totaal geen energie meer en heel snel moe en erg benauwd.

27-09-2010 om 16:48 uur

Hallo,

Ik heb totaal geen energie meer als ik lichamelijk word verzorgd door de thuiszorg verpleeging.
Ik ben totaal incontinent door een zenuwbeschadiging in mijn rug en ben hart en long patient.
Als de thuiszorg verpleging mij heeft gewassen/ gedouchst dan heb ik totaal geen ernergie meer.
Ik word geholpen bij het wassen/ douchen en het verschonen van mijn luier en het aankleden,
maar na deze inspanningen heb ik totaal geen energie meer en ben ik heel  heel erg benauwd
ondanks verneveling zo,n 5 a 6 x per dag verder ben ik dus heel erg beperkt  door mijn lichamelijke
beperking.
Door mijn incontinentie moet ik toch zo,n 2x per dag gewassen worden en moet mijn luier zo,n 4 a 5x
per dag gewisseld worden, maar door mijn lichamelijke beperking is dat haast niet meer mogelijk ik ben
dan extreem benauwd , en heeeeeeeeeeel  erg moe  en heb totaal geen energie meer ondaks het ver -
nevelen ik weet niet meer hoe ik nu verder moet ik voel mij net  80  terwijl ik pas  18  ben met  30 jaar
ervaring ofte wel  pas  48  ik voel mij een  wrak.  Hoe moet dit verder ???????

groet:    Ron2

Login of registreer om te reageren
28-09-2010 om 13:00 uur

Dag Ron 2

Je schrijft niet welke ziekte je heb. Wat naar voor je, dat je zo beperkt bent. Toch heb en vind je ergens nog energie, want je schrijf dit verhaal ook niet 1, 2 3 op. Je houd je bezig met computeren, wat voor interesses heb je nog meer?
Probeer zo goed mogelijk met je energie om te gaan. Ik wens je veel sterkte
Groet Smoes

Login of registreer om te reageren
28-09-2010 om 13:02 uur

Hallo Ron,
Uit ervaring weet ik dat deze handelingen je letterlijk en figuurlijk uitputten.
Heb je al eens overwogen om aan je longarts bij inspanning zuurstof te vragen?
In 2006 heeft mijn LA mij zuurstof voorgeschreven,en ik moet zeggen er ging een wereld voor mij open.
Nu heb ik genoeg energie voor de hele dag en om leuke dingen te doen.
En wat ook belangrijk is veel minder benauwd.

Login of registreer om te reageren