stages...*zucht*

06-02-2006 om 10:45 uur Gesloten

Ben nieuw hier....heb mezelf wel al voorgesteld in het daarvoor bestemde topic  :)

Heb er zo de balen van, zit inmiddels 2 weken thuis ivm benauwdheidsklachten...terwijl dit eigenlijk de eerste 2 weken van mijn afstudeerstage zouden zijn  ;( De derde week thuis ga ik ook nog wel redden, ik heb een prednisonkuur van mijn HA gekregen (die wist ook niet meer wat ie met me moest, dus gaf hij me maar prednison  :?).

Ik ben al sinds november 2005 aan het klooien, had toen ook een stage en sja, dan loop ik wat meer op mn teentjes dan normaal aangezien er weinig marges zijn voor wat betreft ziek zijn. Ik was elke keer weer verkouden en elke keer had ik weer een sinusitis, maar toch doorgegaan. Nu 3,5 week geleden weer verkouden geworden en sja, 1,5 week later kwam dus de 'klapper', benauwdheid, hoesten, koorts...niet goed dus.

Na 1,5 week aanklooien bij de HA (het zou wel aan mijn ademhalingtechniek liggen dat ik zo benauwd was, ik moest gewoon maar een extra dosis seretide erbij nemen) kreeg ik dan een bloedonderzoek en prednison...

De benauwdheid is na 4 dgn prednison afgenomen en ik kan weer ademen, maar god wat een rotspul is het... hoofdpijn, last van mn darmen, slapeloosheid, rusteloos, beetje uhh..emotioneel labiel (vriendlief heeft heel wat te voorduren...maar steunt me gelukkig door dik en dun)... nog 3 daagjes volhouden dus

Doorgaans heb ik er niet zo onwijs last van mijn allergiën...maar soms...is het echt niet grappig  -O-

De reacties zijn gesloten.
06-02-2006 om 11:12 uur

Hoi Hoi

Wat ontzettend balen dat je juist nu ziek word.. Ik ken het..

Ik moest vorig jaar afstuderen en ook ik werd ziek.. heb toen 8 dagen in het ziekenhuis gelegen en ben er in totaal 3 maanden tussen uit geweest.. Moest voorzichtig aan weer beginnen..
Heel balen als je in je afstudeerstage bent en je al lang met je afstudeeropdracht had moeten beginnen.. En daarbij komt dat ik ook ngo heel perfectionistisch ben..
Maar omdat ik altijd alles goed had volbracht en een topleerling was zoals me mentor het zei.. kreeg ik geen studievertraging..
Ik heb toen mijn afstudeeropdracht maar 4 weken kunnen doen inplaats van de 3 maanden die er voor stonden.. en ik heb gigantisch hard gewerkt thuis.. ik wilde het af krijgen.. en ik heb het precies op tijd af gekregen.. want ik kreeg geen uitstel op de inleverdatum..
Uiteindelijk ben ik afgestudeerd met een 8!!

Dus mijn tip: Overleg hier tijdig met je mentor over.. Nou had ik een hele lieve mentor die om de dag mijn mams belde en die zowel in het ziekenhuis als thuis langs is geweest..

Liefs Laura

07-02-2006 om 10:00 uur

Vooral het onbegrip op school!!!!

Ik wilde een opleiding volgen tot kaderfunctionaris meubel en interieurbouw, dus een leidinggevende functie op kantoor! Had van tevoren goed overlegt dat ik geen stages kon lopen op de werk vloer! En werd mij toegezecht dat dat ook niet hoefde..

Maar puntje bij paaltje moest dat dus mooi wel.. alle toezeggingen werden in de prullenbak gegooid en ik moest op de werkvloer! Elke stage weer proberen en na 2 a 3 dagen ziek thuis aan de prednison.. en zo veel onbegrip vanuit school, da ik mij zijn zou stellen etc. uiteindelijk groeide de verhoudingen opschool helemaal scheef waardoor ik ook veel ging spijbelen, ik durfde de confrontatie niet elke keer aan en wordt bang voor de afwijzingen en het kleineren!!  Uiteindelijk heb ik hierdoor mijn opleiding moeten staken.. 2 jaar van mijn leven weg gegooid.. omdat mensen hun afspraken en toezeggingen niet na kwamen!

