Op vakantie naar Egypte

23-08-2010 om 09:40 uur

Ik heb vorige week in het ziekenhuis gelegen en nu blijkt dat ik chronische astma heb.
Begin van het jaar heb ik al een vakantie geboekt naar Egypte. Sta in twijfel of ik het wel of niet moet doen.
Wie heeft ervaring met vakantie in een erg warm land en astma?

Login of registreer om te reageren
23-08-2010 om 18:21 uur

Hey anmaria,

naar dat je in het ziekenhuis lag!
Ik zou mijn reis naar egypte niet annuleren. Ik begreep uit je bericht dat je nog maar net weet dat je astma hebt? De meeste patiƫnten zijn goed onder controle van medicatie, dus eens je goed ingesteld bent zou je in principe alles moeten kunnen doen wat een gezonde persoon doet.
Bovendien reageert iedereen op andere prikkels. De een heeft last bij koude, de andere bij hitten, de een bij droogte, de ander bij vocht... Het is dus moeilijk om te voorspellen waar jij je het beste bij voelt.
Je kan ook je arts om raad vragen, die kent je medische toestand het beste.

sien

Login of registreer om te reageren
23-08-2010 om 20:39 uur

Dank Sien voor je reatie,

Het is gewoon mijn angst om er daar last van te krijgen. Dan ben je toch in het buitenland.
En ik ben er natuurlijk nog niet aan gewend, dus dan raak ik misschien in paniek! en daar ben ik bang voor. Maar ik zie er ook zo naar uit, heb er het hele jaar op gewacht en nu dit.

Groetjes.

Login of registreer om te reageren
23-08-2010 om 20:46 uur
Reactie op anmaria

Dank Sien voor je reatie,

Het is gewoon mijn angst om er daar last van te krijgen. Dan ben je toch in het buitenland.
En ik ben er natuurlijk nog niet aan gewend, dus dan raak ik misschien in paniek! en daar ben ik bang voor. Maar ik zie er ook zo naar uit, heb er het hele jaar op gewacht en nu dit.

Groetjes.

ik kan me je angst goed voorstellen, al is dat waarschijnlijk helemaal niet nodig. Ik zou de reis met de arts bespreken, die heeft vast goede tips voor je
als je gaat, een hele fijne vakantie!

Login of registreer om te reageren