Juli 2010 - Hoe houd ik mijn huis koel als het buiten warm is?

19-07-2010 om 23:19 uur

Sluit de ramen zodra het buiten warmer aanvoelt dan binnen. Doe de gordijnen dicht of de zonwering naar beneden als de zon op de ramen begint te schijnen. 's Avonds en ’s nachts kunt u de ramen (wijd) open zetten. Heeft u hooikoorts, plaats dan een pollenhor. Deze zijn onder andere te koop in de bouwmarkt. Voor verkoeling binnenshuis kunt u het beste een ventilator gebruiken.

Airconditioning kan luchtwegklachten verergeren door de droge lucht en het temperatuurverschil met buiten. Kiest u toch voor airconditioning, stel het apparaat dan hooguit vijf graden koeler af dan het buiten is. Maak de airco volgens voorschrift schoon, om te voorkomen dat er vuile lucht wordt rondgeblazen.

bron = astmafondsadvieslijn.

Login of registreer om te reageren
19-07-2010 om 23:32 uur

Die tip van de ramen doe ik inderdaad ook al :Y En snachts blijft hij ook open. Sochtends doe ik hem weer dicht. Het werkt ietsjes, maar als nog blijft het helaas heel warm....

Login of registreer om te reageren
25-07-2010 om 12:57 uur

k doe inderdaad  de ramen en gordjnen overdag dicht, maar ik heb in de huiskamer en slaapkamer een plafond ventilator. In de winter kan ik de draai-richtng van de fans omdraaien zodat warme lucht naar beneden wordt geblazen. Deze plafond ventilaore zijn tegenwoordig niet meer zo duur.

Login of registreer om te reageren
28-07-2010 om 22:23 uur
Reactie op catloverine

k doe inderdaad  de ramen en gordjnen overdag dicht, maar ik heb in de huiskamer en slaapkamer een plafond ventilator. In de winter kan ik de draai-richtng van de fans omdraaien zodat warme lucht naar beneden wordt geblazen. Deze plafond ventilaore zijn tegenwoordig niet meer zo duur.

Opzich wel handig dat je ze om kan draaien! :)
Blaast hij dan niet het stof ook omlaag??

Login of registreer om te reageren