Bronchiëctasieën

146»

Reacties

• smiedemasmiedema Gebruiker
    Tweety schreef: »
    Fijn dat er op dit forum wat informatie over bronchiëctasieën wordt gegeven en gedeeld. Ik ben ook al jaren bekend met bronchiëctasieën. Het is vastgesteld met een CT-scan. Ik heb jarenlang Doxycycline gebruikt ter onderhoud. Die hield de infecties wel onder controle. Ik was er een jaar geleden op advies van de artsen ermee gestopt. En helaas heb ik nu herhaaldelijk een longonsteking. Inmiddels ben ik al 8 weken thuis van een longonsteking die maar niet hersteld of direct terugkeert. Dat is wel heel vermoeiend. Als deze longonsteking onder controle komt, ga ik cefalosporine-antibiotica ter onderhoud gebruiken. Is er iemand die daar misschien ervaring in heeft?

• helmaalbhelmaalb Gebruiker
    Nee deze antibiotica ken ik niet ,zelf heb ik azitromycine 3x per week.
  • xaraxara Gebruiker
    Hallo,
    Ik ben Xara, ben 59 jaar. Ik heb eigenlijk al zo'n 18 jaar longproblemen, niet erg, maar wel zo dat ik al die tijd puffers gebruik. Men dacht aan Astma, maar nu is recent vastgesteld dat ik bronchiëctasieën heb.
    Dit is bekend geworden nadat ik een hele winter heb aangemodderd en 2 verschillende antibioticakuren heb gebruikt en lang benauwd bleef en maar bleef hoesten. De Longarts denkt dat CF een reden kan zijn, maar dat moet verder nog onderzocht worden.
    Ik weet er nog vreselijk weinig van. Wat kan ik verwachten, hoe is het verloop etc.?
    Hoe gaan jullie er mee om? Wat kan ik doen om er zo goed mogelijk mee te leven?
    Hoor graag van jullie.
    Groet
    Xara
  • rahimnsrahimns Gebruiker
    Hoi Xara, veel vragen waar niet allemaal even makkelijk antwoord op is te geven. Belangrijk is voor jouw om te horen of er inderdaad nog een CF aan ten grondslag ligt. Dat zal een grote invloed hebben op je en dan ook weer niet te vergelijken met andere BE patiënten. Ook niet iedereen heeft dezelfde klachten. Ik wens je heel veel sterkte.
  • bosgod59bosgod59 Gebruiker
    Hallo allemaal ik ben ook nieuw hier, en ik sukkel dus ook met mijn BE.
    Heb regelmatig longontstekingen die maar niet over willen, of in ieder geval snel weer terug keren. Het beestje wat in mijn longen zit wil maar niet weg gaan, heeft een lekker plekje zeker. Maar goed ik zit er maar mee constante ontstekingen. Ga wel 2 x per week naar fysiotherapie wat wel enigszins helpt. Wel ben ik ook erg vermoeid door BE en werk ik daardoor nog maar halve dagen. Herkend iemand zich hierin.

• Sientje35Sientje35 Gebruiker
    Ook ik heb naast mijn astma bronchiëctasieën erbij, heb eerst doxycycline als onderhoud gehad,maar doordat ik nu ook de pseudomonas bacterie bij mij draag, was het beter om deze even te stoppen omdat deze antibiotica averechts werkt voor deze bacterie, We hebben ook al eens antibiotica via een pufje geprobeerd deze heette meende ik de pod haler, maar hier werd ik bronchospastisch van , ik heb in okt een gesprek met mijn longarts wat er nog meer mogelijk is, misschien een antibiotica via de verneveling, ff afwachten dus, Mijn longarts heeft wel uitgelegd dat deze bacterie heel moeilijk dood te krijgen is.Maar dat die de ene keer minder actief is dan de andere keer, ik gebruik wel ipramol vernevelingen nog en seretide pufje. deze laatste is meer voor mijn astma.
  • PetraRoosPetraRoos Gebruiker
    #157 edited november 2016
    Hoi allemaal,
    In maart jl was ik voor het eerst op het forum, toen nog in de hoop en veronderstelling dat ik ' gewoon ' astma had wat naar voren kwam doordat ik longontsteking had gehad.
    Inmiddels ben ik een half jaar verder en luidt de complete diagnose;

Ernstig allergisch astma met forse broncheale hyperreactiviteit en sinds 10-11 nu dus ook broncheactasieen in beide longen.
    Dit is naast de 2 jaar geleden vastgestelde fibromyalgie en hypermobiliteit.

