Afvallen

29-08-2010 om 23:56 uur

Niet echt een hobby, maar ben inderdaad van plan wat kilo's kwijt te gaan raken.
Iemand nog tips / trucs? Ervaringen misschien, waarvan ik kan leren?

Ik ben 1.60meter lang ongeveer, en weeg nu bijna 60kilo. Dat moet weer terug naar de 50.

Login of registreer om te reageren
30-08-2010 om 00:12 uur

T is een combinatie van goed eten en veel bewegen. Alleen welke precies weet ik ook nog niet, dus ik lees mee ;)

Login of registreer om te reageren
30-08-2010 om 02:31 uur

Ik ben door een infectie in de maag een paar kilo kwijtgeraakt. Nu raad ik je niet aan om die te krijgen ;). Ik voel me nu verzwakt van binnen en waardoor de longen ook minder aanvoelen. Dus let wel op met afvallen!

Login of registreer om te reageren
30-08-2010 om 10:25 uur

@ Sunxshine, Ik schrik een beetje van je voornemen. Je bent 16 nog volop in ontwikkeling. Ik denk dat het voor jou beter is om te zorgen dat je gezond eet en daar van geniet. Lekker sport en vooral niet gaat afvallen. Met lijnen verstoor je je lichaam, die denkt dat er hongersnood is en gaat alle callorien opslaan die je tot je neemt als je stopt met lijnen gaat dit door en dan kom je dus weer enorm aan en kom je in het jojo effect. Voor een meisje van 16 lijkt 60 kilo veel, maar dat is heel erg normaal. Toen ik 16 was was ik 175 en woog ik 75 kilo. Ik schaamde me daar erg voor, nu ik daar naar terug kijk denk ik vaak voor 16 een 16 jarige is het misschien wat zwaar, maar als ik gewoon had gegeten en gesport en gewoon had geleeft dan was ik op mijn 20ste nog steeds zo geweest en dan was mijn gewicht wel normaal geweest. Je zit in een leeftijd dat er veel met je lijf gebeurd. Laat dat gebeuren en maak je er niet druk om. Lijnen is zo slecht voor je lijf en jij zit juist in een leeftijd dat je het nodig hebt om gezond en goed te eten.

Login of registreer om te reageren
30-08-2010 om 11:34 uur
Reactie op Jippie

@ Sunxshine, Ik schrik een beetje van je voornemen. Je bent 16 nog volop in ontwikkeling. Ik denk dat het voor jou beter is om te zorgen dat je gezond eet en daar van geniet. Lekker sport en vooral niet gaat afvallen. Met lijnen verstoor je je lichaam, die denkt dat er hongersnood is en gaat alle callorien opslaan die je tot je neemt als je stopt met lijnen gaat dit door en dan kom je dus weer enorm aan en kom je in het jojo effect. Voor een meisje van 16 lijkt 60 kilo veel, maar dat is heel erg normaal. Toen ik 16 was was ik 175 en woog ik 75 kilo. Ik schaamde me daar erg voor, nu ik daar naar terug kijk denk ik vaak voor 16 een 16 jarige is het misschien wat zwaar, maar als ik gewoon had gegeten en gesport en gewoon had geleeft dan was ik op mijn 20ste nog steeds zo geweest en dan was mijn gewicht wel normaal geweest. Je zit in een leeftijd dat er veel met je lijf gebeurd. Laat dat gebeuren en maak je er niet druk om. Lijnen is zo slecht voor je lijf en jij zit juist in een leeftijd dat je het nodig hebt om gezond en goed te eten.

Jippie,

Ik snap dat je schrikt, en ik ben dan ook niet van plan aan een enorm crashdieet te beginnen. Mijn ouders zijn op de hoogte, en ik mag absoluut niet minder dan 50kilo gaan wegen. Ook mag ik niet minder gaan eten, alleen gezonder. Veel meer sporten ga ik ook niet ineens. Ik blijf op dinsdag begeleid hardlopen, en op vrijdag doe ik dat alleen. Drie keer in de week heb ik op school sport, en als het met mijn rooster uitkomt ga ik nog een ochtend met mijn moeder zwemmen in de week.

