benauwd na drukke dag/van vermoeidheid?

28-02-2006 om 20:26 uur

hallo, ik vind dat ik altijd van die rare vragen heb ,maar komt ie toch. ik wordt vaak benauwd na  een drukke dag, of meer als ik me achterelkaar blijf "inspannen".
Vandaag had ik zon dag dat ik de hele tijd in de weer was met regeleritis, zon lekkere adrenaline dag. ik dacht nog tsjee wat gaat het goed! Maar toen ik vanavond lekker in bad lag te luieren werd ik benauwd. Niet in eenkeer een aanval of zo ,maar zo sluipend, Herkent dit iemand?

groetjes tavy 

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 21:29 uur

Hee Tavy,

Tja ik sluit me aan bij de club van vreemde klachten  ;)

Ik ervaar hetzelfde, ik merk dat naarmate mijn stressniveau hoger wordt, mijn sluimerende benauwdheid ook toeneemt  :Y Denk soms ook wel eens...misschien is het wel psychisch  :? Het stressniveau hoef ik dan niet persee bewust te ervaren hoor, maar net wat je zegt, als je terugkijkt op je dag en je komt tot de conclusie dat het een drukke dag is geweest.

Maar volgens mij is het bewezen hoor dat door stress je astma klachten kunnen toenemen.

Stress kan astma oproepen dus is het belangrijk om stressvolle situaties zoveel mogelijk te vermijden. Als u maatregelen neemt om  stress te verminderen in uw dagelijkse activiteiten, helpt dit het risico te verminderen om een astma aanval te krijgen.  Lichaamsbeweging maakt vaak deel uit van een stress-beheersingsprogramma. Enkele andere technieken die u kunnen helpen om uw stress te verlagen zijn ontspanning, meditatie en diep ademhalen.

Het stukje in het groen heb ik via google gevonden.

Liefs
Miran

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 22:53 uur

Hoi,

Ik heb het vandaag toevallig ook gehad. Was voor mij ook een drukke dag, dus dat zal het wel geweest zijn. Het zou trouwens ook kunnen komen door de stoffige deken waar ik onder lag op de bank ;-). In ieder geval ga ik morgen rustiger aan doen, en straks het bed in springen, anders ben ik morgen waarschijnlijk erg moe..

Groetjes,
Wendy

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 22:56 uur

Ik ben eens met deze klacht bij de h.a. geweest.
Hij zei dat die uitdrukking:iets kan je de adem benemen...niet voor niets bestaat.
Als ik veel stress heb enz..dan merk ik dat ik mijn schouders optrek en toch wat inelkaar gedoken ga zitten en gespannen in bed lig.

Proberen te ontspannen is wel een optie...maar owww...wat kan dat moeilijk zijn.

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 22:58 uur

stress is bij marielle ook vaak een grote uitlokker  :Y  -O-

Login of registreer om te reageren
02-03-2006 om 16:05 uur

ook bij mij zijn stress en drukte vaak de uitlokkers voor benauwdheid of een aanval... maar ja niks aan te doen kunt het niet altijd ontlopen!

lief susanne

Login of registreer om te reageren
03-03-2006 om 10:06 uur

iedereen,

Als ik me een dag te druk maak of te veel stress heb krijg ik het inderdaad benauwd.
Volgens mijn huisarts en bedrijfsarts kan het ook komen door stress op het werk, overdag denk je dat het allemaal wel meevalt en s'nachts zit je met de gebakken peren.
Bij kinderen schijnt werkdruk op school ook heel bepalend te zijn.

Liefs Sylvia  :W

Login of registreer om te reageren