Inmiddels ben ik dagelijks bezig met mijn waslijst aan medicijnen, is mijn huis gesaneerd, sleep ik overal in huis mijn luchtreiniger mee en zit ik al een jaar in de ziektewet en zijn er geen mogelijkheden gevonden binnen mijn werkgebied ( beschermd wonen/ opname jeugd ggz)

Na de schok van gisteren toen er ook nog BE (zo ben ik nu geleerd) is geconstateerd, heb ik nu echt heel veel vragen.

Is er iemand die zich herkent in mijn diagnostisch beeld?
    Wat is tegenwoordig de prognose van BE?
    Indien de nu voorgeschreven onderhoud dosis antibiotica zijn werk doet, blijft een BE patiënt dan doorgaans op het huidige niveau van bv benauwdheid of verbeterd het?
    Ik heb ergens gelezen dat het traag progressieve ziekte is, klopt dat?
    Zo ja, valt dat ook definitief te stoppen of is het onoverkomelijk dat je achteruit gaat?
    Naar welk werkveld/ werkomstandigheden worden BE patiënten doorgaans begeleid? ( ik heb volgende week namelijk mijn intake voor spoor 2 binnen wet poortwachter)

En verder nog ter info
    Ik ben 45 jaar, heb nog 2 thuiswonende kinderen ( de rest is al uitgevlogen) en ben / was voornemens om met mijn man en ons dochtertje ( nakomertje) de wereld om te zeilen. ( schip is er al, alleen het schip met geld is nog niet aangemeerd)

Voor wie het interessant vind mijn med lijst dagelijks :
    1x 2 spiriva puf
    1x 2 striverdi puf
    2x2 alvesco puf
    2x 1 desloratadine tablet
    1x1 montelukast tablet
    4x 2 salbotamol puf + zn 2x 2
    3x 50mg diclofenac
    2x 1 pantoprasol
    1x2 avamys neusspray
    En wekelijks
    2x1 aziyromycine actavis 250 mg
    Incidenteel
    Stootkuren prednisolon ( afgelopen 12 maanden 5 kuren)

Ik wandel veel ( nordic en gewoon gem. 2 tot 3x per week 7 km) vrijwel dagelijks fietsen ( korte ritjes van ongeveer 3 km)
    Iedere week zangtraining / koor en ik speel dwarsfluit.

Nou ik hoor heel graag reacties op mijn vragen.
    Groetjes Petra

• SpiritSpirit Gebruiker
    Hallo Petra,

Ik kan me voorstellen dat er veel vragen bij je opkomen. Over het algemeen is de behandeling op ieder persoonlijk afgestemd. Het kan enige tijd duren voordat je een soort van evenwicht bereikt.
    Het belangrijkste doel is het voorkomen van een longaanval omdat hierdoor meer beschadiging in je longen kunnen ontstaan.

Dus naast je dagelijkse medicijnen moet je ook een noodplan hebben voor wanneer je merkt dat het minder gaat en gelijk in actie kunt komen. Met de medicijnen dus voor je lijf is het op dat moment beter om extra rust te nemen. Overleg met je arts.

Ook ik reageer op meer dan me lief is. Op medicijnen reageer ik ook niet altijd zoals de bedoeling is. Wat naast mijn dagelijkse medicijnen bij mij goed werkt is met hypertoon zout vernevelen zo blijft het slijm dunner en kan makkelijker opgehoest worden. Wordt via longarts voorgeschreven en door longverpleegkundige uitgelegd.

Groetjes,

Spirit
  • wienekewieneke Gebruiker
    Hoi Petra,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent en veel vragen hebt!

Zelf heb ik geïsoleerde BE (dus verder niet ziek), en weet dat BE ziekte niet progressief hoeft te zijn, maar het is voor iedereen weer anders.
    Bij mij is het sinds ik de diagnose BE 4 jaar geleden heb gekregen, tot nu toe gelukkig stabiel gebleven.