Ook wil ik er even bijzeggen dat ik altijd al 50 kilo woog, maar dat ik sinds januari niet of nauwelijks meer gesport heb waardoor de nodige kilo's erbij gekomen zijn. Ik wil dus ook alleen die kilo's afvallen die erbij gekomen zijn.

Login of registreer om te reageren
31-08-2010 om 19:14 uur

@ Sunshine & Jippie: Ik schrik niet van je (streef)gewicht hoor meid. Maar kan me wel voorstellen dat mensen schrikken van zo'n gewicht. Ik weeg zelf ook vijftig en vermeld het ook liever nooit aan vrienden/collega's als zoiets ter sprake komt, mensen horen dan alleen dat getal en denken dan dat dat heel weinig is maar vergeten ondertussen dat je wel kleiner dan gemiddeld bent en daardoor denken ze dat je te licht bent. Daar hou ik ook niet van dus zeg ik 't meestal gewoon niet. Maar ik kan je dus gerust stellen dat zo'n 'getal' geen te licht gewicht hoeft te zijn en wens je veel succes!

Tips? Dat is altijd heel persoonlijk, maar zelf probeer ik altijd de eerste week al het snoepen weg te laten, behalve als ik er echt VRESELIJK aan toe ben, dan gewoon toe geven. Vaak is het dan na één koekje wel weer goed namelijk (meer wil je vaak niet eten omdat je je daarbij toch weer schuldig gaat voelen) en je 'suikergehalte' ;) is wel weer lekker aangevuld zodat je er weer beter tegenaan kunt en niet zo rot blijft voelen. Na één week zit ik er meestal wel lekker in, maar wederom persoonlijk.

Login of registreer om te reageren
04-09-2010 om 15:28 uur

Op je minimungewicht gaan zitten met astma is niet slim. Je hoeft maar een virusje op te pikken waardoor je longen van slag raken, je veel benauwd bent, weinig eet en een paar kilo afvalt. Zo geldt het iig voor mij en het is me in het ziekenhuis ook afgeraden. Ze hebben liever dat je een hoger BMI hebt zodat je wat reserve hebt.

Tips om gezonder te eten: eet drie maaltijden per dag en daartussen door tussendoortjes. Kies voor verantwoorde tussendoortjes en eet veel volkoren producten, die vullen beter. Daardoor heb je minder hongergevoel en minder de neiging om te gaan snoepen. Ik heb met mezelf de afspraak dat ik alleen chips eet ik het weekend, zo is de verleiding minder groot om toch snel chips of nootjes ofzo te gaan eten. Kijk ook uit met drinken, drink vooral water, thee en magere melkproducten (als je daar tegen kan). Veel vruchten(sappen) en frisdranken bevatten ongemerkt veel calorieën en zijn slecht voor je tanden.

Login of registreer om te reageren
04-09-2010 om 17:06 uur

@Daantje;

Ook met een gewicht van 50 kilo zit ik nog niet op het minimum gewicht. Voor mensen met mijn lengte is juist 50,4 kilo het ideale gewicht. Ik wil ook niet perse dat gewicht, maar ik zal al blij zijn als ik weer een beetje in die buurt kom. Als ik 50 kilo zou gaan wegen, heb ik een BMI van 20. Ik heb nu een BMI van 24.

Dankjewel voor je tips. Ik ben nu een paar dagen onderweg, en probeer om het uur kleine beetjes te eten om mijn spijsvertering maar lekker op gang te houden. Ik sport drie keer in de week op school, en ook nog drie keer zelf. Dat is dus sowieso genoeg.

Meer tips zijn altijd welkom!

Login of registreer om te reageren
10-01-2012 om 13:35 uur

Het blijft toch vooral een kwestie van goed eten, 3 keer een maaltijd en 3 gezonde tussendoortjes en beweging. Let daarbij vooral op dat je bruin brood of ander vezelrijk eten neemt, wit vlees en vis en fruit en groente. Daarmee moet je een eind komen. Je valt waarschijnlijk niet heel snel af maar je zal het makkelijker blijven volhouden.

Login of registreer om te reageren