Fijnstof

17-08-2010 om 12:06 uur

Beste mensen,
Ik ben 53 jaar en sinds 2 jaar heb ik astma. Ik kreeg de eerste verschijnselen, kriebelende keel en dikke ogen een paar weken nadat ik bij een nieuwe werkgever was gestart en op nog geen 50 cm van een printer zat. Het aantal prints was per dag was ruim 500. Ik had een fulltime baan. Na een paar dagen thuis, weekend, ging het iets beter maar het werd steeds erger. Na een paar weken kon ik amper meer een trap op en was mijn ademhaling dermate piepend en zwaar dat een collega mij "Dart Vader' noemde. Om kort te gaan ben ik op zoek naar personen en longartsen die ervaring hebben met fijnstof uit printers, met name de Kyosera Mita. Wie kan mij helpen?

Login of registreer om te reageren
Moderator
17-08-2010 om 22:07 uur

Hoi Marie-Louise

Welkom op het forum!
Ik hoop dat je snel een oplossing vind!~

Login of registreer om te reageren
18-08-2010 om 08:53 uur

Welkom op het forum :W

Login of registreer om te reageren
Moderator
18-08-2010 om 10:56 uur

Hallo Marie-Louise

Welkom op dit gezellige en informatieve forum

Login of registreer om te reageren
18-08-2010 om 11:03 uur

Hoi Marie louise,

Welkom op het forum!

Vervelend dat je zoveel last hebt van het fijnstof uit de printer. Ikzelf reageer er ook op, maar bij mij op het werk staan de printer en kopieermachine in een aparte ruimte. Ik kom daar dus nooit, is zoiets bij jou op het werk niet te realiseren?

Groetjes, Sandra

Login of registreer om te reageren
18-08-2010 om 14:01 uur

hey hier nog zon overgevoelig typje!
ik dacht dat printers niet in dezelfde ruimte mogen staan, dus ik zou even op de site van de arbeidsinspectie kijken!
Het is volgens mij niet heel vreemd hoor dat je zo reageerd ik moet ik ook niet te lang bij staan :N
succes ermee

Login of registreer om te reageren
22-08-2010 om 09:47 uur

welkom op dit forum! :W
enne... je bent echt niet de enigste die last heeft van fijnstof hoor

Login of registreer om te reageren
22-08-2010 om 11:48 uur

Ben je al eens bij de bedrijfsarts geweest? Er zijn nl. arbo-eisen verbonden aan printers.

Login of registreer om te reageren