Carnaval

22-02-2006 om 18:55 uur Gesloten

Zoals jullie allemaal wel zullen weten word hier in                                  *O*
Limburg volop carnaval gevierd! Hier heeft het merendeel                      *O*
van de mensen op die dagen echt de "kolder"in de kop en                    *O*
doen ze nog gekker als dat ze normaal al doen. Ik moet                        *O*
zeggen dat ik carnaval leuk vind maar geen echte fanatiekeling ben.        *O*
Zou wel eens willen weten wat er zich, op die dagen,                            *O*
in de rest van het land afspeeld. Degene die echt gaan vieren:                *O*
                                                                                                      *O*
heel veel plezier.

Groetjes Jill

De reacties zijn gesloten.
22-02-2006 om 19:11 uur

hey jill,
bij ons in brabant! word het heel uitbundig gevierd en is het een drukte van jewelste, iedereen heeft de meest gekke kleren aan en in alle dorpen heerst een feeststemming! het zuipen ( drinken kun je t echt niet noemen) gaat door van  vroeg in de morgen tot laat in de nacht door!! maar de meeste mesnen blijven vrolijk en gaan door hossen op de muziek of kletsen met mensen die ze ergens nog vaag van kenne  ( ik weet nie hoe t in de stad gaat, ik ben altijd in de dorpen).
dit jaar ga ik echter een jaartje niet lekker oppassen naar kwartjesbal en de optocht en de rest zal aan me voorbij gaan!
ga jij t wel vieren??

liefs susan

22-02-2006 om 19:20 uur

Hoi,

Hiero in Nijmegen word het niet zo uitbundig gevierd, er staan een aantal hos-tenten in de stad. Maar daar komt niet veel soeps op af. In onze omliggende dorpen schijnt het wel leuker te zijn. Maar ik ben er niet mee opgegroeid en over het algemeen vieren mensen in Nijmegen het ook niet, dus ik heb er helemaal niks mee. Ik ga du heerlijk genieten van mn vakantie, lekker uitrusten  *O*

Maar Jill, ga jij het vieren? En gaan de kids ook mee?

Groetjes Nina

22-02-2006 om 19:45 uur

Jill gaat carnaval een beetje vieren!!
Zaterdag gaan we hier in Vaesrade(komt
mijn man vandaan) naar de optocht kijken en daarna
naar het Pomphuuske(grote zaal) waar het feest begint!
Vrienden van ons, uit Eindhoven, komen ook en we gaan
met een hele groep, hoe dichter tegen de carnaval aan, hoe
groter de groep word.Keanu gaat even mee, maar niet te lang ivm z'n lucht en
daarna naar oma, dan kunnen wij wel nog verder vieren.
Wat er verder nog op het programma staat weten we nog
niet, dus dat blijft een ? totdat we gaan. Veel plezier met deze "gekke"
dagen.

Groetjes Jill

22-02-2006 om 21:30 uur

Hoi allemaal,

Carnaval is een echt gezellig dorpsfeest. Je gaat lekker uit in een plaatselijke kroeg en komt mensen tegen die je al heel lang niet gezien hebt. Heel erg leuk is dat. De optochten zijn ook altijd mooi en leuk om te zien hoeveel werk mensen er in hebben zitten. De kletsavonden voor en tijdens de carnaval zijn altijderg leuk, met carnaval kan heel veel, kun je mensen lekker voor de gek houden en worden veel grappen uitgehaald. Ik ga 3 dagen vieren, ik ben blij als ik dat volhoud maar dan is het ook wel gaaf.

Groetjes

Hilde

22-02-2006 om 22:08 uur

                                        hoy carnevalvierders.

ik ben niet zo`n carneval vierder ook al kom ik uit brabent, maar het is wel het eerste jaar dat ik het jammer vind dat ik zelfs niet buiten naar de optocht kan kijken, die zijn vaak heel mooi. en zo niet dan is het kijken naar wat die mensen weer voor elkaar gekregen hebben,toch een hele prestatie.nee dit jaar ga ik wel naar boven stoeltje bij het raam, bakje koffie erbij en dan zie ik hem ook.en verder staat de tv heel de carnaval aan kan dan toch een beetje meegenieten. ik vind het wel knap dat jullie nog een cafe in durven, ik wordt al benauwd als ik er alleen maar aan denk met al die rook die daar binnen hangt.
veel leut voor ieder die gaat carnevallen. groetjes toendra.

22-02-2006 om 22:20 uur

mijn pa woont in vught *O* en is er ook helemaal vol van  :+
mn ma woont in tilburg  en is ook al zo fanatiek  :+
voor iederen die gaat heel veel plezier  :Y
liefs ukkie

23-02-2006 om 14:28 uur

Geen carnaval hier (Noord-Holland), en ik kan ook niet echt zeggen dat ik er rouwig om ben. Ben weleens in Tilburg geweest tijdens de carnaval, en het is niet echt mijn manier van feesten eigenlijk.

Maar veel plezier voor degenen die zich wél in het feestgedruis gaan storten :Y.

23-02-2006 om 15:54 uur

Ik woon in Bergen op Zoom....hier is het al 4 weken elk weekend een gekkehuis!

Gordijnen...bondjassen....lampenkappen op het hoofd als hoofddeksel...dat is de kledij die hier in Bergen op Zoom gedragen wordt tijdens carnaval..
Ik ben niet opgegroeid met carnaval...dus ik zal blij zjin als deze gekte weer voorbij is. Vind er echt niets aan  :N Zie er ook niet echt het nut van in..Dus voor mij nog even doorbijten en dan is het gelukkig weer voor een tijdje rustig.

Groetjes
Miranda

23-02-2006 om 17:54 uur

Ik ben toch blij dat ik niet in "Carnavalsland" woon, het is gewoon niet aan mij besteed!

Maar voor degenen die wel gaan feesten: Veel Plezier!

23-02-2006 om 19:17 uur

Ik kom helemaal in de feeststemming als ik dit  allemaal lees ,ik kom zelf uit amstelveen en daar speelt het allemaal niet zo hoor, alhoewel het is hier meer een drankfestijn.Maar voor alle carnavalsfans ...Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel  veel plezier hoor , Groetjes van Gonnie