vervanging AeroChamber

22-06-2010 om 11:43 uur

Hallo,

Omdat ik schimmel in mijn mond/op de tong kreeg moest ik van de LA stoppen met Seretide Discus en heb ik nu Seretide middels een Aerochamber voorgeschreven gekregen. Overigens als antwoord op een vraag die ik elders op het forum zag: Met mijn Menzis basis pakket kreeg ik de AeroChamber zo mee zonder te hoeven betalen.

Naast het feit dat ik het hele gebeuren met dit apparaat wel wat ingewikkeld vind, heb ik nog één vraag: Hoe vaak moet je zo'n AeroChamber vervangen voor een nieuwe? Ik kan dit nergens vinden. Bij mijn Handihaler wordt bijvoorbeeld geadvisserd deze eens per jaar te vervangen.

Hopelijk alvast bedankt voor een antwoord!

Groeten, Eric

Login of registreer om te reageren
22-06-2010 om 12:38 uur

Wat ik altijd heb begrepen is dat je hem na een half jaar moet vervangen.
Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen hoor dus helemaal zeker weet ik het niet.
Hihi je bericht heeft me er wel aan helpen herinneren dat ik mijne ook even moet vervangen!
want dat is ook al best lang geleden.

Login of registreer om te reageren
22-06-2010 om 12:47 uur

Hee,

Vaak is het voldoende de aerochamber 1x per jaar te vervangen. Hij word ook maar 1x per jaar vergoed.

Gr Sam

Login of registreer om te reageren
22-06-2010 om 13:02 uur

iik heb tijdens mijn revalidatie geleerd dat ik hem per half jaar moet vervangen.
ik krijg van mijn verzekering wel 2x per jaar vergoed (hangt van je verzekering af)

Login of registreer om te reageren
22-06-2010 om 16:09 uur
Reactie op emsepems

iik heb tijdens mijn revalidatie geleerd dat ik hem per half jaar moet vervangen.
ik krijg van mijn verzekering wel 2x per jaar vergoed (hangt van je verzekering af)

Maar als je verzekering hem maar één keer vergoed en het toch beter blijkt hem twee per jaar te vervangen, wat kost nou zo'n ding?

Groeten, Eric

Login of registreer om te reageren
22-06-2010 om 16:44 uur
Reactie op exodus

Maar als je verzekering hem maar één keer vergoed en het toch beter blijkt hem twee per jaar te vervangen, wat kost nou zo'n ding?

Groeten, Eric

Het beste kun je even je apotheek bellen; die kunnen het je precies vertellen ;)
Vorig jaar was de prijs van een aerochamber (voor volwassenen, zonder masker) volgens mij rond de 30/40 euro

Login of registreer om te reageren
22-06-2010 om 17:31 uur
Reactie op Mir

Het beste kun je even je apotheek bellen; die kunnen het je precies vertellen ;)
Vorig jaar was de prijs van een aerochamber (voor volwassenen, zonder masker) volgens mij rond de 30/40 euro

30 á 40 euri voo'r dat stukkie plastic ?!?!? DAMN! Vind ik nogal overdreven! Maar ja, als ik hierdoor geen schimmel meer in de bek (sorry! mond/tong) heb en het is beter voor me, dan heb ik daar wel 40 Euro voor over.

Thanx voor je antwoord!

Groeten, Eric

Login of registreer om te reageren
23-06-2010 om 11:17 uur
Reactie op exodus

30 á 40 euri voo'r dat stukkie plastic ?!?!? DAMN! Vind ik nogal overdreven! Maar ja, als ik hierdoor geen schimmel meer in de bek (sorry! mond/tong) heb en het is beter voor me, dan heb ik daar wel 40 Euro voor over.

Thanx voor je antwoord!

Groeten, Eric

Ik lees dat je last van schimmel heb, ik betwijfel of dat door je aero chamber komt. Ik heb een goede tip gehad van mijn lvpk over schimmel. Drink bosbessensap met wat water of spoel het desnoods, na een paar dagen is het weg. Vaak komt het na een tijdje weer terug dan gewoon weer doen na verloop van tijd is het voorgoed verdwenen.
Suc6  ^O^
Smoes

Login of registreer om te reageren
26-06-2010 om 22:39 uur
Reactie op smoes

Ik lees dat je last van schimmel heb, ik betwijfel of dat door je aero chamber komt. Ik heb een goede tip gehad van mijn lvpk over schimmel. Drink bosbessensap met wat water of spoel het desnoods, na een paar dagen is het weg. Vaak komt het na een tijdje weer terug dan gewoon weer doen na verloop van tijd is het voorgoed verdwenen.
Suc6  ^O^
Smoes

Komt ook niet door de AeroChamber! Ik heb deze juist gekregen in plaats van de Seretide Discus, omdat ik hiervan schimmel heb gekregen.

Login of registreer om te reageren
05-09-2010 om 08:13 uur
Reactie op exodus

Maar als je verzekering hem maar één keer vergoed en het toch beter blijkt hem twee per jaar te vervangen, wat kost nou zo'n ding?

Groeten, Eric

Ik heb deze week een nieuwe aerochamber gehaald. Prijs: € 41,32.
Gelukkig werd hij door de verzekeraar vergoed.

Login of registreer om te reageren
23-06-2010 om 10:15 uur

Heb ook weer nieuwe aero chambers, maar ze worden wel vergoed. Ik gebruik ook Alvasco en er is een combiset incluisief aero chaimber. Deze vraag ik altijd aan bij de huisarts en dan hoef ik het geld niet voor te schieten. De nieuwe werken beter dan de vorige vind ik.
Groeten Linda o

Login of registreer om te reageren