Er is een speciaal forum over BE waar je heel veel informatie van ervaringsdeskundigen kunt vinden:
    http://bronchiectasieen.forumshealth.com/

Zelf heb ik hier heel veel aan gehad.
    Veel succes en groetjes,
    Wieneke
  • kaatdeskaatdes Gebruiker
    Hallo,

mijn zoontje van 2 jaar heeft vastgestelde BE, verspreid over zijn beide longen. Hij neemt nu een onderhoudsdosis AB, puffers en krijgt autogene drainage. Heeft er iemand tips hoe ik hem zo goed mogelijk kan helpen?

alvast bedankt!
  • MonaLisaMonaLisa Gebruiker
    Hallo Kaatdes, ik heb vanaf mijn derde bronchieectasieen. Op mijn vijfde is een deel van mijn rechter longkwab verwijderd, daarna ging het beter. Ik ben nu 47 en het gaat nog steeds heel goed.

Ik weet niet of ik veel praktische tips heb, ik kan je alleen vertellen wat voor mij belangrijk was als kind. Ik was 'altijd ziek' (volgens mijn omgeving en dus ook volgens mij), tot een homeopaat op mijn 17e zei dat ik prima in orde was en gewoon goed naar mijn lichaam moest luisteren, goed eten en slapen, en verder doen waar ik zin in had. Dat was een ommekeer voor me, toen voelde ik me ineens 'bevrijd'. Ik ben voluit gaan leven en genieten
  • jeskeLFjeskeLF Moderator
    Dag Cheena,
    Je hebt al heel wat reacties en informatie gekregen. Misschien voegt dit nog wat voor jou toe:

- Er was een bijeenkomst in oktober van/ voor/ door mensen met bronchiëctasieën https://www.longfonds.nl/bronchiëctasieën/ervaringen-van-anderen

- Met een van de personen die daar bij was is dit boekje gemaakt over leven met bronchiëctasieën
    https://bestellen.longfonds.nl/product/mijn-leven-met-bronchiectasieen-be/

- In de webshop staat ook een informatieve brochure over BE die je kunt aanvragen https://bestellen.longfonds.nl/product/folder-bronchiectasieen/

- En verder: https://www.longfonds.nl/bronchiëctasieën/wat-zijn-bronchiëctasieën

Hartelijke groet,
    Jeske (Longfonds)
  • SemkeSemke Gebruiker
    Hallo allemaal,

Ik krijg 12 juni dat onderzoek.
    Zo ben ik al van december ziek thuis, ben heel even vorige maand wezen werken.
    Dat voor 15 uur in de week, dat zijn mijn volledige uren.
    Daarna een dubbele longontsteking..met spoed opgenomen in het ziekenhuis.
    Dat was 26 april dit jaar.
    Nu nog steeds niet goed hersteld. het lijk weer opnieuw te beginnen.
    Balen!!
    Werkgever begint te zeuren.... wat een gedoe...ik ben niet inzetbaar,
    DAT Doet pijn...terwijl je altijd voor de zaak bent.
    Ik heb COPD, Astma, hooikoorts..naja...

Ben benieuwd naar de uitslag..

Groetjes,
    Semke... (naam van hondje)
    Mijn naam is.. Marjan

• SpiritSpirit Gebruiker
    Hallo Semke,

Je zit in een moeilijke periode. Proberen je werk weer op te pakken en dat lukt niet. Herstellen van een longontsteking en wachten op een onderzoek dat hopelijk meer aanwijzingen kan geven over het functioneren van je longen.
    Soms lijkt het of andere mensen denken dat je voor je lol ziek bent. Zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam. Dat betekent niet lui achterover zitten en wachten tot het beter gaat, maar actie en rust afwisselen. Proberen je conditie op peil te houden of indien mogelijk te verbeteren. Er zijn veel tips op dit forum te vinden hoe je dit aan kunt pakken. Van sportclub tot sporten bij de fysio. Of gewoon iedere dag een stukje wandelen en dit uitbreiden. Of longrevalidatie aangevraagd door de longarts.
    Laat je niet ontmoedigen er is veel mogelijk. Met een goede diagnose kunnen medicijnen beter ingezet worden en verbetering geven.
    Wat betreft je werkgever; ja voor hem is het ook lastig. In Nederland zijn er regels afgesproken over ziek zijn en begeleiding. Het is fijn wanneer je je rechten en plichten weet. Kijk bij informatie over de wet poortwachter. De site van het UWV geeft hierover goede voorlichting.
    Sterkte en beterschap.

