Hoe en waar verzekeren?

28-02-2006 om 11:25 uur

Ik weet het, ik ben er niet zo vroeg mee, maar.... ik vroeg me af waar jullie hebben besloten je te verzekeren, en welke aanvullende verzekeringen jullie hebben afgesloten.

Ik ben over het algemeen gezond (behalve astma) --> afkloppen. Ik vind het heel moeilijk om in te schatten of ik me moet verzekeren voor fysiotherapie bijv. terwijl ik dat nog nooit nodig heb gehad. En dan vooral met het oog op astma: waar zou een astmapatient zich voor moeten verzekeren?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 16:24 uur

Wij waren top verzekerd bij cz, maar gaan over naar
de top verzekering van vgz met tandarts.
Waarom? Collectieve verzekering van het werk van mijn
man, dus bijna 15 euro per maand goedkoper! Wat je pakt
is voor iedereen anders, je moet goed kijken wat je belangrijk
vind en wat juist niet.
Suc6 met je beslissing.

Groetjes Jill

Login of registreer om te reageren
28-02-2006 om 23:21 uur

Hoi Pufje,

Ik heb heel goed de vergoedingen van diverse verzekeringen bekeken voordat ik een keuze heb gemaakt. Hierbij heb ik in het bijzonder gelet op volledige fysiovergoeding (ivm ademhalingtherapie en oefentherapie van mijn zoon Ivo en fysio die ik af en toe gebruik). Tevens heb ik specifiek gelet op vergoeding voor astmacentrum Davos (je kan nooit weten of je kind, met ernstig astma, dit in de toekomst nodig heeft). Ik vond ook de tandartsvergoeding belangrijk.
Een ander punt waarop ik heb gelet is de snelheid van de toestemming bij een opname in Heideheuvel. Hiervoor heb ik Heideheuvel gebeld voor hun ervaring. Zij gaven aan dat CZ en Amicon hierbij problemen gaven. Vooral CZ zou zeer op de centen zijn. Amicon is trouwens opgegaan in Menzis en zij verzekerden me dat dit geen probleem bij hun is.

Ik heb heel erg getwijfeld over de keuze voor een bepaalde verzekeraar omdat wij, gelet op het enorme medicijngebruik, opname in Heideheuvel en medische geschiedenis, zeker niet meer opnieuw de kans krijgen om zo onvoorwaardelijk over te gaan en je dus een keus maakt voor diverse jaren.

Ik zat particulier bij Univé en was daar prima tevreden over. Echter met de basisverzekering is de dekking van fysio er daar niet beter op geworden en vond ik de tandartsvergoeding ook te weinig.

Vervolgens heb ik getwijfeld over VGZ (collectief van werk en erg goedkoop) maar heb ik deze verzekeraar niet gekozen omdat ik na heel veel navraag er achter kwam dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen dat ze Davos vergoeden. Het collectief zou Davos eruit hebben gegooid :N ;( :?

Uiteindelijk heb ik gekozen voor Confior (collectief van de bond), onderdeel van Menzis (voor collectieven). Zij vergoeden fysio 100%, bij tandarts kan je kiezen voor 100% vergoeding zonder max.(op dit moment zonder foto's en opgave van staat van gebit). Tevens vergoeden ze Davos volledig indien medische noodzaak en aangegeven door longarts.

Agis kwam ten aanzien van vergoedingen aardig in de buurt van Confior (die trouwens dezelfde dekking heeft als Menzis), maar ik vond de korting van het astmafonds te beperkt en de tandartsvergoeding ook.

Al met al ben ik er heel januari mee bezig geweest, maar heb ik er nu wel een goed gevoel over.
Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen. Heel veel succes ermee en ... vergeet je oude verzekering niet op tijd (vandaag???) op te zeggen als je wilt veranderen.

Groetjes, Angelique *O*

Login of registreer om te reageren
01-03-2006 om 20:48 uur

Wij zijn bij onze oude verzekeraar gebleven en hebben net als voorheen een aanvullend pakket. Dit vooral voor de fysiotherapeut en de tandarts.

Login of registreer om te reageren
01-03-2006 om 21:59 uur

Wij zijn naar Groene Land gegaan omdat we collectief kunnen via het werk. Wel alles in de hoogste categorie gestopt om er zeker van te zijn dat we alles vergoed krijgen. Ook omdat Gerrit-Jan aan de ritalyn moet en dat wordt lang niet door iedereen vergoed.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
07-03-2006 om 17:05 uur

Wij zijn net als Jill ook overgestapt van CZ naar VGZ. Mijn vader kon daar via zijn werk collectief verzekeren en ik mocht mee. Dat scheelt wel veel geld, alleen is alles nog niet rond (polis nog niet binnen enzo). Ik heb gekozen voor enkel de basisverzekering. Dat is al duur zat en ik denk dat je meer betaalt aan premie voor bijvoorbeeld aanvullende tandartszorg enz dan dat je werkelijk aan zorgkosten maakt. Ik vind het enigzins lullig voor CZ, waar wij altijd tevreden klanten zijn geweest. Maar ja, dit wilde de regering toch, loyaliteit en klanttevredenheid inruilen voor hoge prijzen en moordende concurrentie (dat klinkt al tegenstrijdig maar goed).

Login of registreer om te reageren