uitslag longfuntie en histamine test en wat voor onderzoeken ik nog krijg!

06-10-2010 om 19:23 uur

De longfuntietest ging goed maar de histaminetest ging heel slecht. Na het eerste stofje te hebben ingeademt kreeg ik een hefige reactie waardoor ik heelerg benauwd kreeg. Ook na het pufje foradel als ik het goed schrijf ging het blasen nog met pieken en dalen. Zo erg dat de longarts er bij werd gehaald. Tijdens het gesprek met de longarts nadietijd ging de longarts ook nog even weg om met een andere arts te overleggen. nu krijg ik de komende weken nog een longfoto-echocardiogram en moet ik een nachtje in het ziekenhuisslapen voor een Polysomnografie(combi) Daarbij  kom ik aan allerlei snoeren te liggen en kunnen ze tijdens mijn slaap hart-ademhaling-hersenfunctie-zuurstof controleren en opslaan.
Als jullie dit ook hebben gehad graag reageren.10 november heb ik een afspraak met mijn longarts.

Login of registreer om te reageren
16-10-2010 om 10:55 uur

Ook ik ben flink onderuit gegaan bij de histamine-provocatietest; na de tweede-dosis angstig benauwd, waarbij ik zelfs niet eens meer helder kon denken. Op dat moment kwam ook de longarts binnen die allerlei dingen ging vertellen, maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel van heb meegekregen. De hele dag beroerd, moe en rillerig geweest.

Er waren geen extra onderzoeken nodig en ik kreeg alleen het stempeltje; astma met hypergevoelige luchtwegen. Medicatie is dus gebleven op Qvar en Atrovent.

Heel veel succes met de onderzoeken.

Groet Evelien

Login of registreer om te reageren
16-10-2010 om 12:09 uur

Ik kreeg te horen dat ik duidelijk astma heb en krijg nu al die onderzoeken omdat ik bolstaande nagels heb. Net zo bol als een telepeltje die op zijn kop ligt. Die bolheid die je dan ziet van dat lepeltje zo bol staan mijn nagels ook.De longarts vertelde mij dat dat een aanwijzing op zuurstofgebrek is.Vandaar dat ik al die onderzoeken krijg.
Groetjes Troeltje

Login of registreer om te reageren