Groetjes,

Spirit

Na een tijd zoeken en proberen heb ik weer een soort van evenwicht gevonden. En bij verstoringen heb ik een noodplan: Weten welke medicijnen ik extra mag inzetten en op welk moment ik de longarts moet bellen voor een extra afspraak.
    Het werk is wel een punt. Ik werk weer gedeeltelijk en ga waarschijnlijk voor een gedeelte afgekeurd worden. Dat feit stop ik het liefste weg. Ik vind mijn werk leuk. Toch zal ik er aan moeten wennen. Gelukkig heb ik daar twee jaar de tijd voor.
  • SemkeSemke Gebruiker
    Hallo Spirit,

Bedankt voor je reactie.
    Ik probeer iedere dag een stuk te wandelen.
    Maar ik zit ook al een tijd met een grote been wond waardoor dat ook allemaal niet makkelijk gaat.
    En dit warme weer is ook niet echt bevordelijk voor mij.
    Wel doe ik me best om als het even kan te wandelen.
    Ik heb helaas nog steeds in de middag 38 verhoging..

Ook wil ik weer gaan sporten via of met een COPD groep.
    Dat ging even niet meer omdat ik te veel ziek was en het herstel niet goed lukte.
    Na het werk was ik afgebrand.

Lastig is dat ik astma, chronische bronchitis, hooikoorts en longemfyseem heb.
    Kortom het hele pakket.

Het noodplan heb ik ook gekregen en ook weet ik welke medicijnen ik extra in kan zetten.

In 2012 heb ik een bloedvergiftiging gehad.
    Waar ik redelijk goed uit gekomen ben.
    Ik ben er nog... en ook heb ik alle lichaamsdelen nog... dat was nog heel twijfelachtig, maar alles is goed gekomen. dus mag niet klagen.
    De longarts, longverpleegkundige en huisarts zijn daarom extra oplettend.
    Ook kan ik altijd bellen als ik zelf twijfel hoe te handelen.

Ik hoop dat ik snel weer kan opstarten met werken, ook ik vind mijn werk heel leuk!
    Wens je heel veel succes met je werken en afkeur is zeker niet leuk, maar je gezondheid gaat voor ... vergeet dat niet.. ( doe ik soms ookl)

Spreek / lees je vast weer.
    Groetjes, Semke

• SpiritSpirit Gebruiker
    Hallo Semke,

Je hebt heel wat voor je "kiezen" gehad en dan is het hele klus om weer in je normale doen te komen. Fijn dat je terug kunt vallen op mensen die je goed begeleiden. Dat is de helft van je herstel. Op tijd ingrijpen wanneer het weer eens de verkeerde kant uit dreigt te gaan is heel belangrijk.

En ja je gezondheid gaat voor. Wijze woorden maar er zijn teveel leuke dingen. Ben vooral aan 't oefenen met op tijd rust nemen zodat ik niet over m'n grenzen ga. Het is een kwestie van plannen en uitproberen. Want hoe ik me voel kan per dag erg verschillen en dus moet het plan regelmatig aangepast worden.

Ik hoop dat je binnenkort weer aan het werk kunt gaan.Rustig opbouwen dan gaat het je vast lukken.

Groetjes,

Spirit
  • SemkeSemke Gebruiker
    Hoi Spirit,

Ik heb donderdag een gesprek bij de leidinggevende .
    Ben benieuwd wat hun voorstel is... momenteel moet ik nog steeds herstellen van d dubbele longontsteking... maar het gaat al wat beter...
    Dat dan weer wel.

Ik laat ook niet alle leuke dingen weg.
    Plannen dat valt soms ook niet mee, er zijn vaak wel dingen waardoor alles weer veranderd. :))
    Ik wacht eerst dat onderzoek maar af.. en dan verder denken..

Groetjes,
    Semke
  • SemkeSemke Gebruiker
    Hallo,

Ik heb het onderzoek gehad en heb dus geen bronchiectasieen.
    Maar een verkalking in 1 van de longen.
    Nu vrijdag een Bronchoscopie.
    26e de uitslag.

Iemand hier ervaring mee?
    Met het onderzoek en de verkalking?

