Hart

22-02-2006 om 09:12 uur

Hallo,

Ik ben nu 22 jaar en heb in ruste een hartslag van 98 slagen per minuut.
Mijn longarts heeft een jaar of 6 geleden toen ik dit ook al had, een hartfilmpje laten maken en daar kwam uit dat alles in orde was.
Nu vraag ik me af of ik wel gewoon alle sporten kan doen. Met school gingen we bijvoorbeeld een  keer fitnessen tijdens de gymles en alle apparaten die een hartslagmetertje in de handvatten hadden, sloegen zo ongeveer op hol waardoor ik van de gymleraar en de mensen van het fitness centrum niet meer mee mocht doen.
Heeft zo'n hartslag ook voor andere zaken nog gevolgen?

Alvast bedankt!!

Annemarie

Login of registreer om te reageren
22-02-2006 om 20:07 uur

hallo Annemarie,
Zo dat is wel hoog, ik adviseer je om eens langs de huisarts te gaan en dan door te laten verwijzen naar een cardioloog.
Als ik ga fitnessen dan mag mijn hartslag oplopen tot 165 dus ja dat is nog wel een stukje hoger.
Maar laat maarvoor de zekerheid wel nakijken.
het is best wel eng.

groetjes will

Login of registreer om te reageren
22-02-2006 om 22:03 uur

Hallo Will,

Mijn hart is al nagekeken toen ik net zo'n hoge hartslag had. Dat was zo'n 6 jaar geleden en heb er nooit ook maar op één of andere manier last van gehad. Behalve dan dat ik niet mag fitnessen..  :-\
Mijn hart zag er toen ook gezond en goed uit aan alle kanten, dus voor de rest zal het wel meevallen...

Groetjes,

Annemarie

Login of registreer om te reageren
23-02-2006 om 20:11 uur

Hallo Annemarie,

Heb je wel eens naar je schildklier laten kijken? Een te snel werkende schildklier veroorzaakt een vlugge polsslag. Ga eens bij je huisarts langs, want op de lange duur is een te snelle hartslag niet zo goed. Ik wil niet zeggen dat er iets aan de hand is, maar voor de zekerheid zou ik het wel doen.
Het beste,
Sjosjanna

Login of registreer om te reageren