Pariboy

23-08-2005 om 13:57 uur

Wie van jullie heeft een pariboy en welk merk type enz. heben jullie dan.
Ik wil namelijk graag een kleinere hebben die makkelijker mee te nemen is en eventueel op een accu werkt.
Zie graag jullie reactie tegenmoet
Bedankt

Login of registreer om te reageren
23-08-2005 om 14:42 uur

Viento werd altijd meteen opgenomen, dus wij hebben helaas geen pariboy. Nu is het ook niet nodig momenteel en hopen we zo te houden.
En ik zeg helaas, omdat het dus wel een opname betekende in plaats van het thuis vernevelen dat het in het ziekenhuis moest...

Login of registreer om te reageren
24-08-2005 om 23:42 uur

Goed onderwerp; ben namelijk ook wel nieuwsgierig naar wie hier nog meer een pariboy heeft.
Deze zijn volgens mij ook redelijk moeilijk te verkrijgen. Gebruikt jouw dochter deze veel Kaatje ?
Ik heb zelf nooit een pariboy gehad, daar was mijn astma (gelukkig) niet ernstig genoeg voor.

Ik zal hieronder even een plaatje posten van een Pariboy, daar wellicht niet iedereen weet wat dit is:

http://www.apotheke-im-warnowpark.de/bilder/pariboy.gif

Login of registreer om te reageren
25-08-2005 om 11:21 uur

Zoals ik al eerder verteld heb op dit forum kregen wij hem toen Saskia 4 was om zo te zorgen dat ze niet in het ziekenhuis hoefde te blijven. Zij heeft hem heel veel gebruikt en het heeft ons volgens mij heel wat ziekenhuisopname's bespaard. Als kinderen  benauwd zijn lukt het niet meer goed om de pufjes goed in hun longen te krijgen door hun benauwdheid kunnen ze niet meer goed de medicijnen inademen. Door dan zo'n kapje met die verneveling lukt het alsnog om die medicijnen toch nog binnen te krijgen. Dus als ze na een paar keer pufjes salbutamol nog benauwd blijft dan gaan we beginnen met de pariboy ieder 3 uur en vaak knapt ze dan wel op.

Login of registreer om te reageren
07-01-2006 om 16:09 uur

Hoi Kaatje,

Ik weet niet of je vraag nog actueel is, maar ik heb lang geleden ook een Pariboy gehad. Toen hij een jaar of tien geleden aan vervanging toe was ben ik op advies van de apotheek overgestapt op de Freeway Lite (hij vond de Pariboy toen al een verouderd model). Die heeft een accu, maar verwacht daar niet al te veel van. Die van mij kan 1 of 2 keer vernevelen op de accu en moet dan weer 24 uur op de lader. Hij kan tijdens het laden wel gewoon gebruikt worden.
Ik heb er een gewoon mondstuk bij en een kapje. Meestal gebruik ik het mondstuk, maar als ik erg aan het hoesten ben dan gebruik ik het kapje.

Login of registreer om te reageren
17-01-2006 om 10:22 uur

Het klopt het bovenstaande model is verouderd. Daarna hebben we een nieuwer apparaat gekregen kleiner dan de bovenstaande maar toch nog vrij groot. Liefst zouden we dus ook een mobiele met accu's willen hebben. Maar ja verzekeringen verstrekken niet zo vaak zo'n ding en wij hebben er nu al twee gehad en moeten waarschijnlijk voorlopig dus nog even met deze doen.

Login of registreer om te reageren
17-01-2006 om 16:59 uur

Wij krijgen die pariboy,helaas,niet!
Kinderarts trekt er niet aan,vind dat een
kind medisch gezien moet zijn en aan de
monitor moet,zodat ze kunnen kijken of hij
zurstof nodig heeft. Wij hebben ook voor thuis-
vernevelen gepleit, omdat Keanu al 13 keer opgenomen
is geweest,maar helaas.

Login of registreer om te reageren
17-01-2006 om 18:58 uur

Stom is dat hé? :?
Wij hebben de pariboy al in Hardenberg gekregen...en toen ik weer bij de kinderarts was(30 dec) kreeg ik weer combivent verneveling mee naar huis.
Want anders bleven we heen en weer rijden en als je het thuis kunt doen waarom zou je dan naar het ziekenhuis moeten...zei onze kinderarts.

Wij hebben dezelfde als die van het plaatje...en wij hebben hem iets meer dan 3 jaar

Rianne

Login of registreer om te reageren
08-09-2006 om 14:07 uur

Sinds kort hebben we dus een nieuwe kinderarts zijn er zo blij mee . Want deze luistert gelukkig wel naar ons verhaal en leeft mee en heeft begrip. Verder zijn we gelukkig door de nieuwe zorgwet kunnen overstappen naar een andere zorgverzekeraar.
Omdat Saskia dus binnenkort naar de Ardennen toe gaat en ze daar een overlevingstocht gaan houden met de school wist ik dus niet hoe dat moest met haar pariboy. Die we nu hebben is wel heel erg groot om in een rugzak mee te nemen. Kinderarts vond eigenlijk ook dat het beter was dat ze een kleinere die op accu's zou werken moest hebben en ook de verzekering had hier alle begrip voor. Dus nu van mij de vraag. Heeft hier iemand ervaring met kleine handzame vernevelaars die op accu's werken?
Welk merk?
Voor -nadelen?
Wil graag informatie wie kan mij helpen?

Login of registreer om te reageren
08-09-2006 om 18:50 uur

ja wij hebben zo.n hele kleine op batterijen. wat een gemak is dat. dat kun je overal doen. de kinderarts van onze zoon heeft hem aangevraagd en die hebben we direct gekregen. ik weet zoniet meer hoe die heet als ik morgen weer op het forum kom zal ik het doorgeven. maar het is een heel klein dingetje. niks geen gedoe met stroom en dat soort dingen. hij kan bewijze van in je broekzak.
rakker

Login of registreer om te reageren
09-09-2006 om 11:44 uur

Ik heb goede ervaringen met de freeway freedom, is klein, handzaam en werkt zowel op accu als op het stroomnet. Is verder ook snel met vernevelen, ook wel praktisch lijkt me.

Groetjes, Gabrielle

Login of registreer om te reageren