Groetjes,
    Semke

• JokoJoko Gebruiker
    Ik heb ook astma en Bronchieectasieen.
    Fijn dat ik hier wat dingen lees van anderen.
    Sta nu voor een keus naar heideheuvel te gaan.
    Denk dat het wijs is.Ben op.
    Binnen 2 weken zoveel kracht verloren. Me vandaag ziek moeten melden omdat werken niet meer lukt.
    Hoop dat ik ooit nog terug kom in werk
  • holstfholstf Gebruiker
    Hallo,

Ik heb afgelopen juli de diagnose BE gehad. Najaar 17 viel ik uit met een longinfectie en de huisarts kreeg de infectie niet onder controle met antibiotica+prednison. Na doorverwijzing naar Longarts was eerst de gedachte dat het ABPA was. Maar de aspergillus schimmel werd maar weinig van aangetroffen. Wel een ingekapselde bacterie waarvoor ik andere antibiotica kreeg die wel effectief was. Na maanden herstellen kon ik in april weer 100% werken.
    Dat duurde niet heel lang, ik hield na een werkdag nauwelijks energie over en wilde niks meer in een weekend, alleen maar rusten. In juli begon ik weer verder terug te zakken, kon niet meer voltijds werken.
    Toen kreeg ik bij de LA de diagnose BE (had intussen een CT scan gehad).
    Na in augustus een nacht in het ziekhuis te zijn geweest (tijdens mijn vakantie) werd weer een longinfectie vastgesteld, dus weer antibiotica+prednison.

De symptomen van alle schrijvers hiervoor herken ik. Zomer '17 fietste ik 2 a 3 dagen per week naar mijn werk (40km per dag fietsen), werkte 100%, kluste in huis, maak muziek. Nu werk ik 50% en het valt niet mee dat vol te houden. De Arbo Arts wil binnenkort een gesprek plannen om te bekijken welke belasting nog reëel is en de Longarts die hetzelfde zegt dat voltijds 40 uur werken waarschijnlijk niet meer reëel is.

Ik heb al 20 jaar Astma en die was met medicatie al die tijd goed onder control. Heb al die tijd alles kunnen doen en nu lijkt het, in een tijdbestek van krap een jaar ineens over. Dit alles is heel hard binnengekomen in ons gezin en de toekomst is ineens heel anders. Ik ben 53, ben (was) nog vollop in de techniek aan het werk en had niet bevroed dat ik zomaar ineens goeddeels thuis zou zitten.
    Gelukkig is mijn werkgever erg behulpzaam, wil mijn kennis en ervaring niet missen en wil graag een vorm vinden die voor mij werkt.

Waar ik (we samen met mijn vrouw) erg tegenaan lopen is dat de Longarts er technisch blijft in haar uitleg en we moeite hebben daaruit te begrijpen wat dat nu voor mij betekent. Als je wil wisselen van Longarts, hoe doen jullie dat.. Waar let je op?
    Ik heb het ook moeilijk om om te gaan met die vermoeidheid en duizeligheid.

Het is al wel behulpzaam om de ervaringen van anderen te lezen hier.
    Ik ga ook deze week naar de Longfonds bijeenkomst over vermoeidheid in Voorburg.

Ik ben vooral geintereseerd in verhalen van anderen hoe je omgaat met de vermoeidheid.

Frits
  • SandrewSandrew Gebruiker
    #171 edited februari 2019
    Hallo,

Ook hier ervaring met BE en daarnaast ernstig allergisch astma. Het is fijn om op dit forum de ervaringen te lezen van anderen, hoe vervelend ik het daarnaast ook voor jullie vind!! De erkenning is groot. Vooral de zoektocht naar wat het nou allemaal is, en wat nou het beste is om te doen. Ik lees hierboven bijvoorbeeld duizeligheid, ik heb nog niet eerder gehoord dat dit van de BE kan zijn, maar nu lees ik dat meerdere hier last van hebben.

Ik heb gelukkig niet meer zoveel last van longontstekingen, wat ik voornamelijk naar mijn idee te danken heb aan de goeie conditie die ik probeer te blijven behouden. Ondanks de vermoeidheid, probeer ik een x aantal keer in de week te bewegen. Ook al is dat het enige wat ik kan op sommige dagen, omdat daarna mijn lichaam helemaal op is of ik veel pijn heb met ademen en pijn heb op de plek waar de BE zit. Beweging is voor mij de key om longaanvallen zoveel mogelijk aan te kunnen. Mocht er toch een longaanval komen, zal ik deze sneller de baas zijn door mijn 'goeie' conditie.

