alternatieve dingen maar hier gaat het me toch net iets te ver.
Ik bedoel, wordt mijn afwijjkende longfunctie (die duidelijk anders is dan bij mensen zonder astma) ook bepaald door mijn geest en stress :? Lijkt me stug!
Dus nee ik geloof het niet, sluit me aan bij shamrock  :Y

Als andere mensen denken hier baat bij te hebben dan zou ik er zeker voor gaan natuurlijk. Is altijd zo persoonlijk hoe je over dit soort dingen denkt.

Groetjes
Miranda

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 21:20 uur

Wel een héééél wazig verhaal..

Ook ik sluit me aan bij Shamrock :Y

Lekker verder laten onderzoeken.

Login of registreer om te reageren