Einde rookverbod kleine horeca

30-09-2010 om 13:44 uur

Werkelijk schandalig hoe in Nederland met het rookverbod in de horeca wordt omgegaan! Maar ook bij onze zuiderburen is alles nog lang niet koek en ei. In België, waar ik woon, mag in cafe's nog gewoon gerookt worden. Met cafe's worden die horeca-zaken bedoeld waar geen etenswaren worden geserveerd. Wordt er echter wel eten opgediend dan moet er een aparte rokersruimte worden ingericht.
Aan de sportschool waar ik train is een cafe verbonden waar kleine etenswaren zoals tosti's en broodjes geserveerd worden. Er is een aparte rokersruimte die wordt afgescheiden door een schuifdeur. Zolang er geen voetbal of andere sporten op de TV te bewonderen zijn is er niets aan de hand. Is er echter sport op TV dan wordt een groot scherm neergelaten en gaan de schuifdeuren volledig open. Immers, de rokers moeten ook kunnen genieten van de wedstrijd. Alle overige bezoekers van het cafe mogen dan behalve van de wedstrijd ook gratis mee "genieten" van die vieze rook. En als je het waagt om er iets van te zeggen word je uitgemaakt voor aansteller of flauwerik. En dat in een sportschool waar mensen toch komen om aan hun gezondheid te werken! Zo heb ik vorige week mijn koffie laten staan en ben stikbenauwd naar huis moeten gaan. Eenmaal thuisgekomen moest ik extra puffen. En dat allemaal voor een minderheid die het roken niet kan laten! Wie wordt er hier gediscrimineerd..??? Er is in iedere geval nog een lange weg te gaan, zowel in Nederland als in België ).

Groetjes,

Spinner

Login of registreer om te reageren
09-10-2010 om 19:01 uur

was zo blij, zo teleurgesteld nu.

Login of registreer om te reageren
09-10-2010 om 19:41 uur

Er is al een topic over het rookverbod. Ik weet niet hoe ik de link moet toevoegen maar hij staat bij longen algemeen bij de bovenste onderwerpen. Misschien is het handig om daar verder te gaan.

Maar ik ben geen mod  ;)

Login of registreer om te reageren