Inmiddels heb ik er wel wat beter mee leren omgaan, en zie nu wel in dat het niet alleen aan hun, en niet alleen aan mijzelf heeft gelegen, maar van leraren mag je toch wel iets meer verwachten  zou je zeggen?!?

09-02-2006 om 10:37 uur

fuck school en die stage. Gewoon een paar weken rust nemen. Ik klooi ook al maanden en ben nu op.
Nee ,daar heb je wat aan.

vorig jaar heb ik door 3 weken ziekzijn  mijn diploma niet gehaald. Mocht ik her doen en toen wel en zeer ruim geslaagd. Alsof iemand kijkt naar wanneer je geslaagd bent...

09-02-2006 om 18:48 uur

hoi allemaal,

heb vandaag de laatste stage dag gehad, van mij stage die ik helaas niet gehaalt heb! was een moeilijke dag vooral omdat ik me echt niet lekker voelde!
ga nu als het goed is binnenkort beginnen met niv 3 en ik hoop dan dat ik wel genoeg energie heb om dat te behalen!
soms is school echt kl*te en dat is nu het geval bij mij, en ik word er echt niet goed van!
liefs susan

09-02-2006 om 23:52 uur

Nou ik heb mijn prednison kuur achter de rug....even leek het hoopgevend, tot vandaag  :N

Ik heb het nu weer benauwd, mijn piekstroom zakt als een baksteen en sja...ik voel me beroerd...

Begin er inmiddels ook weer uit te zien als een zombie, had door de prednison last van slapeloosheid (4,5 uur slapen per 24 uur), maar door de benauwdheid slaap ik ook niet goed....

Morgen weer naar de huisarts...ik ga toch eens vragen of hij me kan doorverwijzen want dit is echt knap beroerd allemaal... ;(

09-02-2006 om 23:56 uur

Pff..wat een stageverhalen....

Scholen begrijpen over het algemeen niet zoveel van de 'afwijkende' student.

Mijn eerste stage is de soep ingelopen omdat ik een hernia had en sja...verplegen in combi met een hernia dat gaat niet. De tweede is in de soep gelopen door ook diezelfde hernia...

De derde heb ik gehaald met ongelofelijk goede cijfers mede doordat de stage verlenende instelling heel coulant was met mijn ziek zijn (had toen al last van benauwdheid etc.) En nu ben ik dus de 3e week thuis....

Ennuh...idd niemand kijkt naar wanneer je slaagt maar bij speelt mee dat ik ongelofelijk veel moeite moet doen om de praktijk te halen, niet omdat ik het niet 'kan' maar omdat het niet lukt door mijn fysieke gesteldheid. Ik heb al veel 'dromen' opzij moeten zetten door mijn 'fysieke gesteldheid', wil mijn afstuderen niet ook nog eens in de soep laten lopen...beetje een domper...

10-02-2006 om 18:18 uur

Wat voor stage loopje dan?

Ik snap het. Op mijn opleiding verwchtte ze dat je 40 uur per week in je school stak. Ik moest er 8 uur per week voor reizen en werkte 16 uur. Na mijn werk was ik altijd kapot en ging ik eerst uren slapen. Dan raakte ik in paniek omdat ik steeds zo moe en mat was en daardoor amper bij kon blijven.  Om het toch te halen nam ik weinig vrij per week.
Met als gevolg dat ik nu thuis zit en mijn lichaam even helemaal niet wil

Fijn dat ik mijn diploma heb, maar de tol is hoog :(

14-02-2006 om 07:51 uur

dat laatste klinkt ook heel erg bekend.. zo heb ik ook een half jaar geleefd.
maar kwam thuis te zitten en was zowel geestelijk als ligamelijk erg ziek geworden, en ging van prednison kuur naa antibiotica kuur.. en ik reargeerde op de 1 of andere manier geestelijk erg heftig op die prednison, wat het allemaal niet beter maakte, maar is nu gelukkig al weer 4 jaar geleden.