Wat heb ik in hemelsnaam????

26-08-2010 om 20:35 uur

Hoi Allemaal,

Ik ben 38 jaar, vroeger zeiden ze dat ik chronische astmatische bronchitis had inspanningsastma enz. enz. Eind april ben ik opgenomen ivm erge benauwdheid en dat 2 stootkuren en antibiotica niet aansloegen. In het ziekenhuis dachten ze dat ik COPD gold min. 3 zou hebben. Maar moest tijdens mijn opname blasen (achteraf had ik 24 uur geen med. in mogen nemen) Maar had nog uur van te voren verneveld. Toen zeiden ze dat ik ernstig allergisch astma heb. En geen COPD. Na 9 dagen ben ik naar huis gestuurd maar bleef benauwd, bij controle werd daar niet op gereageerd. Binnen 2 maanden werd ik opnieuw opgenomen, toen bleek ook dat als ik ging lopen mijn zuurstof gehalte naar 80 dipte, maar hoefde geen zuurstof omdat het toch weer snel bij kwam. Ik moest gewoon dan maar stil blijven staan. Ik moest overigens wel mijn 5 cavaliertjes weg doen (honden) en heb de trap met zeil laten bekleden. (rest was alles goed in huis). Maar de benauwdheid word niet minder ik kan bijna niets meer, als ik met mijn man naar stad ga, moet ik in een rolstoel, want ik kan het gewoon niet lopen. Nu hebben ze vorige week met spoed een fietstest gedaan en moet ik door de HR CT. Op het briefje stond ectasieen?, emfyseem? en nog iets wat ik niet kon lezen. Herkent iemand dit verhaal. Vind het toch wel een beetje beangstigend, ben toch stiekem maar weer enkele uurtjes op therapeutische basis gaan werken. Maar dan lig ik ook de hele dag daarna op de bank (trouwens dat doe ik zoiezo ontzettend veel want buiten de benauwdheid kan ik niet zeggen hoe moe dat ik ben.

Login of registreer om te reageren
26-08-2010 om 22:09 uur

Hoi bokopoko,

Wat vervelend dat je niet weet wat je nou hebt. Misschien eens naar een andere arts gaan voor second opinion? Of vragen dat je kan revalideren?

Gelukkig herken ik me niet in je verhaal, maar wil je sowieso veel sterkte wensen.

groetjes bioloogje

Login of registreer om te reageren
26-08-2010 om 22:17 uur

Ik herken je verhaal niet maar wens je veel sterkte. Het zal moeilijk en beangstigend zijn om zoveel te moeten inleveren qua mogelijkheden. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt.
Heb je al overleg gehad met de bedrijfsarts en longarts; want het is wellicht niet slim om stiekem op AT-basis te gaan werken als je daarna de hele dag gesloopt bent. Je vraagt dan zoveel energie van je lichaam die het hard nodig heeft en dus niet kan besteden aan je herstel.

Login of registreer om te reageren