moe

16-03-2010 om 19:14 uur

Hoi iedereen,

Ik ben een meid van 18 met ernstige astma.
Hebben jullie ook bij astma last van nek en schouders en zijn jullie soms ook zo moe?

veel liefs

Login of registreer om te reageren
16-03-2010 om 19:49 uur

Hai Lianne,

ik herken het wel hoor, soms voel ik eerder de vermoeidheid en mijn spieren voor ik door heb dat ik benauwd ben... Met nek en schouders kan een fysio je misschien wel helpen, vele mensen met astma gaan door de benauwdhied op een verkeerde manier ademhalen, hier weet een fysiotherapeut wel tips voor. De vermoeidheid komt vaak omdat je lichaam harder moet werken om lucht te krijgen als je benauwd bent. Je kan altijd proberen een extra pufje te nemen als je moe bent, dan weet je gelijk of het door de benauwdheid komt of niet.

veel succes hoor!

Login of registreer om te reageren
16-03-2010 om 23:40 uur

Hoi Lianne,

Ik herken het zeker hoor! De moehied een beetje, maar mijn astma is ook niet ernstig.....last van nek en schouderspieren herken ik wel. Daar ga ik ook af en toe voor naar de fysio. Het komt bij mij vooral doordat ik soms veel hoest en als ik meer klachten moeten de spieren harder werken om te ademen.
Qua tip sluit ik me aan bij Sien! Het valt niet mee he als je zo jong bent! Sterkte!!

Login of registreer om te reageren
18-03-2010 om 07:25 uur

De vermoeidheid herken ik. Als ik er erg veel last van heb, ben ik al blij dat ik wel nog heb kunnen werken. S avonds krijg ik dan helemaal niks meer gedaan, thuis kunnen de karweitjes wel een dag blijven liggen. Ik vind het wel erg vervelend dat ik me soms gewoon té moe voel om naar de vereniging te gaan.

Login of registreer om te reageren
18-03-2010 om 12:39 uur

Dank jullie wel voor de ontzettend lieve reacties :) Ik ben vandaag bij de dokter geweest en die heeft naar mijn longen geluisterd en het komt inderdaad door de astma, ik blijf vandaag nog thuis en morgen weer naar school, hopen dat het vanzelf wat beter gaat door goed mijn medicijnen te gebruiken!!

Veel liefs

xx

Login of registreer om te reageren
18-03-2010 om 13:15 uur

Hee Lianne,

Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Laat je weten of het beter gaat?
Wel rustig aan doen op school he ! ;)

Login of registreer om te reageren
21-03-2010 om 11:37 uur

Hoi,

Ik heb dat ook hoor, spierpijn in de nek, schouders, helemaal als ik benauwd ben of benauwd ben geweest.

De moeheid hoort er bij,helaas....

Ik hoop dat het snel beter met je gaat.

Hanna

Login of registreer om te reageren
18-06-2010 om 16:11 uur

Ja, die moeheid zit mij ook dwars. Vaak red ik een dag werken net maar thuis kan ik geen pap meer zeggen en hooguit wat kleine klusjes doen. Probeer toch een positieve instelling te hebben en te leven van dag naar dag, de ene gaat goed en de andere wat minder. That's life.
Wie weet kan de fysiotherapeut helpen??  ^O^

Login of registreer om te reageren
06-07-2010 om 14:20 uur

die moeheid kan ook komen door het weer... ik heb ook erge last van extreme moeheid.. het weer is niet standaard hetzelfde... net weer in slaap gedommeld  :?
sterkte ermee

Login of registreer om te reageren
07-08-2010 om 20:15 uur

Hallo ik herken deze klachen helaas ook, dat wil zeggen, ik ben wel vaak moe, maar heb gelukkig geen last van pijn in de nek en schouders, en naar ik hoop , u ook niet meer?

groetjes H.J.

Login of registreer om te reageren