De vermoeidheid en de benauwdheid blijf ik confronterend vinden. Vooral nu het zonnetje weer gaat schijnen en ik eigenlijk liever buiten wil zijn, geeft mijn lichaam duidelijk aan dat zelfs zitten al te veel moeite kost of dat de allergieën te veel aanwezig zijn. Toegeven is dan erg belangrijk, maar nog steeds erg moeilijk. Gelukkig gaat dit steeds beter en probeer ik in de ochtend al de belangrijkste dingen te doen, zodat ik in de middag op bed kan als dit nodig is en daarna misschien nog even naar buiten kan. Zo komen we steeds verder in een ritme dat bij mijn lichaam past, maar waar ik zelf ook tevreden mee ben ipv dat ik er alleen maar somber van wordt zoals voorheen.

Mochten andere jongeren (zelf ben ik 26) samen met mij willen praten over BE, stuur mij dan een berichtje. Ik zou graag in contact willen komen met leeftijdsgenoten die ook (helaas) ervaring hebben met BE (en allergisch astma).

Groetjes,
    Sandra

• RenatemirandaRenatemiranda Gebruiker
    #172 edited februari 2019
    Hallo
    Ik ben hier nieuw .
    Ook bij mij is BE vastgesteld na 5 jaar of langer hoesten met geel groene slijmen en een verstopte neus.
    Ik ben Renate en 48 jaar en moeder van 5 kids en oma van 1 klein kind .
    Ik woon in België en daar is lang niet zoveel info te vinden dan in NL . Ik weet het nu 2 weken en ik vind dit heel zwaar om te accepteren. Iedereen zegt me dat ik er niet altijd aan moet denken ..of dat ik positief moet blijven enz .
    Maar momenteel kan ik dat niet . Begin maart gaan ze nog 5 onderzoeken doen in het ziekenhuis om te kijken of ik geen andere onderliggende ziekte of oorzaak heb .
    Ik heb er al nachten slecht door geslapen. Kan je met deze ziekte oud worden ? Wat zijn de levensverwachtingen ? Kan je zelf veel ondernemen om stabiel te blijven ? Ik werk fulltime met kindjes van 0 tot 3 jaar ....dus ontzettend veel risico op luchtwegen infectie. Kan ik beter stoppen met dit beroep ?
    Moet ik bij elke verkoudheid of luchtwegeninfectie direct naar een dokter of longarts ?
    Ik heb 100-en vragen in mijn hoofd .
    Sorry voor deze lange lijst vragen .
    Moet het allemaal nog een plaatsje geven .
    Sterkte aan iedereen x
  • Loes58Loes58 Gebruiker
    Hallo ik ben hier ook nieuw ik heb Asma en BE, ik loop al jaren te kwakkelen met steeds longontsteking luchtweginfectie,
    Steeds antibiotica tot vorig jaar oktober het niet over ging, twee keer 10 dagen prednisolon ging toen iets beter wel pufjes er bij salbutamol en een ontstekingsremmende weet de naam even niet meer. Begin van het jaar weer ziek, zeg de huisarts zullen we maar stoppen met de pufjes??? Of wat wil je zelf, geef me nu maar een verwijzing naar de longarts. Ben daar in mei terecht gekomen allerlei onderzoek, en een schimmeldodend middel die ik inmiddels in mijn mond had van de puf. Andere puf voorgeschreven gekregen gister die ik nu gebruik. In juli terug voor uitslag van alle onderzoeken onderanderen scan Asma zij de longarts verder zij hij niks, hij liep driekwarte uit dus zoenen mogelijk mij de deur uit werken. twee weken later kwam ik bij de longverpleegkundige en die zij dus dat ik niet alleen Asma heb maar ook BE, de vloer zakte langzaam onder mijn voeten weg en nu. Ze nam allerbijdehandst voor me en heeft het een en ander uit gelegd.
    Hoe nu verder, boos verdriet, en heel moe, ik ben ZZP er in de bejaarden zorg dus geen recht op ziekte geld, wel getrouwd maar mijn man begrijp het niet je krijg toch wel ziekte geld nee dus ben zelfstandige. Heel verhaal maar hoop hier meer te horen te krijgen. Weten jullie waar een goede longarts zit die meer over BE weet

Gr Loes
Log in of Registreer om te reageren.