respifor

22-02-2006 om 18:35 uur

Hallo lieve lotgenoten,

ik heb een brandende vraag wie kan mij meer vertellen over de energiedrank voor COPD ......Respifor?
ben momenteel onder behandeling bij een dietiste en heb gevraagt om respifor omdat ik nogal last heb van ongewenst gewichtsverlies.

ben ook bij de dokter geweest om te kijken of er wat anders aan de hand was via bloedprikken maar dat was gelukkig niet het geval.

ik werk nog wel ,heb 33% lucht inhoud dus ben wel bezig ,kan ook niet stil zitten (wat wel zou moeten ...soms)

maar wie o wie kan mijn vraag beantwoorden?

ben heel benieuwd naar jullie ervaringen .

Groetjes  magertje

Login of registreer om te reageren
22-02-2006 om 18:43 uur

hoi mien,

ik zelf heb geen ervaring met deze voeding! maar in het ziekenhuis waar ik werk ben ik ze regelmatig tegen gekomen en zelf heb ik gewone pakjes energiedrank erbij gehad. ook heb ik dit jaar voor mijn opleiding een folder moeten maken over copd en voeding, daar staat ook een stukje in over respifor.
Als je het interesant vind zal ik me wel naar je toe sturen

liefs susan

Login of registreer om te reageren
22-02-2006 om 18:44 uur

Hoi Mien,

Ik heb ook respifor gehad. Ik heb dit via de dietiste gekregen omdat ik net op het randje zat van ondergewicht. Het smaakt niet echt lekker, maar het helpt wel. Tenminste bij mij, ben ongeveer 4 kilo aangekomen en merk dat mijn lichaam meer aankan. Ik weet niet of het nu nog steeds vergoed wordt. De dietist kan je daar vast meer over vertellen.

Groetjes
Hilde

Login of registreer om te reageren
22-02-2006 om 20:38 uur

hoi
dat heeft met je bmi waarde te maken of je het vergoed krijgt
inderdaad geeft het je weer meer kracht en gewicht
ijskoud drinken ,dan is het nog te doen  :Y
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
11-11-2006 om 17:07 uur

Hoi Mien
Ik heb ook even Respifor gehad, maar daar weer mee gestopt omdat ik er
een verschikkelijk opgeblazen gevoel erbij had,
nu ik ze niet meer krijg is dat gevoel ook weer weg
Ik kreeg het trouwens helemaal vergoed
Jantiena

Login of registreer om te reageren
21-01-2007 om 21:22 uur

Hoi Mien,

Kijk eens op de volgende site, daar staat veel info over respifor!

http://www.nutricia.nl/patient/asp/show_subject.asp?id=3407

In het kort, respifor is een een drinkvoeding met veel calorieen en eiwitten en heeft eigenschappen die zorgen voor opbouw en behoud van de (ademhaling)spieren. Respifor moet altijd gebruikt worden in combinatie met bewegingstherapie, omdat je anders alles alleen maar in vet omzet en het doel is juist spierbehoud. Respifor wordt alleen vergoed wanneer iemand spierdepletie heeft en/of een laag BMI. Oftewel er zijn metingen gedaan waaruit blijkt dat je Vetvrije massa onder de 15/16 ligt en je bodymassindex onder de 18. Verder is respifor specifiek voor COPD patienten.

Hopelijk heb je er wat aan, groetjes D.

Login of registreer om te reageren
20-05-2022 om 18:32 uur

i.v.m longkanker en afvallen dit gaan gebruiken, als aanvullende voeding in de morgen, heb dan geen eetlus, dus eet ik niet.er zitten heel veel stoffen in die je nodig hebt om meer energie te krijgen, en het helpt de ademhalings spieren weer actiever te maken, heel blij mee.

groet Eva

Login of registreer om te reageren
21-05-2022 om 10:35 uur
Reactie op lotje80

i.v.m longkanker en afvallen dit gaan gebruiken, als aanvullende voeding in de morgen, heb dan geen eetlus, dus eet ik niet.er zitten heel veel stoffen in die je nodig hebt om meer energie te krijgen, en het helpt de ademhalings spieren weer actiever te maken, heel blij mee.

groet Eva

Wat fijn dat het zoveel goeds doet, alles wat helpt is meegenomen, sterkte voor jou, een heftige diagnose, ik hoop dat het goed komt.
Groetjes, Jolien🍀🌹

Login of registreer om te reageren
08-06-2022 om 14:14 uur
Reactie op mien

Hallo lieve lotgenoten,

ik heb een brandende vraag wie kan mij meer vertellen over de energiedrank voor COPD ......Respifor?
ben momenteel onder behandeling bij een dietiste en heb gevraagt om respifor omdat ik nogal last heb van ongewenst gewichtsverlies.

ben ook bij de dokter geweest om te kijken of er wat anders aan de hand was via bloedprikken maar dat was gelukkig niet het geval.

ik werk nog wel ,heb 33% lucht inhoud dus ben wel bezig ,kan ook niet stil zitten (wat wel zou moeten ...soms)

maar wie o wie kan mijn vraag beantwoorden?

ben heel benieuwd naar jullie ervaringen .

Groetjes  magertje

Login of registreer om te reageren
08-06-2022 om 14:16 uur

Hoi hoi ik heb sinds 1 week Respifor via de longarts ,het is best lekker hoor vanille en aardbeien .
Ik weet natuurlijk niet of het helpt maar krijg het voorlopig voor een half jaar en het wordt gewoon vergoed
Groetjes Irene

Login of registreer om te reageren
08-06-2022 om 16:55 uur

Ik zelf gebruik het ook omdat ik minder eet . Als ik normaal zou eten krijg ik geen lucht meer en komt er van alles in de verdrukking, vandaar dat in om 12 uur warm eet maar heel weinig en dan deze voeding er bij. Het is ook voor je spieren deze aanvulling anders wordt je zo slap als een vaatdoek :-&

Login of registreer om te reageren